Suuteletko puolisosi kanssa edelleen?
Meillä miehen kanssa takana pitkä parisuhde, 20+ vuotta. Aikamoista arjen kamppailua, ruuhkavuosia, työtä, lapsia, harrastuksia jne.
Kysymys kuuluukin: suuteletteko vielä puolisosi kanssa? Siis kiihkeästi, rakastuneesti? Suulle?
Me ei suudella, vaikka rakkautta ja kumppanuutta välillämme onkin. Poskelle annetaan platonisia pusuja, mutta sellainen suulle kiihkeästi suuteleminen on jäänyt taakse jo vuosikausia sitten.
Miksi? Minä en enää halua.
Miksi en enää halua?
A) mies ei osaa suudella, oikeasti ei vaan osaa. Olen yrittänyt neuvoa, opettaa. Hän ei ole oppinut eikä tule oppimaan. Ei edes halua oppia. Liikaa syljen eritystä, liikaa hammasten kolauttelua jne. Ihan kuin meidän suut ja huulet ei edes sovi yhteen.
B) miehen hammashygienia ja pahanhajuinen hengitys aiheuttaa minussa, surullista kyllä, pahoinvointia. Pelkkä sylkikin haisee pahalle. Välillä kun hän antaa pusun vaikka kädelleni, se pussauskohta haisee syljen vuoksi tosi pahalle. Lisäksi syljeneritys on hällä objektiivisestikin arvioiden normaalia runsaampaa.
Tunnen itseni hienohelmaksi, mutta en vaan pysty. Rakastan häntä kyllä, mutta suutelu ei onnistu. Me ei vaan sovita siinä asiassa yhteen. Olenko ainoa joka ajattelee näin?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
24 vuotta takana, kaikenmoiset spontaanit hellyyndenosoitukset vaimon puolelta ovat hiljalleen lakanneet.
Ehkä kysymys on vaihdevuosista tms. kaikki on kuulemma hyvin.
Ajoittain sitä miettii että mikähän mahtaa olla tulevaisuudensuunnitelma hänellä.
Voihan tässä käydä niinkin että jonain päivänä en enää onnistukkaan torjumaan muiden naisten lähestysmisyrityksiä ja ajaudun ajamaan kaksilla raiteilla.
Pitäisköhän sun kysyä siltä...?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suudellaan ja ollaan oltu naimisissa vasta 40 vuotta.
Kielareita?
Ei tosiaankaan.
Vähän sana syyt kuin aloittajalla. Miehen taidottomuus ja hajut turhauttaa. Muuten kyllä rakas ja tärkeä mies. Seksielämäkin aika olematonta nykyisin, siinäkin melko lailla samat syyt kuin suutelemattomuudessakin.
Avaajan miehellä on varmaan diabetes, jos sylki iholla haisee.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan baari-iltojen suutelukumppaneideni kanssa olleita herkkiä hetkiä yli 20 vuoden takaa.
Puoliso ei suutele.
Sama täällä. Synkimmillä epätoivon hetkillä harmittelen etten pariutunut vakavammin näiden parempien suutelijoiden kanssa.
Ei enää vuosikausiin, ehkä kymmeniin vuosiin, en enää muista. Yhdessä on oltu 45 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei suudella, mutta pusutellaan 4-6 kertaa päivässä. yhdessä10 + v.
todettakoon, että olen ero nut 20-vuotisesta suhteesta, joss pusuteltiin samoin ja yhtä paljon viimeiseen iltaan asti. Kunnes miehen salasuuhde paljastui.
Hui, tuli inhat väreet selkäpiihin. Mun exän tapa pusutella ja suudella oli muuttunut pikkuhiljaa ja minulla olisi pitänyt hälytyskellojen soida. Salasuhde siellä taustalla oli muuttanut miehen tavat. Mutta mistäs minä olisin osannut pelätä pahinta, kun kotona oli entiseen tahtiin eli hyvin usein seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan baari-iltojen suutelukumppaneideni kanssa olleita herkkiä hetkiä yli 20 vuoden takaa.
Puoliso ei suutele.
Sama täällä. Synkimmillä epätoivon hetkillä harmittelen etten pariutunut vakavammin näiden parempien suutelijoiden kanssa.
Kolmas sama täällä. Juuri muistelin peräti 31 vuoden takaista baarisuutelijaa. Olisi pitänyt viedä mies kotiin ja pitää siellä. En vieläkään tajua miten joku oli niin tajuttoman hyvä suutelija, että leijuin pilvissä. Terveisiä Pohjois-Karjalaan. Kiss kiss.
Sama kuin ap, mies huono suutelija, joten se jäi sinne alkuhuumaan. Todella harmillista, koska suuteleminen on niin ihanaa ja nuoruudessa sai siitä oppia, joten muistan minkälaista se oli
Suudellaan/pussaillaan päivittäin monta kertaa, rakastuneesti. Intohimoisempaa suutelua on sitten seksin aikana. Auttaa jaksamaan lapsiperhearkea <3 Yhdessä yli 20 vuotta..
Mikään ei lopeta avioliittoa nopeammin kuin toisen miehen siemennesteen viipyilevä maku vaimoa suudellessa.
Vastauksena kysymykseen, en enää.
Valitettavasti ei suudella. Yhteistä matkaa takana 14 vuotta, naimisissa, ei lapsia. Hän on aina ollut huono kaikessa esileikin tapaisessa. Hän ei osaa kiihottaa minua, vaikka olen yrittänyt ihan kädestä pitäen kauniisti kertoa, mitä hän voisi tehdä. Voimme pussata, mutta se on nopeaa ja kevyttä. Enemmänkin suukko, joka "kuuluu antaa" illalla / aamulla / lähtiessä / tullessa. Suukko suulle, mutta se tuntuu kyllä hyvin platoniselta. Jos haluan yhtään intensiivisemmän suukon, sitä pitää pyytää erikseen. Se ei tunnu koskaan hyvältä.
En ole frouvaa suuteloinu vuosiin, pilpakkaa tulee joskus saunan päälle nuolastua ennen naimmista. Emäntä kun lakkas mulukkuun suuhun ottamisen minä lopetin kostoksi suuteloinnin ja sormuksen kantamisen.
Yhessä ollaan nyhjätty 39v.
Lyllä jatkuvasti. Hyvä suutelutaito oli yksi syy siihen, että menin naimisiin hänen kanssaan. Yhdessä yli 50 v.😘
Puoliso ei suutele.