Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työnhaku hävettää

Vierailija
13.03.2024 |

Onko muita joilla työnhaku hävettää? Laittelen päivittäin työhakemuksia ja joskus harvoin tulee "kiitos mutta ei kiitos" -viesti, yleensä ei mitään. Joskus kerrotaan myös kuka työn on saanut ja ylimaalliset kehut tekijästä. Joskus olen soitellutkin ja kysellyt, mutta ei noista mitään hyötyä ole ollut. Haen siis ihan ilmoitettuja paikkoja ja laitan avoimia hakemuksia, ja siis soittelen myös. En kuitenkaan työllisty, en ole ollut lähelläkään. Hävettää. Hävettää kun en työllisty ja hävettää että häiriköin surkeudellani työnantajia hakemuksillani ja puheluillani. Ymmärrän kyllä että työnantajat haluaa vain ne parhaat päältä, mutta pitäisi kai meidän keskinkertaistenkin oma leipänsä ansaita. 

Järkevä koulutus mulla löytyy, työhistoria pitkä mutta ns yhdentekevä. Jatko- ja uudelleenkouluttautunutkin olen ja kaikenmaailman supersankaribrändäys ja CV-kurssit ja työnhakukurssit on käyty. Mut ku ei ni ei. 

Hävettää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet leipäsi ansainnut jo vaikka kuinka kauan, jos kerran työhistoriasi on pitkä.

Nyt siinä on ilmeisesti katko, mutta totta kai työllistyt uudelleen, kun koulutuksesikin on järkevä.

Jatkat vaan hakemusten lähettämistä siihen asti, kunnes tärppää. Tsemppiä!

Vierailija
2/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on loppujen lopuksi aika vähän joittenkin alojen työpaikkoja. Hävettää tolkuttomasti lähettää samaan paikkaan se 50. hakemus koska on pakko. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas hävettää kun on pakko laittaa hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin ei joko halua tai ole mitään mahdollisuuksia päästä.

Eikö ne katso siellä toisessa päässä "mikä idiootti tuo on kun luulee tällaiseen pääsevänsä, eikö tuo osaa lukea vaatimuksia".

Eikö muilla tule tällaista?

Vierailija
4/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta enemmän vaikuttaa, että meillä on enenevissä määrin työnantajia, joita työn antaminen hävettää.

Vierailija
5/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunnistan tuon. Kyse on varmaan persoonallisuuspiirteestä. Nykyään olen ihan vakitöissä, mutta työttömänä ollessani kaikki työnhakuun ja työttömyyteen liittynyt hävetti.

Olen myös patologisen rehellinen tyyppi. Joten niissä harvoissa työhaastatteluissakin olin aina rehellinen sen suhteen mitä osaan tai en osaa ja missä olen hyvä ja missä huono. Se rehellisyyskin hävetti, mutta vielä enemmän olisi hävettänyt markkinoida itseään jonakin superuserina ja sitten palkkaamisen jälkeen paljastua täsmälleen samanlaiseksi tolvanaksi kuin 96% kaikista muistakin uudessa työssä aloittavista.

Vierailija
6/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hävettää kun on pakko laittaa hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin ei joko halua tai ole mitään mahdollisuuksia päästä.

Eikö ne katso siellä toisessa päässä "mikä idiootti tuo on kun luulee tällaiseen pääsevänsä, eikö tuo osaa lukea vaatimuksia".

Joo tätä kanssa on. Ja läheiset laittaa jotain täysin epärealistisia paikkoja, hae tonne! "Ne hakukriteerit on vaan toivomuksia". Joo, pitäisi osata kaikkea ja 20 vuotta työkokemusta, ite ei osaa mitään. Sitten siinä yrittää kovasti kirjotella että oon niiiiiiiin pirun motivoitunut oppimaan ihan mitä vaan että menee jo selkeesti epätoivon puolelle. Eihän niistä koskaan mitään tule.

Vierailija
7/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tunnistan tuon. Kyse on varmaan persoonallisuuspiirteestä. Nykyään olen ihan vakitöissä, mutta työttömänä ollessani kaikki työnhakuun ja työttömyyteen liittynyt hävetti.

Olen myös patologisen rehellinen tyyppi. Joten niissä harvoissa työhaastatteluissakin olin aina rehellinen sen suhteen mitä osaan tai en osaa ja missä olen hyvä ja missä huono. Se rehellisyyskin hävetti, mutta vielä enemmän olisi hävettänyt markkinoida itseään jonakin superuserina ja sitten palkkaamisen jälkeen paljastua täsmälleen samanlaiseksi tolvanaksi kuin 96% kaikista muistakin uudessa työssä aloittavista.

Mua hävettää kun on pakko valehdella. Että olen niin kauhean tehokas ja aikaansaava yms. koska saisi vielä karenssit jos sanoisi rehellisesti että puolen päivän aikaan loppuu virta ja mistään ei tule mitään sen jälkeen, olen järkyttävän herkkä keskeytyksille, melulle yms ja muuta ongelmaa. Ja sitten se kysymys: miksi meidän pitäisi palkata just sut? No rehellisesti... en palkkais ite itteeni että en tosiaan osaa sanoa... Ehkä siksi että pääsisin "tuilta makaamasta" `?

Vierailija
8/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tätä kanssa on. Ja läheiset laittaa jotain täysin epärealistisia paikkoja, hae tonne! "Ne hakukriteerit on vaan toivomuksia". Joo, pitäisi osata kaikkea ja 20 vuotta työkokemusta, ite ei osaa mitään. Sitten siinä yrittää kovasti kirjotella että oon niiiiiiiin pirun motivoitunut oppimaan ihan mitä vaan että menee jo selkeesti epätoivon puolelle. Eihän niistä koskaan mitään tule.

Nyt on vielä niin paljon hakijoita joka paikkaan, että kyllä siellä on niitä timantteja, jotka osaa kaiken jo valmiiksi - eli todellakin aivan turhaa laittaa mitään "olen kova oppimaan", vaikka kuinka olisi motivoinut. 

Vierailija
9/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit selitetään että tee linkkari ni sut löydetään sieltä. Joo, oikea helmi, ei yhtään kontaktia ja osaaminen about 0. Headhunterit pyörtyy onnesta kun löytää sellaisen aarteen! :D

Vierailija
10/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyse on siitä että osaamisesi olisi puutteellista tai olisit huonompi hakija kuin muut, vaikka siltä helposti alkaa tietenkin itsestä tuntua. Aikoinaan rekrytointeja tehneenä voin sanoa, että valinta oli aina hankalaa ja on vähän sattuman kauppaa kuka niistä tehtävään sopivista lopulta saa paikan. Monessa paikassa varmaan palkataan sellainen hakija, joka jotain kautta valmiiksi tunnetaan. Ajat ovat myös huonot, tietyillä aloilla avoimia työpaikkoja ei juurikaan nyt vapaudu.

Uutta matoa koukkuun (sori kulunut sanonta), kyllä jossain vaiheessa nappaa.

Vierailija
11/15 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kyse on siitä että osaamisesi olisi puutteellista tai olisit huonompi hakija kuin muut, vaikka siltä helposti alkaa tietenkin itsestä tuntua. Aikoinaan rekrytointeja tehneenä voin sanoa, että valinta oli aina hankalaa ja on vähän sattuman kauppaa kuka niistä tehtävään sopivista lopulta saa paikan. Monessa paikassa varmaan palkataan sellainen hakija, joka jotain kautta valmiiksi tunnetaan. Ajat ovat myös huonot, tietyillä aloilla avoimia työpaikkoja ei juurikaan nyt vapaudu.

Uutta matoa koukkuun (sori kulunut sanonta), kyllä jossain vaiheessa nappaa.

Tätä on kanssa paljon, että monesta paikasta tietää ne menee tyypeille jotka tunnetaan tai jotka on jo roikkunut pari vuotta määräaikasena lafkassa. Sekin on tosi noloa hakea sellaisia hommia jos tietää melko varmaksi että tämä on nyt pedattu paikka jollekin tietylle henkilölle.

Oikeasti välillä tosi masentavaa kun ei vaan ole sitä omaa paikkaa missään. Että voisi päästä tekemään ja kehittymään ja sitoutumaan johonkin pitkäaikaisesti. Se on aina joku pikku pätkä kesällä tai ruuhkatyö ja pihalle.

Vierailija
12/15 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen melko vanha, koulutusta ei ole, eikä oikein työkokemustakaan. Olen kuitenkin kaikille valehdellut, että olen valmistunut koulusta ja ollut töissä, Nyt sitten kun pitäisi omalla paikkakunnalla lähetellä ansioluetteloa eri paikkoihin niin vaarana on, että sen lukee joku tuttu ja sitten totuus paljastuu. Parempi siis olla hakematta tai hakea muilta paikkakunnilta työpaikkaa.

m43

Vierailija
13/15 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin hävettää hakea töitä. Täytän tänä vuonna  64v ja jäänyt muutama vuosi sitten työttömäksi. Omalle alalle en enää pysty työllistymään (paikkoja ei enää ole auki, koska kun joku tästä työstä jää eläkkeelle, tilalle palkataan jo eri koulutuksella/ammattinimikkellä oleva ihminen, oma ammatti ns kuoleva ammatti)  Joudun siis hakemaan töitä, joihin ei vaadita koulutusta ja ne on jotain opiskeijoille tarkoitettuja kesätyöpaikkoja ym. Ymmärrän oikein hyvin, ettei minua palkata, mutta työkkäri soittelee ja kyselee, että mites nyt sitten olet ajatellut itsesi työllistää. Lisäksi sain aivotapahtuman vuosi sitten, joten terveyskään ei ole ihan priimaa.

Vierailija
14/15 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälläväliäasenne itsellä, kun haen töitä ja yritän selittää, että olen tehokas ja muuta palturia. Kohta eläkeiässä, mutta silti on vielä vaan haettava töitä. Ei ole työkykyyn vaikuttavia sairauksia, mutta en siltikään pääse töihin.

Vierailija
15/15 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hävettää kun omat työhakemukset ei vastaa persoonaani. Niistä tulee pirtsakka ulospäinsuuntautunut ja tehokas mielikuva. Oikeasti olen hiljainen ja rauhallinen eli työnantajien painajainen :D  

kunpa saisi vaan olla oma itsensä ja tehdä töitä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän