Käykö viisikymppiset missään festareilla?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
iskelmäfestarit ? porin jazzit ? tangomarkkinat ?
Kuinka niin? Sitäkö oli kasarin lopun/ ysärin musiikki?
Oletko miettinyt mitä oli musiikki 50-vuotiaan nuoruudessa eli 30 vuotta sitten? Esim Nirvana, Offspring, Metallica. Omassa ystäväpiirissä oli tasan yksi, joka kuunteli tuolloin iskelmää eli jotain Laura Voutilaista.
Tuskinpa se maku heilahtaa ihan toiseen äärilaitaan kun täyttää 50.
Olen 59 v ja 3 festariliput on jo ostettu kesäksi. Kahdet on omalla paikkakunnalla, mutta yksi vähän kauempana ja menen sinne katsomaan yhtä bändiä, siksi hankin lipun.
Meneppä katsomaan rockfestiin. Siinä 45-50 paikkeilla keski-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä käsitys, että 50 vuotta täytettyään alkaa automaattisesti kuuntelemaan iskelmää, tangoa ja jazzia?? En ole niitä koskaan kuunnellut, enkä kuuntele. Tuskassa kävin viime kesänä.
N60
Samaa ihmettelin, että pitääkö tässä nyt 59 v alkaa kuuntelemaan jotain tangoa ja humppaa. En edes osaa tanssia noita. Olen 80-luvun nuori ja ei silloin enää kukaan nuori missään humppatansseissa käynyt, oli kuulkaa ihan disco, jossa käytiin :)
Tuskassa ainakin viime kesänä oli ihan kaiken ikäistä sakkia, myös ulkoiselta olemukseltaan eläkeiän ohittaneelta näyttäviä. Käsittääkseni ainakin Ruississa käy myös niitä joille se on kuulunut kesään kymmeniä vuosia.
En kyllä kehtaisi lähteä millekään nuorisofestareille mutta jotakin itselleni tärkeää bändiä voisin juuri ja juuri mennä katsomaan esiintyi se sitten ulkona tai sisällä mutta sen ei tarvitse liittyä mihinkään festareihin tms. n50
Täytyy tunnustaa että se monen tunnin seisominen käy jo jalkoihin sen verran, että kovin monille festareille / kesä ei enää jaksa lähteä.
Olen hieman nuorempi (46v) asun Englannissa ja täällä on paljon kivoja festareita. Viime vuonna tuli käytyä Glastonbury ja Wireless. Tänä vuonna We Are FSTV Lontoossa ja Tomorrowland Belgiassa. Unelmana kokea vielä Burning Man ja Coachella.
Vierailija kirjoitti:
52 vuotiaana olin mm Innan keikalla tossa talvella. Mistä revit ajatuksen että 50- vuotiaana kuunnellaan Erkki Junkkarista?
Muistan Erkki Junkkarisen. "Ruusuja hopeamaljassa". Vanhempani kuuntelivat sitä kun olin yläasteikäinen -70/80-luvun vaihteessa. Eli he olivat tuolloin n. 35-vuotiaita.😱😱😱😱. Olen varmaan tehnyt jonkinlaisen kulttuurisen luokkahypyn kun nyt 6-kymppisenä viihdyn parhaiten kunnon jytky-tekno-raveissa. Ihan telttafestareille ei pysty kyllä enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen nainen ja käyn elektronisen musiikin festareilla. Joku Pori Jazz nyt vielä vois mennä, mutta tangomarkkinat ja iskelmätapahtumat ovat taas minun vanhempieni ikäluokan tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei noihin saisi kyllä kirveelläkään, olen 49 v. Viimeisimmät festarit, joihin osallistuin olivat Joogafestarit Helsingissä pari viikkoa sitten. (No joo, tätä tuskin tarkoitettiin.) Viime kesänä kävin Rockfesteillä. Vihaan iskelmää ja tangoa.
Olen 47v ja kesäfestarit on kivoja, kunhan puitteet kunnossa. Eli kunnon majoitus, mielellään vip-lippu, jonka seurauksena mm. kunnon vessat jne.
Ens kesänä ainakin Jysärit tiedossa, oisko nyt neljäs kerta. Laidasta laitaan tulee käytyä
Mä oon 47v ja olen kuunnellut myös humppaa, parikymppisestä saakka ja käynyt tanssilavoillakin jonkun verran. Ysäri menee myös, Suomipop, nykyiskelmä, metalli jne. Ainoa mitä en voi sietää, on jazz
Kaustinen Folk Music Festival. Käyn joka vuosi. Miksi jäisin kotiin?
Hervanta Open Air, Puntala-rock ja SaariHelvetti tiedossa
Ikinä en ole festareilla käynyt. Meteliä ja paljon ihmisiä. Mieluummin olen yksin metsässä.
M46
Englannissa ja Tanskassa käyn. Olen 68.
Elektronisen musiikin festareilla. Ainakin minä, kaverini ja useat tuttavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Elektronisen musiikin festareilla. Ainakin minä, kaverini ja useat tuttavatkin.
Ja tähän piti vielä sanoa, että mieluummin käyn festareilla ulkomailla, kuten Hollannissa, Belgiassa tms.
Käy. Minä hiukan alle 50 ja mies hiukan alle 60. Ei todellakaan olla mitään ikäloppuja.