Synnytys Yhdysvalloissa
Tädtä aiheesta on varmaan ollut montakin ketjua. Itselle osui vasta nyt silmiin
Jenni sai lapsensa Amerikassa ja järkyttyi kuluista synnytykselle ja päivähoidolle pamahti hurja hintalappu
https://www.is.fi/perhe/art-2000010269828.html
Suomessa jotain hyvää vielä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mieluummin minä maksaisin saadakseni palvelua jos vaihtoehto on olla häiriötekijä ja ärsyke suomalaisessa synnytyssairaalassa kaiken kiireen ja huonosti kohtelemisen keskellä. Jos nyt edes sisään pääsee synnyttämään eikä käännytetä ovelta ulos, kun "ei ole vielä tarpeeksi käynnissä, mene takas kotiin".
Ja jutussakin mainittiin, et ovat itse päättäneet maksaa ekstraa paremmasta koulusta lapsille, kun julkisen tasoa alueella ei ole pidetty riittävänä. Tuo on valinta ja omasta mielestäni ymmärrettävä. Jenkeissä on suht kallista, mutta on siellä huomattavasti paremmat palkatkin.
Huomattavasti paremmat palkat on niillä joilla on. Working poor ovat oma juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mieluummin minä maksaisin saadakseni palvelua jos vaihtoehto on olla häiriötekijä ja ärsyke suomalaisessa synnytyssairaalassa kaiken kiireen ja huonosti kohtelemisen keskellä. Jos nyt edes sisään pääsee synnyttämään eikä käännytetä ovelta ulos, kun "ei ole vielä tarpeeksi käynnissä, mene takas kotiin".
Ja jutussakin mainittiin, et ovat itse päättäneet maksaa ekstraa paremmasta koulusta lapsille, kun julkisen tasoa alueella ei ole pidetty riittävänä. Tuo on valinta ja omasta mielestäni ymmärrettävä. Jenkeissä on suht kallista, mutta on siellä huomattavasti paremmat palkatkin.
Itse tulin Suomeen synnyttämään juuri kustannusten takia enkä odottanutkaan mitään luxuskohtelua (sitäkin varmasti Suomessa rahalla saa). Luotan kyllä myös suomalaiseen terveydenhuoltoon.
Jos tulit USA:sta, niin saitko varmistettua lapselle USA:n kansalaisuuden muuten kuin synnyttämällä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja USAn terveydenhoitojärjestelmä (vakuutuksineen) on nyt vaan erilainen. Turha verrata.
Kyllä vaan. USAn järjestelmä on kansainvälisissä arvioissa arvioitu huomattavasti suomalaista huonommaksi.
USA:ssa tosiaan terveydenhuollon tulokset eivät ole hyviä, vaikka siihen uppoaa iso siivu BKT:stä. Bisnes toki pyörii.
- USA:ssa vuosia asunut
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heitä jotka ei hae heille oikeutettuja tukia. yhtälailla jenkeissä on heitä jotka ei hae vakuutusta. Tästä ei tahdota puhua vaan nationalisti jauhaa vuosikymmeniä samaa propagandaa jenkkilän terveysvakuutuksista.
USA:ssa sitä kunnon kattavaa vakuutusta ei niin vain ilmoitusluontoisesta saa hakemalla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko muuten maksaa synnytys Suomessa (kaikki kustannukset eli palkat, kiinteistökulut, ym. maksut) per synnyttäjä. Joku laskelma siitäkin oli jossain. Eli maksanko itse vai otetaanko veroista?
Tämä löytyi jostain vuodelta 2018
Suomeen hakeudutaan synnyttämään, koska suomalaisen lääketieteen taso on korkea ja sairaalainfektioita on vähän. Lapsen tai äidin kuoleminen synnytyksessä on äärimmäisen harvinaista. Yksityisellä puolella synnyttäminen maksaa 7500 euroa. Jos synnytys on tehtävä keisarinleikkauksella, hinta kohoaa 9500 euroon.23 Jun 2018
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko muuten maksaa synnytys Suomessa (kaikki kustannukset eli palkat, kiinteistökulut, ym. maksut) per synnyttäjä. Joku laskelma siitäkin oli jossain. Eli maksanko itse vai otetaanko veroista?
Suomeen hakeudutaan synnyttämään, koska suomalaisen lääketieteen taso on korkea ja sairaalainfektioita on vähän. Lapsen tai äidin kuoleminen synnytyksessä on äärimmäisen harvinaista. Yksityisellä puolella synnyttäminen maksaa 7500 euroa. Jos synnytys on tehtävä keisarinleikkauksella, hinta kohoaa 9500 euroon.23 Jun 2018
Entä julkisella puolella? Tuo juttu oli jostain Hyvinkään sairaalan yksityispuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä julkisella puolella? Tuo juttu oli jostain Hyvinkään sairaalan yksityispuolelta.
Linkillä ei päässyt artikkeliin, mutta tällainen löytyi julkisen puolen kustannuksista googlaamalla
Paljonko synnyttäminen Suomessa maksaa?
Normaali ongelmaton alatiesynnytys maksaa noin 1000-2000 euroa ja sektio noin 2500-4500 euroa. Yhden hoitopäivän kustannus taas on vähintään 500 euroa. Synnyttäjän lasku onkin siis vain murto-osan sairaalan todellisista kustannuksista.2 Feb 2020
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkillä ei päässyt ar
Tuossa Nurmijärven uutisten jutussa oli jatkoa (siis kopioin sen tänne)
Tuominen-Salon mukaan yksityiseen synnytykseen kuuluu sama hoito kuin julkisella puolella. Rahalla ei saa erityiskohtelua.
Keisarinleikkausta toivotaan usein, mutta sitä ei saa pyytämällä, vaan siihen tulee olla lääketieteellinen peruste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin Suomeen synnyttämään juuri kustannusten takia enkä odottanutkaan mitään luxuskohtelua (sitäkin varmasti Suomessa rahalla saa). Luotan kyllä myös suomalaiseen terveydenhuoltoon.
Jos
Apurahatutkijoina ollaan (molemmat suomalaisia). USAn kansalaisuus olisi lapselle saatu, jos olisin synnyttänyt siellä. Mutta näillä mennään.
Jos synnyttää jenkeissä, niin lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden. Sellainen porkkana tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttää jenkeissä, niin lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden. Sellainen porkkana tuossa on.
Aika iso porkkana onkin. Ei tarvi koskaan stressata viisumeista tms., jos on kansalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso porkkana onkin. Ei tarvi koskaan stressata viisumeista tms., jos on kansalaisuus.
Myös työskentelymahdollisuus on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja USAn terveydenhoitojärjestelmä (vakuutuksineen) on nyt vaan erilainen. Turha verrata.
On. Suomi käyttää paljon vähemmän(!) verorahaa(!) per veronmaksaja(!) terveydenhoitojärjestelmään kuin USA. Lisäksi USA käyttää paljon yksityistä rahaa.
Jos luitte jutun huolellisesti, niin siitähän tuli vaikutelma, että ovat rikkaita (yrittäjiä). He ovat juuri niitä varakkaita amerikkalaisia, jotka eivät edes tarvitse vakuutusta, vaan maksavat kaiken itse, käteisellä, ja saavat tällä maksutavalla alennusta. Tavallisilla palkansaajilla, hyvätuloisillakin, on yleensä terveysvakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on jos vanhemmat eivät ole kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on mahdollisuus jossain vaiheessa elämässään työskennellä USAssa ja viipyä siellä ilman turistiviisumin rajoituksia. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on mahdollisuus jossain vaiheessa elämässään työskennellä USAssa ja viipyä siellä ilman turistiviisumin rajoituksia. Kukin tavallaan.
Juuri näin. Nimenomaan lapsille se on mahdollisuus. Voi mennä opiskelemaan tai töihin, mitä haluaa, paikallisena, ilman rajoituksia. Valtava markkina-alue ja paljon mahdollisuuksia. Vanhempia itseään se ei suoraan auta, ellei sitten lapsi menesty jossakin poikkeuksellisen hyvin ja sponsoroi vanhempansa maahan, mutta siihen nyt vastasyntyneen kohdalla menee yleensä vähintään parikymmentä vuotta. En sano, että kaikki haluavat USA:han, itsekin asun nyttemmin muualla ulkomailla, mutta antaahan se kansalaisuus monenlaisia mahdollisuuksia, joita voi harkita missä vaiheessa elämää tahansa. Silloin voi halutessaan palata kotiin USA:han ilman byrokratiaa ja todistelua eri asioista.
Kommenttini katosi lainaussysteemin syövereihin, joten tässä uudestaan:
Juuri näin. Nimenomaan lapsille se on mahdollisuus. Voi mennä opiskelemaan tai töihin, mitä haluaa, paikallisena, ilman rajoituksia. Valtava markkina-alue ja paljon mahdollisuuksia. Vanhempia itseään se ei suoraan auta, ellei sitten lapsi menesty jossakin poikkeuksellisen hyvin ja sponsoroi vanhempansa maahan, mutta siihen nyt vastasyntyneen kohdalla menee yleensä vähintään parikymmentä vuotta. En sano, että kaikki haluavat USA:han, itsekin asun nyttemmin muualla ulkomailla, mutta antaahan se kansalaisuus monenlaisia mahdollisuuksia, joita voi harkita missä vaiheessa elämää tahansa. Silloin voi halutessaan palata kotiin USA:han ilman byrokratiaa ja todistelua eri asioista.
En ainakin itse haluaisi lähteä USA:sta muualle ennen synnytystä, jos olisi perheenlisäystä tulossa, koska siellä syntymällähän se kansalaisuus napsahtaa itsestään.