Paino noussut eilisestä 2,8kg vaikka eilinen jäi yli 1000 kaloria miinukselle
Eli eilen kunnon rääkkiliikuntapäivä ja järkevästi syöty joten yli 1000 kaloria jäi syömättä laihdutustavoitekaloreista eli kulutukseen nähden jäi 1600 kaloria syömättä ja silti painoa noin paljon enemmän nostanko painolukua taas lähes 3 kg kun eilen juuri sain laskettua, mulla siis painonseurantaohjelma. Aika toivotonta on laihtuminen kun mitä enemmän liikkuu ja mitä vähemmän syö, sitä enemmän paino nousee.
Kommentit (37)
Sun kroppa on stressissä kovan liikunnan takia. Hellitä ja pidä palautumispäiviä! Lisää aiheesta löytyy googlaamalla.
Syöt myös aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovan liikunnan jälkeen pitää syödä kunnolla niin että keho alkaa toipumaan ja lihakset kasvamaan. Varma tie tuhoon tuo mitä teet.
Nukuitko hyvin tuollaisen liikunnan ja nälkiinnyttämispäivän jälkeen?
Kyllä nukuin, tosin mirtazapinin voimin tulee nukuttua. Muuten valvoisin yöt.
Mulla nousee paino, eli kertyy nestettä, jos joudun ottamaan särkylääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Käy kakalla ennen punnitsemista. Tuo 2,8 kg on sitä namin ja herkkujen napostelun tuottamaa ulostetta jota et ole vielä kakkinut.
Kävinkin ja silti jos en ois käyny ni ei ahistais. Tosin herkkuja tai nameja en ole syönyt yhtään eikä ees tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos ihan tosissasi? Juopa litra vettä ja punnitse itsesi. Painat kilon enemmän. Mitä sitten? Ole miinuskaloreilla kuukausi ja tule sitten kertomaan, mikä on tulos.
Ihmisen paino voi päivittäin vaihdella jopa kiloja. Erityisesti hedelmällisyysikäisellä naisella kuukautiskierron vaikutus voi olla suuri, eikä punnitsemista ennen kuukautisten alkua kannata edes tehdä. Se ei kerro laihtumisesta mitään.
No kuukaus täs oltu 1000-1600/pv miinuskaloreilla. Eilen sit oli vihdoin -3 kg mut tänään ollaan taas lähtöpisteessä kuukautisia ei ole eli siihen ei liity.
Siis kuukaudessa -3 kg ja olet yhdestä päivästä huolissasi? Menepä nyt viikko tai pari eteenpäin ja katso asiaa sitten uudestaan. Painonpudotuksessa aina tulee taantumajaksoja ja painon välillä kohoamisia, se on ihan tavallista eik
Juu koitan olla välittämättä vaaan lukemista ja jatkaa samaan malliin. Tosin vaan lenkkeilyä tänään, yritän saada min 12 000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos ihan tosissasi? Juopa litra vettä ja punnitse itsesi. Painat kilon enemmän. Mitä sitten? Ole miinuskaloreilla kuukausi ja tule sitten kertomaan, mikä on tulos.
Ihmisen paino voi päivittäin vaihdella jopa kiloja. Erityisesti hedelmällisyysikäisellä naisella kuukautiskierron vaikutus voi olla suuri, eikä punnitsemista ennen kuukautisten alkua kannata edes tehdä. Se ei kerro laihtumisesta mitään.
No kuukaus täs oltu 1000-1600/pv miinuskaloreilla. Eilen sit oli vihdoin -3 kg mut tänään ollaan taas lähtöpisteessä kuukautisia ei ole eli siihen ei liity.
Siis kuukaudessa -3 kg ja olet yhdestä päivästä huolissasi? Menepä nyt viikko tai pari eteenpäin ja katso asiaa sitten uudestaan. Painonpudotuksessa aina tulee taantumajaksoja ja pa
Niin no. Se liikuntahan vaikuttaa laihtumiseen loppupeleissä melko vähän. Olen itse siitä hyvä esimerkki, sillä mulla itse asiassa liikunnan määrä vähän väheni, kun aloitin elämäntapamuutosta ja nyt on parissa kuukaudessa pudonnut 8,5 kg.
Kuinka usein kävit vaa'alla massakaudella?
Älä hätäänny, tuo on normaalia. Jos syö kovin suolaista ruokaa tai liikkuu oikein hikiliikuntaa, niin se kasaa nestettä. .ja jos olet menkkaikäinen nainen, niin ennen menkkoja ainakin mulla aina kasaa nestettä. Kilo läskiä on 7000 kaloria, joten ei sulla mitään läskiä ole tullut.
Olen laihduttanut 18 kiloa elokuusta lähtien, ja laskenut kalorit ja liikkunut paljon. Luulisi että olen enemmän laihtunut, mutta mulla se vaan menee näin. Aikaisemmin olen luovuttanut, mutta nyt olen jutellut lääkärin kanssa laihduttamisesta ja hän sanoi että 2 kiloa kuukaudessa on terveellinen tahti laihtumiselle, ehtii myös suoliston ns. nälkähormonit mukaan. En myöskään käy vaakassa kuin kahden viikon välein, henkisesti helpompaa. (Vuosi tästä eteenpäin, niin pitäisi olla melkein normaalipainossa. Kaupassa ei tarvitse enää mennä sinne isojen tyttöjen vaatetangoille....)
Liikkuminen on hyvästä. Itse olen aloittanut tammikuussa juoksemisen, en alussa jaksanut juosta 30 sekuntia enempää ja juoksin lenkillä pätkittäin Porin juoksukoulun tyyliin mutta nyt menee kilometri ja kunto muutenkin selkeästi kasvanut. Nyt pitäisi aloittaa myös joku lihaskunnon kasvatus, joogaa olen ajatellut.
Tsemppiä vaan ja sitkeyttä! Älä anna periksi, vaikka välillä matkalla kompuroisitkin!
Vierailija kirjoitti:
Aina käynyt lähes joka päivä. Nyt vasta tajunnut et tässä iässä pitää olla rajusti miinuksella, vähintään 1000 miinuskaloria päivässä jotta paino ei nouse. Aina olen syönyt terveellisesti ja liikkunut mut tosiaan linnun annoksia saa enää syödä kun 40v täyttää, eli vaan siirtää nälkää haukkamalla jotain kevyttä pienen palan aina kun pahasti heikottaa, muuten nousee paino, ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina käynyt lähes joka päivä. Nyt vasta tajunnut et tässä iässä pitää olla rajusti miinuksella, vähintään 1000 miinuskaloria päivässä jotta paino ei nouse. Aina olen syönyt terveellisesti ja liikkunut mut tosiaan linnun annoksia saa enää syödä kun 40v täyttää, eli vaan siirtää nälkää haukkamalla jotain kevyttä pienen palan aina kun pahasti heikottaa, muuten nousee paino, ainakin mulla.
Opettelee koostamaan aterian oikein, niin ei tarvitse syödä linnun annoksia.
- vastaaja 27, joka on 48 v
Vierailija kirjoitti:
Älä hätäänny, tuo on normaalia. Jos syö kovin suolaista ruokaa tai liikkuu oikein hikiliikuntaa, niin se kasaa nestettä. .ja jos olet menkkaikäinen nainen, niin ennen menkkoja ainakin mulla aina kasaa nestettä. Kilo läskiä on 7000 kaloria, joten ei sulla mitään läskiä ole tullut.
Olen laihduttanut 18 kiloa elokuusta lähtien, ja laskenut kalorit ja liikkunut paljon. Luulisi että olen enemmän laihtunut, mutta mulla se vaan menee näin. Aikaisemmin olen luovuttanut, mutta nyt olen jutellut lääkärin kanssa laihduttamisesta ja hän sanoi että 2 kiloa kuukaudessa on terveellinen tahti laihtumiselle, ehtii myös suoliston ns. nälkähormonit mukaan. En myöskään käy vaakassa kuin kahden viikon välein, henkisesti helpompaa. (Vuosi tästä eteenpäin, niin pitäisi olla melkein normaalipainossa. Kaupassa ei tarvitse enää mennä sinne isojen tyttöjen vaatetangoille....)
Liikkuminen on hyvästä. Itse olen aloittanut tammikuussa juoks
Kiitos! Yritän jatkaa samaan malliin. Eikä sais joka päivä vaaalla käydä mut joku pakkomielle siihen. Tsempit myös sulle 🧡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun kaloritavoite päivässä?
1500 kaloria sais syödä, koomakulutus mulla 2000. Mut ei siis tule tuota syötyä + liikun noin 700-1500 kalorin edestä päivässä.
Taidat nyt yliarvioida kalorinkulutuksen pahasti yläkanttiin. Peruskulutus 2000 kcal? Liikkumalla 1500 kcal? Oletko nyt esim. minkä ikäinen, mies vai nainen ja mitä liikuntaa harrastat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1500 kaloria sais syödä, koomakulutus mulla 2000. Mut ei siis tule tuota syötyä + liikun noin 700-1500 kalorin edestä päivässä.
Taidat nyt yliarvioida kalorinkulutuksen pahasti yläkanttiin. Peruskulutus 2000 kcal? Liikkumalla 1500 kcal? Oletko nyt esim. minkä ikäinen, mies vai nainen ja mitä liikuntaa harrastat?
Tuo koomakulutus on ptn/fysioterapeutin laskema, paino 100 ja pituutta 180. 40v ja salia, uimista, vesijumppaa, pitkiä lenkkejä. Överiliikuttua tullut joo nyt kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo koomakulutus on ptn/fysioterapeutin laskema, paino 100 ja pituutta 180. 40v ja salia, uimista, vesijumppaa, pitkiä lenkkejä. Överiliikuttua tullut joo nyt kuukauden.
Olet siis mies? Jos siis aktiivisuustaso on sängyssä makaamista ja nukkumista, noilla spekseillä mies kuluttaa 1930 kCal ainakin alla olevan laskurin mukaan.
https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo laskelma ole välttämättä oikea, riippuu toki paljonko on lihasmassaa ja oletettavasti olet mies. Itse sain paljon liikkuvana naisena peruskulutukseksi 1600 kcal inbody-laitteella, lihasmassaa oli yli naisen keskiverron. Salitreeni ei itsessään kuluta paljoa kaloreita ja kyllä esim. tuhannen kalorin eteen pitäisi liikkua jo pari-kolme tuntia suht reippaasti päivässä. Mistä katsot liikunnan kalorinkulutuksen?
Mitä tämä AP:n överiliikunta oikeasti on? Kesto?
Siis kuukaudessa -3 kg ja olet yhdestä päivästä huolissasi? Menepä nyt viikko tai pari eteenpäin ja katso asiaa sitten uudestaan. Painonpudotuksessa aina tulee taantumajaksoja ja painon välillä kohoamisia, se on ihan tavallista eikä mikään repsahdus.