Synnytys Yhdysvalloissa
Tädtä aiheesta on varmaan ollut montakin ketjua. Itselle osui vasta nyt silmiin
Jenni sai lapsensa Amerikassa ja järkyttyi kuluista synnytykselle ja päivähoidolle pamahti hurja hintalappu
https://www.is.fi/perhe/art-2000010269828.html
Suomessa jotain hyvää vielä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Suomen ja USAn terveydenhoitojärjestelmä (vakuutuksineen) on nyt vaan erilainen. Turha verrata.
Kyllä vaan. USAn järjestelmä on kansainvälisissä arvioissa arvioitu huomattavasti suomalaista huonommaksi.
Kyllä, ja erityisesti vastasyntyneiden / synnytyskuolleisuus on todella paljon isompi kuin Suomessa, länsimaiden isoimpia.
Johtuu suurelta osin siitä että Yhdysvalloissa kaikki elävänä syntyneet keskoset lasketaan tuohon. Muualla on yleensä aikaraja keskenmenon ja keskosen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mieluummin minä maksaisin saadakseni palvelua jos vaihtoehto on olla häiriötekijä ja ärsyke suomalaisessa synnytyssairaalassa kaiken kiireen ja huonosti kohtelemisen keskellä. Jos nyt edes sisään pääsee synnyttämään eikä käännytetä ovelta ulos, kun "ei ole vielä tarpeeksi käynnissä, mene takas kotiin".
Ja jutussakin mainittiin, et ovat itse päättäneet maksaa ekstraa paremmasta koulusta lapsille, kun julkisen tasoa alueella ei ole pidetty riittävänä. Tuo on valinta ja omasta mielestäni ymmärrettävä. Jenkeissä on suht kallista, mutta on siellä huomattavasti paremmat palkatkin.
Hermi, että sun synnytykset on olleet huonoja kokemuksia.
Mulla kaks synnytystä eri sairaaloissa Suomessa ja kumpikin olleet ihan hyviä kokemuksia. Tokassa vielä päästiin hotelliin vauvan kanssa, oli ihan luk
Onko joku väittänyt että niitä potilas hotelleja olisi paljonkin.
USA:ssa se maksaa, jos ei vakuutus kata, mutta kansalaisuuden vuoksi kannattaa synnyttää siellä.
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa se maksaa, jos ei vakuutus kata, mutta kansalaisuuden vuoksi kannattaa synnyttää siellä.
Ellei siis toinen vanhemmista ole jo USA:n kansalainen ja lapsi saa kansalaisuutta sitä kautta.
Suomalaiselle jenkeissä synnyttäminen on hyvä juttu. Lapsi saa sekä jenkki- että EU-maan passin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heitä jotka ei hae heille oikeutettuja tukia. yhtälailla jenkeissä on heitä jotka ei hae vakuutusta. Tästä ei tahdota puhua vaan nationalisti jauhaa vuosikymmeniä samaa propagandaa jenkkilän terveysvakuutuksista.
Hahmotatko, että vakuutus on eri asia kuin tuki?
Jenkeissä vakuutusmaksut ovat järkyttävän korkeita. Ihmiset roikkuvat huonoissakin työpaikoissa, vain jotta saavat pitää työnantajan maksamat vakuutukset. Työttömillä niihin ei useinkaan ole varaa. Tuokin äiti maksoi 400 $ kuussa terveysvakuutuksesta, joka ei kuitenkaan kattanut raskaus- ja synnytyskuluja.
Voi joutua helposti maksamaan vaikka 1500 kuussa per lärvi eikä sekään kaikkea sisällä. Yksi joka oli lääkäri itse maksoi 10 000 kuussa
Me maksamme työnantajan järjestämästä vakuutuksesta n. 800 dollaria kuukaudessa. Ei ole vielä tullut eteen tilannetta, jota vakuutus ei olisi korvannut.