Hallituksen rikkain ministeri ajaa vihatuimpia päätöksiä - HS oli paikalla, kun Arto Satonen kohtasi työttömän Hesburgerissa
Työministerin vapaapäivä
Arto Satonen on sakkimestari, entinen grilliyrittäjä ja hallituksen rikkain ministeri. Nyt hän on myös kiukun kohde. HS vietti sunnuntain Satosen kanssa tämän kotiseudulla Sastamalassa. Samalla selvisi, millainen mies lakkoilijoilla on vastassaan.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää mainosta Hesburgerille. Tuollaisia lihavia sitä ihmisistä tulee kun syö Hesburgerin ruokia.
Millähän nämä ahtaajaläskit ovat itsensä turvottaneet ? Hapankaalilla ja borshkeitolla ?
Olen työnantajan edustaja ja ottanut useita työkokeilijoita töihin. Ennen kokeilijan aloittamista olen kuitenkin aina sanonut, että kokeilun jälkeen meillä ei ole mahdollista työllistää.
Valitettavan moni kollegani käyttää työkokeilijoita hyväksi antamalla ymmärtää, että työllistyminen voisi olla mahdollista. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Pidän työkokeilua periaatteessa hyvänä, mutta sitä pitäisi muuttaa niin, että työkokeilijan kyykyttäminen ei olisi mahdollista.
Kertoo nimimerkki "pomo"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän Satonen ja työtön puhuivat?
"Talotehtaalta lomautettu Juho Uotila on 35-vuotias puuseppä Hämeenkyröstä. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan Satosen johdolla suunnitellut leikkaukset voisivat osua Uotilaan. Silti hän ei yksiselitteisesti vastusta muutosta.
Uudistus voi olla hyvä, jos lusmuihin saadaan liikettä.
Sitten taas, kun miellän itseni aktiivisemmaksi, niin siltä kantilta se on ikävämpi seikka, Uotila sanoo toimittajalle.
Satosta hän ei leikkauksista haasta. Keskustelu työministerin ja työttömän työnhakijan välillä on niukkasanainen.
No, talotehtaalla on ollut vähän huonot ajat, Satonen sanoo.
Juu.
Se on siinä Hämeenkyrössä, eikö olekin?
Joo.
Olen siellä käynytkin joskus.
Tuollaista. Jos olisin istunut Satosen kanssa samassa pöydässä, olisi puhuttu vähän eri
Mie en oo työtön mutta Satonen olisi tullut hesestä ulos baareilla tajuttomana silmä mustana ja minä käsi- ja jalkaraudoissa poliisisetien kantamana 😁 Kokemuksesta tiedän miten leikkaukset vaikuttaa kaikista köyhimpiin 😡
Tämän se oikeasti tilasi:
1 burgeri lisien leikkauksella
yhdet perunat palkan alennuksella
iso juoma työetujen poistolla
ja pannan vielä vaikka pirtelö lakkokiellolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän Satonen ja työtön puhuivat?
"Talotehtaalta lomautettu Juho Uotila on 35-vuotias puuseppä Hämeenkyröstä. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan Satosen johdolla suunnitellut leikkaukset voisivat osua Uotilaan. Silti hän ei yksiselitteisesti vastusta muutosta.
Uudistus voi olla hyvä, jos lusmuihin saadaan liikettä.
Sitten taas, kun miellän itseni aktiivisemmaksi, niin siltä kantilta se on ikävämpi seikka, Uotila sanoo toimittajalle.
Satosta hän ei leikkauksista haasta. Keskustelu työministerin ja työttömän työnhakijan välillä on niukkasanainen.
No, talotehtaalla on ollut vähän huonot ajat, Satonen sanoo.
Juu.
Se on siinä Hämeenkyrössä, eikö olekin?
Joo.
Olen siellä käynytkin joskus.
Tuollaista. Jos olisin istunut Satosen ka
Uhkailet ministeriä väkivallalla.
Satonen sentään tukee suomalaista yrittäjää.
Veronmaksajien rahoilla yrittäen epätoivoisesti parantaa omaa kuvaansa mikä epäonnistui täydellisesti. Hesen omistaja on kanssa aikamoinen kusipää eli kiertäkää kaukaa tuo firma. Itse laittanut jo boikottiin kauan sitten.
Minulle välittyi Satosesta sympaattinen kuva.
Sitä kutsutaan Sastamala syndroomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Montako hampurilaista söi?
Montas söit :yheksän. Ja pari grilli-lautasta jälkiruuaksi.
"'Palkattoman työn määrä on räjähtänyt', toteaa Seuralle TE-toimistossa työskentelevä asiantuntija. Hän kertoo seuranneensa läheltä, miten palkatonta työvoimaa käytetään hyväksi ja kuinka ilmiö on laajentunut vuosien aikana.
Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä
Virkailija kertoo esimerkin: eräs nuori oli ollut puolen vuoden työkokeilussa pienehkössä yrityksessä. Kokeilu sujui hyvin, ja positiivisesta palautteesta rohkaistuneena nuori kysyi mahdollisuutta jatkaa yrityksessä TE-toimiston myöntämällä palkkatuella.
Yrittäjä oli nauranut nuorelle päin naamaa, että miksi ihmeessä hän maksaisi edes osan palkkakuluista, sillä hän saa koko ajan ilmaista työvoimaa, virkailija kertoo.
Pian yrityksessä aloittaakin uusi työharjoittelija.
Tämän se oikeasti tilasi:
1 burgeri lisien leikkauksella
yhdet perunat palkan alennuksella
iso juoma työetujen poistolla
ja pannan vielä vaikka pirtelö lakkokiellolla
Lähtiessään varasti lasten purkka-automaatin tuulikaapista. Saatanan hunsvotti!
Vieläkö Satonen on Sastamalan Työteekin ohjausryhmän puheenjohtaja?
Vierailija kirjoitti:
"'Palkattoman työn määrä on räjähtänyt', toteaa Seuralle TE-toimistossa työskentelevä asiantuntija. Hän kertoo seuranneensa läheltä, miten palkatonta työvoimaa käytetään hyväksi ja kuinka ilmiö on laajentunut vuosien aikana.
Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä
Virkailija kertoo esimerkin: eräs nuori oli ollut puolen vuoden työkokeilussa pienehkössä yrityksessä. Kokeilu sujui hyvin, ja positiivisesta palautteesta rohkaistuneena nuori kysyi mahdollisuutta jatkaa yrityksessä TE-toimiston myöntämällä palkkatuella.
Yrittäjä oli nauranut nuorelle päin naamaa, että miksi ihmeessä hän maksaisi edes osan palkkakuluista, sillä hän saa koko ajan ilmaista työvoimaa, virkailija kertoo.
Pian yrityksessä aloittaakin uusi työharjoittelija.
Vääristää kilpailua. Kaikenlaiset työkokeilut ja palkkatukihommelit pitäisi kieltää lailla.
Kiva tarjoilla riistäjille purkereita kakka- ja pissahädässä. Ei oo vessataukoja.
Ku tuottavuus kärsii jos käy vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva tarjoilla riistäjille purkereita kakka- ja pissahädässä. Ei oo vessataukoja.
Älkää uskoko kaikkea mitä lehdissä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satosen löllöistä huulista tulee mieleen, että on kyllä todella paksua Lauantaita ottanut poskeen pitkäaikaisesti.
Hauska itseprojektio. Mulla ei tullu tommosta ees mieleen, ku en tiiä miltä semmoset huulet näyttää.
Menet peilin eteen ja toistat sanaa: törö... törö... törö...
-winner-
Se ei ihmetyttäny yhtään et Winneriltä oli omakohtasta kokemusta poskeen ottamisesta.
Eikä se ihmetytä, ettet sinä osaa lukea aiempia viestejä ;D
En minä kehottanut sinua kuin peilin eteen ja sanomaan: törö. Siinä kenelle vaan, sinullekin, muodostuu sellaiset töröhuulet. Mittavista seksuaalisista patoutumistasi incelinä riippumatta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko kaikkea mitä lehdissä lukee.
Kyllähän sen nyt maalaisjärjelläkin tajuaa, kun käy näissä paikoissa hengailemassa. Niin samat tyypit ilman taukoja jatkuvasti paikanpäällä.
Ihminen tarvitsee pienen tauon. Ihan viisikin minuuttia riittää tarpeiden hoitoon. Se on selvää että minimimäärällä ollaan ja hädässä seistään.
Se on kamala tunne, kun ajat vaikka bussia ja nestettä alkaa valua korvista ulos ja rakkoon sattuu saatanasti.
Nämä jutut on perusasioita joiden takia minä kannatan lakkoja.
Perusasioissa on menty niin pitkälle että ei suoda edes vessataukoja ihmisille. Täysin epäkristillistä kapitalismia käynnissä tällä hetkellä.
Ne on nuoria ihmisiä jotka ei uskalla sanoa että on hätä.
EU kieltämässä palkattomat työharjoittelut
Euroopan parlamentti äänesti aloitteen puolesta, jossa vaaditaan muun muassa EU-direktiiviä harjoittelujaksojen vähimmäispalkasta.
Edes joku kohtuullinen uutinen
Up