Saako vuokra-asunnon ulko oven vaihtaa itse ja maksaako vuokranantaja uuden oven ja työstä palkkion?
Saako vuokra-asunnon ulko oven vaihtaa itse ja maksaako vuokranantaja uuden oven ja työstä palkkion?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ovi on huono tai ei tyydytä vuokraajaa.
Yhteys asunnon omistajaan ja mahdollisesti haet uuden asunnon, jos ovi ei miellytä.
Jos ovi on selvästi rikki ja ei ole enää turvallinen, niin asunnon omistaja ottaa yhteyttä taloyhtiön isännöitsijään, jonka toimesta ovi ja mahdollinen vaihto arvioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa, tollo.
Niin sinä et saa kun olet tollo. Mutta saankos minä kun en ole tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"maksaako vuokranantaja uuden oven ja työstä palkkion?"
joo. Vaihda samalla astianpesukone, keittiökaapit ja jääkaappi. Vuokranantaja maksaa.
Jääkaapin ainakin joutuu vuokranantaja maksamaan.
Ei varmasti joudu maksamaan. Riittää kun tuo "uuden" toimivan.
Rikkoutunutta? jääkaappia vuokralainen ei saa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Itse on vuokrasopimuksen allekirjoittanut. Jos ovessa oikeasti on jotain vikaa niin sitten isännöitsijään yhteyttä. Ovea ja varsinkaan lukkoa ei saa edes omistaja mennä kerrostalossa vaihtamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. Vaihda samalla astianpesukone, keittiökaapit ja jääkaappi. Vuokranantaja maksaa.
Ainoastaan jos vanha on rikki eikä sitä saa korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraaja voi hankkia panokoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloinkaan se ei ole se vuokralainen joka uuden ostaa. Läheiseni vuokralainen yritti tällaista puljausta, sanoi että kodinkone on mennyt rikki ja että hän ostaa uuden kysyi että maksaako vuokranantaja. No vuokranantaja kun kävi vanhaa konetta katsomassa niin toimi aivan hyvin. Ilmeisesti tämä vuokralainen olisi myynyt sen vanhan ja ottanut uuden tilalle... Vähän ylimääräistä rahaa siis taskuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanha on kunnossa niin ei tarvitse. Vuokralainen voi käydä ostamassa sen jääkaapin, mutta jos vuokranantaja ei halua sitä maksaa niin voi voi.
Vaihda vaan, kyllä se maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja ei joudu maksamaan vaan toimittamaan tilalle toimivan. Ei missään sanota että oltava uusi tai maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Huononiko ovi vuokralaisen siellä asuessa? Miksi hän ei vaatinut oven vaihtoa ennen vuokrasuhteen allekirjoittamista? Ei yhdenkään asunnon ovea saa vaihtaa osakas yksin. Taloyhtiö vaihdattaa/korjauttaa kaikki ovet yhtäaikaa, silloin omistaja eli vuokranantaja maksaa.
Mulla on y-tunnus ja ennakkoperintä rekisterissä. Tänne vaihdettiin uudet ovet pari vuotta sitten. Eli nytkö voin hakea kierrätyskeskuksesta vanhan oven ja myydä tuon uuden, tilalle vaan vanha.