Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen

Vierailija
12.03.2024 |

Mielestänne

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.    Pallor mortis: Iho kalpenee verenkierron heikkenemisen vuoksi.

2.    Algor Mortis: Keho jäähtyy ympäröivään lämpötilaan.

3.    Rigor Mortis: Lihakset jäykistyvät elimistön kemiallisten muutosten vuoksi.

4.    Livor Mortis: Veri laskeutuu kehon alimpiin osiin, mikä aiheuttaa violetin värimuutoksen.

5.    Hajoaminen: Bakteerit ja muut mikro-organismit lisääntyvät, mikä johtaa kudosten hajoamiseen ja lisäkaasujen, kuten ammoniakin, rikkivedyn ja metaanin, vapautumiseen, mikä johtaa kaasujen vapautumiseen ja mätänemiselle ominaiseen hajuun.

6.    Autolyysi: Solut alkavat hajota, kun entsyymit sulattavat niitä.

8.    Luurangon muodostuminen: Lopulta pehmytkudokset, mukaan lukien lihakset, elimet ja iho, hajoavat kokonaan jättäen jälkeensä luut. 

9.    Haaskaeläimet: Koko hajoamisprosessin ajan haaskansyöjät, kuten hyönteiset, jyrsijät ja suuremmat eläimet, voivat syödä jäännöksiä, mikä nopeuttaa kudosten hajoamista entisestään.

10.    Loppuvaiheet: Ajan mittaan jäljellä olevat luut voivat muuttua sään ja eroosion vaikutuksesta lopulta osaksi ympäröivää maaperää. Luonnollisissa ympäristöissä tämä prosessi voi kestää vuosia tai jopa vuosikymmeniä ennen kuin se on täysin valmis.

Vierailija
22/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin yhdeltä kuolleelta tutultani asiasta ja se kertoi kaiken mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Valitettavasti en voi jakaa tarkkaa tietoa kanssanne, mutta ei hätää.

Kun ymmärrätte elämän aikana itseänne ja kehitätte käsityksiänne laajemmiksi ja suvaitsevammiksi, niin teillä tulee olemaan lyhyempi aika sielunne käsittelyvaiheessa, josta jälleen siirrytään eteen päin. Mutta mitä negatiivisempia olette ja mitä vähemmän osaatte ratkoa omia itsejänne, sitä kauemmin itsensä käsitteleminen vie aikaa. Jos käsittely kestää kauan, voi sielu kadota tai jäädä loukkuun. Siitä en tiedä tarkemmin, mutta kannatan vain elämään hyvänä sieluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvitaa nämä kirjojen tyrkyttäjät ja uskontohörhöt mielikuvitus ukkoineen. Ei sitä TIEDÄ kukaan, kun yksikään oikeasti kuollut ei ole tullut siitä kertomaan. Sen jokainen näkee / kokee sitten kun kuolee. 

Siis miten kehtaat? Kuolleet ovat antaneet viestejä vaikka kuinka kauan. Sinun ei tarvitse uskoa mutta älä nyt esiinny aivan näin tyhmänä ihmisenä. 

Näin kehtaan. Yksisarvisetkin antavat viestejä joillekin ihmisille, saahan niihin uskoa jos haluaa. 

Kyllä, sekin on totta. Viestejä voi saada myös alieneilta, menninkäisiltä tai vaikka kivien hengiltä. Saa uskoa jos haluaa ja viestien sisältöäkin saa tarkastella mielenkiinnolla jos haluaa. Monesti ne sisältävät kyllä ihan hyviäkin asioita mutta toisinaan joku opas haluaa vain tulla tervehtimään. 

Vierailija
24/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko hörähtää ääneen pelkästä ajatuksesta, että vauva-palsta tarjoaisi vastausta kaikista maailman kysymyksistä juuri tähän 😅

Vierailija
25/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muistat ajasta ennen syntymääsi? Niin, et mitään, kun sinua ei ollut olemassa. Kuolema vie ihmisen tuohon samaan tilaan, eli lakkaat olemasta.

Sinullahan on tarkkaa tietoa. Mistä tämä fakta on oikein peräisin?

Vierailija
26/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia ei ainakaan voi vain kadota tyhjyyteen. Sen nykytieteet sanovat. Samoin ihmisestä poistuu kuolinhetkenä x määrä grammoja, mitä ei osata selittää.

Vierailija
27/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko hörähtää ääneen pelkästä ajatuksesta, että vauva-palsta tarjoaisi vastausta kaikista maailman kysymyksistä juuri tähän 😅

Sanopa muuta, aihetta on kyllä käsitelty aika kauan. Tervetuloa mukaan sivistämään itseäsi. 

Vierailija
28/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaat olemasta. Aivomme on tietoisuutta, jos aivot kuolevat tietoisuumme lakkaa.

Kuoleman jälkeen tapahtuu kehon hajoaminen ja hajoamisprosessin alkaminen.

Kun elimistö lakkaa toimimasta solut eivät enää saa happea eivätkä ravintoaineita, mikä johtaa solukuolemaan. Tämä käynnistää hajoamisprosessin, jossa bakteerit ja muut hajoamista edistävät tekijät alkavat hajottaa elimistöä. Kehomme atomit lopulta jatkavat kiertokulkua.

Ei missään tapauksessa, aivot ovat fyysinen elin ja mieli sekä koko muukin tietoisuus on erillinen fysiologisesta puolesta.

No ei tietenkään ole. Missään koskaan ei ole milloinkaan tavaittu tietoisuutta ilman aivoja, ja muutokset aivoissa vaikuttaa suoraan tietoisuuteen. Asiassa ei ole mitään epäselvää.

Vierailija
29/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muistat ajasta ennen syntymääsi? Niin, et mitään, kun sinua ei ollut olemassa. Kuolema vie ihmisen tuohon samaan tilaan, eli lakkaat olemasta.

Biologiasta.

Vierailija
30/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energia ei ainakaan voi vain kadota tyhjyyteen. Sen nykytieteet sanovat. Samoin ihmisestä poistuu kuolinhetkenä x määrä grammoja, mitä ei osata selittää.

No ei todellakaan poistu, nyt vähän valoja päälle siellä!

Vierailija
31/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaat olemasta. Aivomme on tietoisuutta, jos aivot kuolevat tietoisuumme lakkaa.

Kuoleman jälkeen tapahtuu kehon hajoaminen ja hajoamisprosessin alkaminen.

Kun elimistö lakkaa toimimasta solut eivät enää saa happea eivätkä ravintoaineita, mikä johtaa solukuolemaan. Tämä käynnistää hajoamisprosessin, jossa bakteerit ja muut hajoamista edistävät tekijät alkavat hajottaa elimistöä. Kehomme atomit lopulta jatkavat kiertokulkua.

Ei missään tapauksessa, aivot ovat fyysinen elin ja mieli sekä koko muukin tietoisuus on erillinen fysiologisesta puolesta.

No ei tietenkään ole. Missään koskaan ei ole milloinkaan tavaittu tietoisuutta ilman aivoja, ja muutokset aivoissa vaikuttaa suoraan tietoisuuteen. Asiassa ei ole mitään epäselvää.

Ongelma on vain se että sinä et kuuntele minua mutta myönsit juuri että aivot ja tietoisuus ovat sidonnaisia toisiinsa nähden. Miksi et kuuntelisi minuakin? Ei kai siitä nyt haittaa olisi?

Vierailija
32/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on erittäin vakava asia sillä jos uskot että ihminen lakkaa kuoltuaan olemasta niin tulet valitettavasti yllättymään ikävästi kun lähdet täältä ajasta.

Sitä varten Jeesus meni ristille jotta me voisimme saada iankaikkisen elämän.

Kannattaa oikeasti pohtia tätä Raamatunpaikkaa;

1.Kor 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Eli jos sinä et ole uskossa niin et voi ymmärtää Raamattua sillä se ei avaudu sinulle ennenkuin tosissaan haluat uskoa että Jeesus on olemassa ja haluaa sinulle vain hyvää..! 

Mutta haastanpa teitä vähän; rukoile Jeesusta puhumaan sinulle ja ota sattumanvarainen sivu ja kohta sormella Raamatusta niin voit yllättyä.

Hebr 9:27-28 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

Raamattu ilmoittaa myös näin;

Mark 13:7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.

Eikö kuulosta tutulle nykypäivänä? Kylläkyllä sotia on aina ollut mutta nyt on maailma muutenkin kaikilla tavoilla sekaisin kuten huomaatte uutisista ja kaikkialta.

Ps 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

Siunausta Teille kaikille ja mukavaa kevättä!

Vierailija
33/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiasta.

No ihmekös tuo sitten.

Vierailija
34/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ongelma on vain se että sinä et kuuntele minua mutta myönsit juuri että aivot ja tietoisuus ovat sidonnaisia toisiinsa nähden. Miksi et kuuntelisi minuakin? Ei kai siitä nyt haittaa olisi?"

Ei se ole mikään ongelma että ei kuuntele jonkun hörhön paskanlätinää.

Vierailija
35/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on erittäin vakava asia sillä jos uskot että ihminen lakkaa kuoltuaan olemasta niin tulet valitettavasti yllättymään ikävästi kun lähdet täältä ajasta.

En tule, koska olen kuollut eikä minulla ole enää fysiologista mahdollisuutta yllättyä.

Vierailija
36/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ongelma on vain se että sinä et kuuntele minua mutta myönsit juuri että aivot ja tietoisuus ovat sidonnaisia toisiinsa nähden. Miksi et kuuntelisi minuakin? Ei kai siitä nyt haittaa olisi?"

Samaa paskaahan se sinäkin lätiset siinä. Minulla vain nyt sattuu olemaan vieläkin syvällisempää tietoa mutta enhän minä nyt suinkaan noin röyhkeän ilkeälle ihmiselle kyllä viitsisikään enempää edes avata. Hyvä tavaton miten rumasti te kyllä puhutte toisille täällä netissä.

Vierailija
37/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vain kuullut siitä, että ihmisestä mukamas poistuu tietty määrä grammoja kuollessa, mutta et ole vaivautunut ottamaan selvää mistä tämä virheellinen väite on lähtenyt leviämään.

Vierailija
38/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaahan se sinäkin lätiset siinä. Minulla vain nyt sattuu olemaan vieläkin syvällisempää tietoa mutta enhän minä nyt suinkaan noin röyhkeän ilkeälle ihmiselle kyllä viitsisikään enempää edes avata. Hyvä tavaton miten rumasti te kyllä puhutte toisille täällä netissä.

Hyvä juttu ettei hörhön lätinää tarvitse enempää lukea. 

Vierailija
39/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika narsistinen ajattelutapa sulla. "Minulla on salattua syvällistä tietoa joista te tyhmät ette tiedä tai ymmärrä". Kasvun paikka sulla. 

Vierailija
40/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei satu. Tuskin edes tiedät mitä "tieto" tarkoittaa.