Hallituksen rikkain ministeri ajaa vihatuimpia päätöksiä - HS oli paikalla, kun Arto Satonen kohtasi työttömän Hesburgerissa
Työministerin vapaapäivä
Arto Satonen on sakkimestari, entinen grilliyrittäjä ja hallituksen rikkain ministeri. Nyt hän on myös kiukun kohde. HS vietti sunnuntain Satosen kanssa tämän kotiseudulla Sastamalassa. Samalla selvisi, millainen mies lakkoilijoilla on vastassaan.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän ihmisen syödä.
Tarjosko Satonen, HS vai menikö valtion piikkiin?
Orpo viihtyy pubeissa, Satonen hampurilaisravintoloissa. Mutta mikä on Purran place to be?
Satonen sentään tukee suomalaista yrittäjää.
Satosen talouspoliittinen linja: Syömällä Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komea ja rikas. Miten on Arto S. jäänyt vanhaksipojaksi.
Siks sillä just on sitä rahaa niin paljon, ku ei oo vaimoa
Eli nyt vaan naiset pelastamaan Suomi Artolta. Ministerille morsian special alkaa Nelosella toukokuussa.
-winner-
Oletatteko nyt Satosen seksuaalisen suuntautumisen?
Niin kauan on jokainen hetero, kunnes toisin itse kertoo. Ei sillä ole ennenkään naisille ollut miehen kohdalla merkitystä, kunhan on R-I-K-A-S. Onhan Trumpillakin ja Putinilla ympärillään kovasti gold digger -naisia, vaikkei T:tä ja P:tä kiinnosta kuin oma napa. Ja Artoa kiinnostaa myös oma napa, että se nappi siltä kohdalta aina noustessa laitetaan kiinni ja avataan, kun istutaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien rahoilla yrittäen epätoivoisesti parantaa omaa kuvaansa mikä epäonnistui täydellisesti. Hesen omistaja on kanssa aikamoinen kusipää eli kiertäkää kaukaa tuo firma. Itse laittanut jo boikottiin kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien rahoilla yrittäen epätoivoisesti parantaa omaa kuvaansa mikä epäonnistui täydellisesti. Hesen omistaja on kanssa aikamoinen kusipää eli kiertäkää kaukaa tuo firma. Itse laittanut jo boikottiin kauan sitten.
Minulle välittyi Satosesta sympaattinen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän Satonen ja työtön puhuivat?
"Talotehtaalta lomautettu Juho Uotila on 35-vuotias puuseppä Hämeenkyröstä. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan Satosen johdolla suunnitellut leikkaukset voisivat osua Uotilaan. Silti hän ei yksiselitteisesti vastusta muutosta.
Uudistus voi olla hyvä, jos lusmuihin saadaan liikettä.
Sitten taas, kun miellän itseni aktiivisemmaksi, niin siltä kantilta se on ikävämpi seikka, Uotila sanoo toimittajalle.
Satosta hän ei leikkauksista haasta. Keskustelu työministerin ja työttömän työnhakijan välillä on niukkasanainen.
No, talotehtaalla on ollut vähän huonot ajat, Satonen sanoo.
Juu.
Se on siinä Hämeenkyrössä, eikö olekin?
Joo.
Olen siellä käynytkin joskus.
Tuollaista. Jos olisin istunut Satosen kanssa samassa pöydässä, olisi puhuttu vähän eri asioista. Mm. tuloloukuista, joita uusi hallitus edelleen luo, vaikka muuta väittää. Elämäntapatyöttömiä eivät muutokset saa liikkeelle, mutta sen sijaan moni voi tuohon joukkoon päätyä, kun vastaisuudessa vain vakituinen tai pitkäaikainen kokoaikatyö on kannattavaa. Jos niitä ei saa, miksi vaivautua, kun tyhjän saa pyytämättäkin?
Oho. Työtön haukkui muita lusmuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Satonen haluaisi järjestää työttömälle töitä mutta työtön ei töihin tahdo mennä.
Sellainen märkä päiväuni sinulla tällä kertaa.
Olisinpa minäkin ollut paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satosen löllöistä huulista tulee mieleen, että on kyllä todella paksua Lauantaita ottanut poskeen pitkäaikaisesti.
Hauska itseprojektio. Mulla ei tullu tommosta ees mieleen, ku en tiiä miltä semmoset huulet näyttää.
Menet peilin eteen ja toistat sanaa: törö... törö... törö...
-winner-
Se ei ihmetyttäny yhtään et Winneriltä oli omakohtasta kokemusta poskeen ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Orpo viihtyy pubeissa, Satonen hampurilaisravintoloissa. Mutta mikä on Purran place to be?
Purra käy lataamossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt vaan naiset pelastamaan Suomi Artolta. Ministerille morsian special alkaa Nelosella toukokuussa.
-winner-
Mä luen koko ajan Monsterille morsian, miksiköhän...
Vuonna 2009 palkatonta työtä teki 320 000 ihmistä, vuonna 2018 lukema oli jo puolen miljoonan pinnassa.
Palkatonta työtä löytyy mm. erilaiset harjoittelut, työllistämistä edistävä kuntoutus, osa kuntouttavasta työtoiminnasta, työkokeilu yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Oletatteko nyt Satosen seksuaalisen suuntautumisen?
Sen heterouden näkee Lapin lääniin asti.
Ei Satonen nyt niin iso ole!
Tuo Satonen on hellyttävä nallukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Mä luen koko ajan Monsterille morsian, miksiköhän...
Koska sulla on lukihäiriö niin sun työmarkkinakelposuus on heikko ja sä oot pienitulonen ja kannatat siks Vasemmistoliittoa.
Punastuin.