Huutiksen postimaksuista =(
Tämä menee nyt hiukan aiheen vierestä, mutta harmittaa ihan valtavasti kun mies postitti juuri kirjan, josta menikin 2,7e postimaksuja!! Marraskuussa postitin saman paksuisen kirjan 1,4e..! Ja vaatteissakin sama homma, tuntuu jotenkin ihan mielivaltaisilta nuo postikulut! Ja noloa jollei mahdotonta niitä on perästä päinkään enää periä! Miten te muut myyjät olette nämä ratkaisseet? Täytyykö sen saamarin paketin kanssa mennä postiin asti aina että saa oikeat kulut?? Varsinkin kun ei myy kallista, niin se vähäinenkin " voitto" tuntuu hukkuvan postimaksuihin! HARMITTAA o( !!!!
Kommentit (38)
eli vaakaa vaan ostamaan... jälkeenpäin on noloa pyytää lisäpostimaksua, mutta muutaman kerran ostaja itse on huomannut ja tarjoaa korvausta. Eli sattuu sitä mokia, vaikka vaaka onkin;)
Ja jälkimmäiseen viestiisi, hmm... oletko siis itse hukkumassa vaatteisiin? Jos olet, niin minkä kokoista vaatetta sinulla on? Käy kurkkaamassa tätä sivustoa. Itse ole saanut siellä myytyä vaatteita.
http://groups.msn.com/Shoppaajiensivusto/myydntytlle.msnw?action=get_me…
Tai sitten ihan tuo perinteinen osto&myynti-palstakin on ihan ok. Toivottavasti en nyt ihan asian vierestä vastannut...
T:Tähtisilmä
Taidan kirjoittaa mitä sattuu, kun niiiin paljon harmittaa..! Vaaka itseasiassa kotoa löytyykin. En vaan tajua miksi nuo postikulut tekee tepposiaan meille.. Olen nyt pariin kertaan ottanut " takkiini" myymistäni tavaroistani, alkaa käydä sielun päälle jo moinen! Siis meillä on melkoisesti tuota vaatetta tytöllä, osaa myyn heti ja osan oon laittanut sivummalle. Nyt vaan olen alkanut pohtia että miten kauan kaappitila riittää.. Ja miten kestävät säilytyksessä. Täytyypä tutkailla tuota antamaasi linkkiä, kiitos!
Itse teen aikapaljon kauppaa huutiksessa ja käytän helpostikuoria a4 ja a5 .Myydään kuori+pk samassa paketissa 20 kpl erissä ostettavssa postista ja kait verkkopostista. Siinä voi postittaa 500 gr ja alle 3cm -tulevat edullisemmaksikin useimiten. Käytän paljon myös vanhoja kuoria milloin pankin milloin vakuutusyhtiön.
Tiukat 3cm rajat postissa katsotaan ja laitetaan leima päälle. Pehmeät paketit niissäkin helpommin menee tavallisesna kirjeenä.
Vaaka tarvii olla jos enenpi tekee kauppaa. Muuten joutuu punnitteen jossain tai sitten ottaa takkiinsa ylimääräiset postikulut. Myöskin " postit" hanakasti muutaman gramman vaille rajan laittavat helposti seuraavaan hintaan. esim 495gr menee helposti yli 500 gr maksu.
Postista saa hinnaston (verkkopalvelustakin)
Useimiten väärät hinnat tulee näissä" kauppa" posteissa Aidot postit laittaa hinnat paremmin. Ja näillä oikeilla posteilla on digitaaliset vaat ja silloin menee oikea hinatkin esim 495 gr kuorista...
Tänään niinkuin eilenkin kasan kirjeitä ja paketit vieneenä pilkunviilaajana postimaksuista;)
jos on yli 250g niin 2,70¿, jos 100-250g 1,40¿. Kunhan vaan kirjeen paksuus ei ole yksi 3cm. Aika onneton mun ainakin olisi alkaa arvailemaan summassa noita postikuluja...
kun pistin kasan vauvanvaatteita myyntiin, ajattelin eilen illalla, että täytyy ostaa vaaka! Ei tarvitse sitten juosta postissa ja mielummin pyöristän ylöspäin ja palautan.
Mutta se mulla vielä on hiukan epäselvää, että missä menee kirjeen raja, onko se paksuudessa vai? ostin eilen postista tuollaisia kuoria (isoja valkoisia, vähän paksumpia) niin välillä se menee pakettina ja välillä kirjeenä, eli mistä johtuu? Mustakin tuntuu että heittelee nuo postikulut, viime keväänä myin kasan äitiysvaatteita, niin heitteli tosi paljon, tai sitten mun kädellä kokeiltu paino vaan heittelee :)
Mutta siis vaaka pitää kyllä ostaa..
Ja yksi keino määritellä kirje/maksikirje on kokeilla omaa postiluukkua. Jos mahtuu siitä niin on alle 3cm paksu. Vähänkin hilppaa kiinni, mutta tunkemalla menee niin se on jo maksikirje ja hinnat korkeemmat. Postinjakaja kun ei saa litistää vaikka pehmoinen vaate olisikin.
Maksikirjeenä kevyet yli 3 cm tavarat. Sitten yli 3 cm ja painavat kannattaa laittaa pakettina.
Tutkaile niitä postin sivuja ja hinnastoa. Aika äkkiä oppii mitä mikin maksaa.
Ja ylipäätään kannattaa laittaa tuotteen hintaan esim. 50 senttiä tai 1 euro lisää jo ilmoitusvaiheessa. Joskus myyt tappiolla, joskus saat vähän " enempi" voittoa. Kompensoivat toisiaan.
ovat 25 x 40 x 3 cm. Jos yksikin mitta menee näistä yli, niin alle 500g:n lähetys on maksikirje ja yli 500g:n lähetys on paketti. Vaatteissa tuo 3cm:n paksuus on joskus hankala.
Suosittelen digitaalista keittiövaakaa. Yksi jippo on myös tehdä semmoinen pahvisapluuna, jossa on 3 x 25 cm:n reikä, siitä läpi menevä on postissa kirje, samanlaista käyttävät posteissakin.
Tuosta 5 g:n heitosta: keittiövaa' at ovat harvoin ihan prikulleen kalibroituja, ja voivat siis heittää postin digivaakoihin verrattuna.
Postiluukkuja on eri kokoisia eli Minko74:n ohje
yksi keino määritellä kirje/maksikirje on kokeilla omaa postiluukkua. Jos mahtuu siitä niin on alle 3cm paksu
ei aina päde. Itse olen tähän saakka aina näin tehnyt, mutta tänään sain kuulla, että hinnoittelun perusteella on se postin " mittaluukku" . Meinas tulla muutaman euron vaatteelle kova hinta kun olisi mennyt maksikirjeen hinnalla. Onneksi huomasin ja toin takaisin kotiin litistettäväksi. Onneksi on vaate kyseessä niin voi näin tehdä:)
Mulla ei ole vaakaa kotona, mutta aika nopeasti sitä oppii arvioimaan postikulut ilmankin. Ja laitan joskus myynti-ilmoitukseen varmuuden vuoksi korkeammat pk:t ja palautan sitten jos meneekin vähemmän. Helpompaa niin kuin alkaa huutajalta pyytämään lisää, tosin minulta on joskus näin tehty ja maksoin kyllä ihan mukisematta. Mutta reilumpaa siis pyytää eka enemmän ja sitten palauttaa liiat.
Ja niiden suhteen eivät Postissa näytä olevan niin tarkkojakaan. On meinaan niin pulleita / painavia lähetyksiä niissä kuorissa itselle tullut :).
Itse en viitsi myydä mitään huutiksessa kun aikaa ja vaivaa kuluu pakkaamiseen ja postiin kiikuttamiseen.
Itse en todellakaan myy todellisilla postikuluilla, ja siitäkös nousi hirveä haloo kateellisten mammojen keskuudessa.
Kaapit pursuavat vaatteita, mutta en viitsi niitä huuto.netissäkään myydä, kun ärsytti suunnattomasti mammagangsterilauma, jotka tekivät silkkaa kiusaa huutamalla ja jättämällä tahallaan negatiivista palautetta, kun olin tehnyt kantani selväksi, että en lähettele vaatteita niiden todellisilla postikuluilla!
Sorry tää vuodatus, mutta lastenvaatteiden myyminen huutiksessa on todella syvältä!
Millään muulla palstalla (digikamerat/huonekalut) en ole koskaan tälläiseen törmännyt!
Millään muulla palstalla (digikamerat/huonekalut) en ole koskaan tälläiseen törmännyt!
Näissä tuotteissa liikutaan kuitenkin HIEMAN eri hintaluokassa kuin (lasten)vaatteissa, joten silloin ei varmaan ole niin väliä meneekö postikuluihin euro enemmän vai vähemmän.
itse olen aina ilmoittanut postikulut jo etukäteen...eli tuotetta ei tarvitse huutaa, jos ehdot ei miellytä!
Itse ostan paljon eBaysta, ja olen tottunut siihen, että hintaan lisätään posti- ja KÄSITTELYkulut. Kuka tätä hommaa nyt hyväntekeväisyyttään harrastaisi??
Aikaa ja vaivaa kuluu...ehkä äideillä, jotka ovat kotona, on aikaa näperrellä muutamien vaatekappaleiden lähettämisen kanssa, ja suostuvat tekemään sen ilmaiseksi...
että mua sieppaa...;)
Helposti kuori on paras yksittäisten vaatteiden lähetyksessä. Isompaan kuoreen menee aika isokin vaate ja hinta on etukäteen tiedossa. Minä punnitsen vaatteet digitaalivaa' alla paketteineen ja katson maksun postin hinnastosta. Jos on rajalla (3 cm kirje), niin sitten ilmoitan suuremman postimaksun. Palautan ylimääräiset perimäni postimaksut ostajalle.
Vaatteiden myynti huutiksessa on itse asiassa aika iso työ. Ensin otan vaatteesta kuvan digikameralla, siirrän sen tietokoneeseen, vien vaatteen punnittavaksi töihin (siellä on tarkka digitaalivaaka), kirjoitan kuvauksen ja vahdin huutoa ja maksun saapimista ja lopuksi postitan tavaran. Ja lisäksi vielä hoidan palautteet. Viime aikoina olen myynyt lasten pieniä vaatteita kotona tutuille ja työkavereille yms, jotka tulevat meille kotiin katsomaan vaatteita ja ostavat isomman erän kerrallaan. Saan ehkä vähemmän rahaa vaatteista, mutta työtäkin on vähemmän. Ostajat ovat olleet tyytyväisiä.
tapaisten myyjien vuoksi en käytä huutista. Lastenvaatteiden kierrätys on mielestäni hienoa, mutta menettää kyllä glooriansa, kun joku alkaa tehdä siitä businestä. Ottaa nyt myymistä pikkuvaatteistaan KÄSITTELYKULUJA?
Voi apua, miten noloa!!!
Olen itsekin kyllä pohtinut tuota käsittelykulun laittoa, koska tosiaan silloin kun se on siinä valmiina ei tarvitse enää postimaksuja kysellä, vaan huutaessasi tiedät mitä joudut maksamaan. Olkootkin kyse vaikka parin euron vaatteesta, niin tosiaan kun on nähnyt sen vaivan, niin miksi sitten pitäisi se vaate myydäkin 0,7e kun postimaksut onkin isommat?? Mutta asiaan, siis onko noita Helposti kuoria eri kokoisia?? Mulla on niitä " pieniä" johon juuri saa mahtumaan yhden paidan..?
Ja siihen isompaan saakin jo aikalailla vaatetta, kun vaan osaa pakata ja litistää hyvin.
Itse olen maksimissaan pyöristänyt 0,95e yhteen euroon. Nyt kun postimaksutkin nousivat siihen euroon, sekin pyöristys jäi pois. En ole nähnyt järkeä alkaa veloittamaan kirjekuoria, teippiä, bensaa yms. vaatteiden ostajilta. Kun halpa ja hyvä tapahan huutis on myydä vrt. maksat kirppikselle 30e viikosta. Ja sen viikon aikana puolet vaatteistasi varastetaan, ja toiset puolet vinkuu hinnoista ;).
kuoressa samat leveys (3cm) ja painorajat kuin pienemmässäkin helposti kuoressa? Mahtuukos siihen esim. 92cm pitkä hame? Olisikohan tästä nyt apu ongelmaan? Enkä minäkään mitään bisnestä tässä todellakaan tee.. Mutta kyllä mua harmittaa myydä hyvässä kunnossa oleva vaate lähes tappiolla siksi kun en ole itse osannut arvioida postikuluja oikein..!
Itselläni menee välillä postissa keskusteluksi tuon 3 cm:n kanssa, kun minusta sen pitäisi olla niin, että jos se menee postin omasta laatikosta, niin se on tavallinen kirje. Postin käyttämä sabluuna on niin lerhu, että siitä ei mene siinä rajoilla oleva kirje läpi ollenkaan. Joskus olen tehnyt kylmästi niin että olen ostanut merkit ja vienyt postin laatikkoon.
Toinen juttu joka pännii on se, että olen arvioinut joidenkin vaatteiden menevän maksikirjeenä 5,65 eurolla ja sitten se meneekin hilkun yli 500 g:n jolloin kannattaa jo lähettää pakettina 7,40 eurolla. Juuri eilen kävi näin ja kun olin jo ilmoittanut kulut ostajalle, niin en kehdannut enää ruinata lisää. Olisin voinut vaikka vannoa, että välikausipuku painaa alle 500 g, mutta painoikin 520 g...Tympeä ottaa " takkiin" , mutta minkäs teet. Liikaa maksetut postikulut palautan aina ostajalle takaisin.
Muutama myyjä siellä tosiaan ottaa kaikenlaisia ylimääräisiä kuluja. Toki kuoriin, teippeihin jne menee joitain pennosia, mutta en halua niitä laskuttaa. Jotkut ihan pokkana myös lähettää työpaikan piikkiin ja sitä en kyllä ymmärrä ollenkaan.
ovatko noi postin tämän vuotiset hinnat?? Täytyypä katsastaa ne huolella! Voi olisipa joku helpompi tie päästä eroon noista vaatteista =( Tällä sekin keskustelu käytiin missä oli muutamalla toisiinsa yhdisteltävissä olevalla vaatteella saatiin usea vaatekokonaisuus kasaan.. Hukutaan vaatteisiin ja aina niitä tekisi mieli ostaa uusia.. Ja vielä kun osaa haluaa säästääkin mahdolliselle " pikkukakkoselle" ..