Mitä järkeä elämässä kun jokainen päivä on vain edellisen toistoa
Ei ole töitä, ei koulutusta, ei intoa mihinkään, ei parisuhdetta.
Same shit, different day.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kuusi - seitsemän vuotta sitten, elin samanlaista työttömän elämää. Sitten katsoin vanhan suosikkileffani, Päiväni murmelina. Tajusin heti yhtäläisyydet omaan elämääni, vaikka aiemmin olin ajatellut sen olevan vain komedia ysäriltä. Pikkuhiljaa aloin omaksua päähenkilö Philin muuttumisen passiivisesta aktiiviseksi toimijaksi.
Suosittelen elokuvaa muillekin. 😎👍
Kerro enempi. Mitä elokuvassa tapahtuu, miten Philistä tuli aktiivinen?
Tee jotain. Sulla on erittäin suuri luksus asia käsissäs mistä moni katkerana haaveilee: loputtomasti vapaa-aikaa. Ala opiskella, kirjoita kirja, maalaa taulu, tee performanssitaidetta kadulla. Mahdollisuudet on loputtomat.
Ps. älä tosin kerro työkkärille jos jotain teet
Liian vähän tekemistä vai kevätväsymys? Kyllästyminen vai ideoiden puute?
Mene kirjastoon ja hae sieltä mielenkiintoisimmat luettavat, tee pitkä, siis vähintään 5 -7 km lenkki tai patikoi joka toinen päivä, aloita uusi harrastus tai lisäkoulutus, hakeudu työvoima-tai muuhun koulutukseen tai kurssille vaikka eri puolelle Suomea, saat uusia näköaloja.
Itse sinun on elämäsi muutettava. Tee siitä niin mieluisa kuin pystyt, aloita ainakin siihen suuntaan. Kaikki opinnot ja harrastukset ovat kivoja juuri siksi, että sieltä voi löytyä joku hengenheimolainen tai muu samassa tilanteessa oleva, jonka kanssa voi pohtia eri mahdollisuuksia ja virkistyy.
Rakkaus on tärkein asia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi - seitsemän vuotta sitten, elin samanlaista työttömän elämää. Sitten katsoin vanhan suosikkileffani, Päiväni murmelina. Tajusin heti yhtäläisyydet omaan elämääni, vaikka aiemmin olin ajatellut sen olevan vain komedia ysäriltä. Pikkuhiljaa aloin omaksua päähenkilö Philin muuttumisen passiivisesta aktiiviseksi toimijaksi.
Suosittelen elokuvaa muillekin. 😎👍
Kerro enempi. Mitä elokuvassa tapahtuu, miten Philistä tuli aktiivinen?
Aloita vaikka vilkaisemalla löytyykö elokuva paikallisen kirjaston valikoimasta. Tai käyttämästäsi suoratoistopalvelusta.
No ala vaikuttamaan asioihin. Sinun elämäsi, vai mitä? Turha valittaa kun itse et vaikuta asiaan. Piipipiipi ihankun jonkun muun pitäisi järjestää ja nyt motivoida sinua. Et ole tosissas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin syömiseen ja paskomiseen jo vuosikymmeniä sitten
Tämä on kyllä totta: syömistä ja paskomista, syömistä ja paskomista...
Sitähän ne eläimetkin tekee.. Etsii ruokaa,paskoo,parittelee,nukkuu. Joka päivä samaa..
Käy vaikka kävelyllä. Tee jotain, mitä et tavallisesti tee. Elämän monipuolistaminen on itsestä kiinni. Tosiasiassa vaihtoehtoja on niin paljon, että moni sokeutuu niiden suhteen.
Suurin osa asioista ei vaadi edes rahaa. Tee vain jotain toisin. Jos ei muuta, niin kokeile istua p@skalla vaikka väärin päin tai mene kyykkyp@skalle metsään. Vaihtelua sekin.
Laiskuutta. Harmittavaa, että nuoret eivät tässä yltäkylläisyydessä tajua ottaa koulunkäyntiä ja opiskelua tosissaan. Olisi helppo parannella asemiaan kouluttautumalla. Mutta ei , laiskotellaan, hällä väliä. Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat asiasi huonosti , jää niin sanotusti pää vetävän käteen ( vai miten se oli). Sitten jäädään toimettomana kotiin, vuodet vierivät ja elämä alkaa tuntua merkityksettömältä. Vaatikaa vanhemmat edes nuoriltanne enemmän, kasvatusta lapsesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö sinun tarttua asiaan ja hankkia koulutus ja sen myötä työpaikka? Vai ajattelitko, että joku postiluukusta tipauttaa kaiken eteesi?
Mitä koulutus auttaa maassa jossa on 300k työtöntä ja avoimia työpaikkoja vain 30k? Ei minusta ikinä tule huippuosaajaa, joka hakkaa muut 799 hakijaa työnhaussa.
Ap
Koulutus auttaa eteenpäin. Se kertoo työantajalle, että olet kiinnostunut kehittämään itseäsi ja sinulla on oikea asenne sekä halu työllistyä. Mieti aloja, mitkä sinua kiinnostaa ja missä on Suomessa työvoimapulaa. Joka kuukausi Suomessa jää suuri määrä työntekijöitä eläkkeelle ja työkyvyttömyyseläkkeelle, joten mahdollisuudet työllistyä ovat realistisia monilla aloilla, joilla tarvitaan työntekijöitä.
Suomessa on pitkäaikaistyöttömiä, jotka kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeellle, mutta heille ei myännetä eläkettä. Älä vertaa itseäsi työttömiin vaan mieti, miten voit välttää työttömyyden ja muuttaa elämäsi suuntaa.
Hanki sisältöä elämään osallistumalla webinaareihin, käy keskustelemassa asiantuntijoiden kanssa, miten voit motivoitua ja päivittää osaamistasi.
Tsemppiä!
Jotta elämä alkaa muuttua, pitää kuulemma tavoitteiden asettamisen sijaan kehittää elämäänsä uusia tapoja, tottumuksia ja käytäntöjä.
Tavoite on jokin, jonka haluaa saavuttaa, kun taas nuo muut ovat prosesseja, jotka johtavat tavoitteisiin.
Tavoitteen saavuttamisessa kiintopiste on päämäärässä ja lopputuloksessa, prosessissa keskiössä on matkanteko. Edistymisen määrää se, kuinka sitoutunut olet prosessiin.
Esimerkki:
Tavoitekeskeisessä elämässä siivoat, koska haluat siistiä. Tavoitteesi on siis siisteys, jonka haluat saavuttaa. Tulos tällaisessa elämässä on aina sama, koska tapasi eivät ole muuttuneet, ja siksi joudut asettamaan saman tavoitteen yhä uudelleen, kun koti taas on sotkuinen.
Tapojen muutosprosessissa sen sijaan omaksut sellaiset tavat, jossa epäsiisteyttä ei pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä ja saman toistoahan tämä elämä on, ellei itse tee siihen muutoksia ja keksi uutta ja virkistystä vapaa-ajalle.
Tai hanki työnkuvaa, jossa päivät ovat erilaisia ja mielenkiintoisia. Uuden opiskelu myös antaa merkitys elämään, eikä sen tarvitse olla neulomisen tai Excelin opettelua kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin syömiseen ja paskomiseen jo vuosikymmeniä sitten
Tämä on kyllä totta: syömistä ja paskomista, syömistä ja paskomista...
Sitähän ne eläimetkin tekee.. Etsii ruokaa,paskoo,parittelee,nukkuu. Joka päivä samaa..
Ja myös eläimillä, varsinkin häkkieläimillä, esiintyy tylsistymistä ja masennusta. Siksi pitää ruveta tekemään jotain asioille, kun kerran ihmisenä pystyy tekemään muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä koulutus auttaa maassa jossa on 300k työtöntä ja avoimia työpaikkoja vain 30k? Ei minusta ikinä tule huippuosaajaa, joka hakkaa muut 799 hakijaa työnhaussa.
Ap
Oikealla koulutuksella työllistyt lähes varmasti. Esimerkiksi lähihoitajista on kova pula.
Miehenä lähäriksi? Olisi aika h0m0a. Enkä muutenkaan siedä eritteitä tai vájakkéja
Ap
Käy kävelyllä, uimahallissa tai kuntosalilla.
Lue kirjoja, ala opiskella jotain.
Mene mukaan vapaaehtoistyöhön.
Opettele uusia taitoja, youtubessa on opastusvideoita melkein kaikkeen.
Jos elämäntilanne sallii, adoptoi joku lemmikki.
Jos asut maaseudulla, mene auttelemaan vaikka hevostallille kakkan lapioimiseen.
Nyt on alkanut kevään yhteishaku, hae opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä ja saman toistoahan tämä elämä on, ellei itse tee siihen muutoksia ja keksi uutta ja virkistystä vapaa-ajalle.
Tai hanki työnkuvaa, jossa päivät ovat erilaisia ja mielenkiintoisia. Uuden opiskelu myös antaa merkitys elämään, eikä sen tarvitse olla neulomisen tai Excelin opettelua kummempaa.
Se on yksi tapa tehdä niitä muutoksia ja uutta, joista mainitsin. Itse olen jo kokeillut opiskella eri alaa, mutta sen kautta isoa muutosta parempaan ei tullut. Vähemmän olen taas reissannut yms., joten sellaisia ajattelin seuraavaksi kokeilla elämäni virkistykseksi.
Musiikki piristää.
Morrissey - Everyday is like sunday
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikealla koulutuksella työllistyt lähes varmasti. Esimerkiksi lähihoitajista on kova pula.
Miehenä lähäriksi? Olisi aika h0m0a. Enkä muutenkaan siedä eritteitä tai vájakkéja
Ap
Voit kokeilla lähteä liikkeelle asennemuutoksesta. Sinuakin ehkä jossain vaiheessa elämääsi vielä autetaan, kun itse päästelet eritteitä tai muutut vajakiksi. Silloin on kiva, että on sellaisia ihmisiä, jotka eivät yrjöä sinut nähdessään.
Olen pitänyt isoa valkoista paperitähteä koristeena ikkunalla koko talven ajan. Sitä on ollut kiva katsella, siitä on tullut iloinen mieli. Talvi olisi liian masentava minulle, jos en koristelisi kotiani sen aikana.
Nyt kun ollaan jo näin pitkällä keväässä, ilahduttaa, että pian on taas kesäaika. Mutta sitten tulikin masentava lumiuutinen; takatalvea luvassa! Kävin ottamassa tähden pois ikkunalta ja laitoin vihreän kranssin sen tilalle. Jos ei kerran kevät edistynytkään vielä ulkona, niin ainakin sisätiloissa sitten!