Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää tai marjaa söit tänään? Saitko yli 5?
Kommentit (24)
En jaksa laskea, mutta jo aamiaisella tuli 5 (mustikka, vadelma, mansikka, kurkku ja paprika).
Omena, puolukka, vadelma, porkkana, tomaatti, sipuli, paprika
Lasketaanko persiljaa? On yrtti.
Mustikka, mansikka, tyrni, porkkana, tomaatti, kurkku, paprika, salaatti, sipuli, basilika, banaani, mandariini.
Ootas, mä lasken. Kurkkua, tomaattia, rypäleitä, porkkana, säilykemandariini. Hyvä minä! Jos olisit kysynyt eilen, olisin vastannut etten mitään.
Hmm. Kurkkua, paprikaa, kiiviä, maissia, herneitä, tomaattia, pinaattia, omenaa ainakin. Niistä tulee jo tuo viisi ja ylikin, mutta veikkaan unohtaneeni listalta jotain.
Aroniamarjat, munakoiso, kesäkurpitsa, paprika, varsiselleri, tomaatti, salaatti, kurkku, punasipuli ja peruna.
Pataruuassa oli ainakin porkkanaa, purjoa, sipulia, valkosipulia, selleriä, fenkolia, tomaattia, vihreitä papuja, lisänä vielää pakastepussi sekalaisia kasviksia, kuten parsakaalia.
Päärynöistä tykkään, nyt sattui sellainen lajike, joka on hirveän imelä, ihan kuin sokeria olisi puolet, panin sitä ohuelti voileivän päälle.
Edellisellä kerralla ostin sellaisia isoja zombi-päärynöitä, (xenia tai sen tapainen lajike). Ovat kivikovia vielä kahden viikon kulhossa säilytyksen jälkeen. Ei hätäiselle päärynän syöjälle.
Banaani, omena, porkkanaraaste, ananas, kurkku, tomaatti, paprika, salaatti, mansikka, mustikka, herukka, parsakaali.
Hupsu, en ole tänään syönyt vielä mitään. Eilen söin kukkakaalia, porkkanaa, appelsiinia ja hapankaalia. Ja kuivayrtteinä minttua, oreganoa ja korianteria. Sekä limemehua käytin ruokaan.
No en ole vielä syönyt päivän ateriaa, mutta syön salaattia jossa on kaalia, sipulia, valkosipulia ja porkkanaa.
Syön makkaran kanssa, eiks sekin ole vihannes? Tai ois kai mulla maustekurkkuakin vielä.
perunaa
punaista paprikaa
keltaista paprikaa
kesäkurpitsaa
munakoisoa
porkkanoita
punasipulia
tomaatti(murskaa)
Tofua
Punaisia linssejä
pinaattia
Kaurapuuroa
puolukoita
mustikoita
mansikoita
omenaa
Laskekaa ite monta toi tekee. Ja saatoin kyllä jotain vielä unohtaakin.
kuukaudessa pitäisi muuten syödä kolmeakymmentä erilaista kasvikunnan tuotetta
Vetelin tänään banaania, lanttua, punajuurta, sipulia, bataattia, paprikaa sekä herkkusieniä (ei oo hetelmä se tosin, eikä vihanneskaan, mut lasken näihin tuotteisiin kuitenkin).
Vierailija kirjoitti:
perunaa
punaista paprikaa
keltaista paprikaa
kesäkurpitsaa
munakoisoa
porkkanoita
punasipulia
tomaatti(murskaa)
Tofua
Punaisia linssejä
pinaattia
Kaurapuuroa
puolukoita
mustikoita
mansikoita
omenaa
Laskekaa ite monta toi tekee. Ja saatoin kyllä jotain vielä unohtaakin.
kuukaudessa pitäisi muuten syödä kolmeakymmentä erilaista kasvikunnan tuotetta
Enpä jaksa laskea, paljonko tuossa oli. Enkä sitäkään, paljonko itse olen syönyt, mutta buffetpöydän lounaan, niin siinä jo taisi tulla lähes se 30. Perussalaatti, kurkku, tomaatti ja 3-4 salaattilajiketta, tuoreita yrttejä, punasipulia, porkkanaa, lanttua, vihreitä ja mustia oliiveita, varsiselleriä, kurpitsan- ja auringonkukan siemeniä, punaista ja keltaista paprikaa, vesi- ja hunajamelonia, pinaattia ja härkisbolognesea, jossa oli ties mitä aineksia. Jälkiruokana oli marjarahkaa, jossa oli ainakin mustaherukkaa ja mansikkaa.
Söin pienen kupillisen marjoja, sipulia ja pinaattia ainakin. Ruoan seassa oli vähän lehtikaalia.
Viides nestemäinen menossa.