Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiireinen työ ja laihdutus, omat eväät

Vierailija
12.03.2024 |

Mitä eväitä voisi ottaa, jos ruokailuun on aikaa n. 15 min päivän aikana? Entä välipaloja, joita voi syödä nopeasti?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi esim. salaatti tai keitto. Välipalaksi vaikka rahkaa/jugurttia, hedelmiä, pikkuporkkanoita, pähkinöitä. Miksi muuten on vain 15 min lounasaika?

Vierailija
2/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaaksi esim. salaatti tai keitto. Välipalaksi vaikka rahkaa/jugurttia, hedelmiä, pikkuporkkanoita, pähkinöitä. Miksi muuten on vain 15 min lounasaika?

En ehdi pitää kunnon taukoa.

Vierailija
4/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smoothiet

Pelkkää sokeria

Vierailija
5/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä 20min joutuisa ruokailu työn ohessa eli käytännössä välillä 5min 😅 Minulla on eväänä usein keittoja. Ne on nopeita syödä ja saa helposti tehtyä kerralla useamman päivän monipuoliset ja terveelliset lounaat. Erilaisia juureksia ja kasviksia, milloin pohjoismaista milloin aasialaista soppaa. Proteiiniksi kanaa, tofua, papuja, linssejä, kalaa. Liemiä ja mausteita voi vaihdella paljon. Ei kyllästy aivan heti.

Vierailija
6/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko on 30 min tai 60 min

Vierailija
7/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja hyvä aamu/välipala on minusta maustamaton jogurtti/rahka mihin lisätty kauralesettä ja marjoja tai hedelmiä. Sekin on nopea valmistaa ja lusikoida.

T. 20min joutuisa sairaalaruokailija

Vierailija
8/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti. Ylipäätään joku hetivalmis, ei tartte lämmittää, ei pilkkoa, eikä välttämättä edes pureskella. Kasvissmoothie vaikka. Riittää 5min tauko ja ehtii käydä röökilläkin.

Vierailija
9/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smoothiet

Pelkkää sokeria

Riippuu mitä sinne laittaa. Jos on kohtuu annos marjoja tai hedelmää ja vaikka rahkaa niin on todella terveellinen ja kevyt. Ei riitä kalorit kunnon ateriaksi. Voi tehdä myös vihershmootia missä on hyvin vähän kaloreita ja paljon ravintoaineita.

Vierailija
10/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiireisessä työssä huomannut, että salaatti on itseasiassa aika hidasta syödä 😅 Ainakin haarukalla, en tiedä saisko lusikalla kauhottua nopeammin.

Rahkan ja marjat saa syötyä nopeasti. Samoin esim. kasvissosekeitto ja raejuusto. Hedelmistä esim. banaani

Vierailija
11/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä HUS:lla ainakaan, työn ohessa 20min. Jos potilas soittaa kelloa eikä muut ehdi paikalle jää ruoka siihen, ei kun eristyskamat niskaan ja eritteitä lapioimaan jos tarve vaatii. Ammatinvalintakysymyksiä, voi kunpa olisin tiennyt mitä seuraa.

12/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja voikkari.

Vierailija
13/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kiireisessä työssä huomannut, että salaatti on itseasiassa aika hidasta syödä 😅 Ainakin haarukalla, en tiedä saisko lusikalla kauhottua nopeammin.

Rahkan ja marjat saa syötyä nopeasti. Samoin esim. kasvissosekeitto ja raejuusto. Hedelmistä esim. banaani

Samaa mieltä, salaattia ei kannata vartin ruokatauolle ottaa. Sitä ei ehdi kunnolla pureskella mistä seuraa vain kiirettä, ehkä vatsanväänteitä, lisääntynyttä turvotusta ja ilmaa.

Vierailija
14/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää ja hedelmä.

Vierailija
15/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafile ruisleivän välissä menee alas parissa minuutissa. Juomaksi jotakin kuraa firman keittimestä/automaatista, tai jos sitäkään ei ole niin omasta termarista.

Vierailija
16/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro.

Vierailija
17/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vassarithan pitää siitä tiukasti kiinni.

Vierailija
18/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuurekset tai kasvikset ja kala on myös hyvä. Menee niin pehmeäksi että on nopea hotkaista ääntä kohti. Tuoreena uunista parasta kotona, mutta loput menee töissä hyvin.

Vierailija
19/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa, pääasia ettei lounastauolla tarvitse käyttää juurikaan aikaa siihen, että ruoka on syöntikunnossa. Eli valmis annos, joka korkeintaan pitää lämmittää mikrossa. Pilkkomiset ym tehty etukäteen, jos syö vaikka salaatin. Sellaisen ehtii ihan varmasti syödä vartissa ilman että tarvitsee hurjasti hotkia.

Vierailija
20/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan, mutta ei mulla koskaan menee 10min kauempaa. Perus perunat, lihakastikkeineen ja raastesalatti siihen niin kyllä olen 5-10min sisään syönyt. Hoitaja minäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan