Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään todettu anti-k vasta-ainetta?

Vierailija
17.01.2007 |

Mulla löydettiin tällainen äitiysneuvolan verikokeissa. Pitoisuus oli vähäinen ja sen kehittymistä seurataan nyt.

Olen ihan pihalla asian suhteen. Viime raskaudessa ei ollut mitään veriryhmäongelmia =0

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos en väärin muista niin anti-E:kin... en edes muista kummassa raskaudessa vai molemmissa, mutta pitoisuudet oli pieniä.

Eka lapsi syntyi ennenaikaisesti ja muistaakseni jälkikäteen verestä löytyi vasta-aineita, mutta niiden osuutta ennenaikaiseen syntmään ei osattu sanoa.

Vierailija
2/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapsi immunisoitui eli sai siis hemolyyttisen anemian ja hänelle jouduttiin tekemään syntymän jälkeen verensiirtoja. Viides lapsi selvisi pienellä kellastumisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikki veriryhmävasta-aineet voivat aiheuttaa vastasyntyneen hemolyyttisen taudin, mutta vain anti-D:n (rh-) aiheuttamaa voidaan ennaltaehkäistä, t. 4.

Vierailija
4/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilen, että vasta-aineiden muodostuminen johtuu keväällä saamastani verensiirrosta. Se olisi sitten kyllä sairaalan virhe, koska nuo asiat kuuluu testata verestä =(

Parin viikon päästä otetaan uudet verikokeet, jotta nähdään onko vasta-ainepitoisuus kasvanut. Samoin testataan mies, jotta nähdään johtuuko tämä hänestä. Epäilen kyllä..

-ap

Vierailija
5/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on todella K, niin kyllä lääkärit kertovat. Vasta-aineiden aih ongelmat yleensä pahenevat raskaus raskaudelta. Hyvä, että olet seurannassa.

Vierailija
6/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sama isä on kaikilla lapsilla, niin vasta neljännessä raskaudessa oli vasta-aineita. Vauva voidaan hoitaa, vaikka hän immunisoituisi. Sitä paitsi taudin saaminen on melko harvinaista, vaikka vasta-aineita olisikin. Meidän tyttö sen sai, mutta parani verensiirroilla, ja nykyään hän on täysin terve 10-vuotias. Älä pelkää. Vauvan vointia seurataan tarkkaan koko raskausajan. Verikokeita otetaan tiuhaan ja ultralla seurataan, onko merkkejä immunisoitumisesta.

Vierailija
7/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse epäilen, että vasta-aineiden muodostuminen johtuu keväällä saamastani verensiirrosta. Se olisi sitten kyllä sairaalan virhe, koska nuo asiat kuuluu testata verestä =(

Parin viikon päästä otetaan uudet verikokeet, jotta nähdään onko vasta-ainepitoisuus kasvanut. Samoin testataan mies, jotta nähdään johtuuko tämä hänestä. Epäilen kyllä..

-ap

Vierailija
8/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellä myös sanottiin, että raskaudenaikainen immunisaation vaara on melko pieni.

Vierailija
9/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä raskaus, jossa anti-K vasta-aineita minulla todettiin on toinen ja haaveissa suurempikin perhe.

Paheneeko ongelma tosiaan joka raskaudessa? Silloinkin jos se johtuu verensiirrossa saadusta sopimattomasta verestä?

Kiitos vastauksista ja lohduttavista kommenteista! =)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi