Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ei kirjoita syyhylääkkeeseen reseptejä?

Vierailija
11.03.2024 |

Olen yrittänyt saada perheelle syyhylääkereseptiä, mutta se tuntuu olevan tosi hankalaa. Terveyskeskukseen ei saa lääkäriaikaa ja puhelimessa reseptiä ei kuulemma voi kirjoittaa. Hoitaja sanoi myös, että ensin pitäisi käyttää voidetta. Ei ole ihme, jos syyhy vain leviää, kun lääkettä ei tunnu saavan millään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidehoito syyhyn on keholle paljon pienempi rasitus kuin syötävä lääke joka on aikamoinen myrkky. Tietysti siis ensisijaisesti hoidetaan voiteella. Eihän esim tulehdukseenkaan anneta sitä laaja-alaista antibioottia jos siihen yhteen pöpöön tepsivä vaihtoehto on. Liian voimakkaiden lääkkeiden popsiminen ei ole terveellistä ja siinä on aina riskinsä. 

Vierailija
22/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt! Mä kävin poikani kanssa tk:ssa. Hän oli täynnä pieniä punaisia rupia ja kutina tietysti hirveä. Itseäni myös kutitti ja vatsassaki oli jotain vesikellon tapaisia paiseita. Lääkäri ei kirjoittanut reseptiä, koska ei kuulemma voinut olla 100% varma, että oli syyhy. Perusteli ettei turhaan aloiteta kalliita hoitoja ja käski kokeilla apteekin reseptivapaata voidetta. Olin puulla päähän lyöty. Sehän on vielä paljon kalliimpaa. Ei edes auttanut. Puuilon nionix toi helpotuksen, vaikka haju oli niin karmea, että meinasin oksentaa.

Ja yritin tietysti ensin saada reseptiä puhelimitse, koska kyseessä on tarttuva tauti, mutta käskettiin tulla vastaanotolle.

Voiskohan olla että vesirokonkin tyyppistä? Kuulin jokin aika sitten että vesirokkoa on ollut jonkin verran vaikka siihenkin on se rokotus ollut monia vuosia jo. Kaikkeen ei löydy syytä tai lääkettä ja suosittelevat kokeilemaan kaikkea. Tähän on tultu tässä maailmassa. Katsotaan mitä jatkossa tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tk:sta tyttärelleni ivermektiini reseptin kun hän oli vain altistunut syyhylle. Reseptin sain chatin kautta. Eli tasan ei mene nallekarkit tässäkään jutussa.

Saanko kysyä millä paikkakunnalla näin? Espoon Leppävaarassa en saanut syyhyyn lääkettä, vaikka kutisi niin pirusti etten ollut edes nukkunut enää moneen yöhön. Aina kun torkahdin herättyäni huomasin että olin raapinut ihon jostain kohti ihan verille. Ja kummallisia paiseita oli siellä ja täällä. Mutta ei kuulemma voinut mitenkään olla syyhy. Apteekin reseptivapaa voide ei auttanut. Päädyin ostamaan hevosten syyhylääkettä puuilosta. Sillä pääsin eroon syyhystä. Sitä ennen oon varmaan levitellyt tautia sinne tänne, kun en saanut reseptiä enkä heti tajunnut hakea puuilosta bionixiä. 

Vierailija
24/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajalle voi sanoa että voide loppui jo eikä auttanut.  Ei ne mistään tiedä oletko käyttänyt vai et.

Just näin. Sano, että olet jo useamman kerran käyttänyt, ei apua. Tuubi maksaa kuiten 40.

Teidän taitavien valehtelijoiden takia rehellisiä ei uskota. Ymmärrän että joskus voi hieman suurennella vaivaa tai kipua jos vastassa on vaikea hoitaja mutta ei tunnu kivalta kun en osaa valehdella tai rähistä jotenka jään ilman apua.

Vierailija
25/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juu ivermektiini oli pannassa vaikka olisi tehonnut kloronaankin

Kun aate vastustaa Trumppia voittaa järjen.

Vierailija
26/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne apteekin käsikauppalääkkeetkin toimii, mutta sitä pitäisi käyttää ohjeen mukaan, mikä voi olla monelle ylivoimaista, ei auta, jos sitä kutinakohtiin sipaistaan.

Lisäksi pitää siivota peusteellisesti koko huusholli ja pestä päivittäin lakanat ym,

Vierailija
27/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidehoito syyhyn on keholle paljon pienempi rasitus kuin syötävä lääke joka on aikamoinen myrkky. Tietysti siis ensisijaisesti hoidetaan voiteella. Eihän esim tulehdukseenkaan anneta sitä laaja-alaista antibioottia jos siihen yhteen pöpöön tepsivä vaihtoehto on. Liian voimakkaiden lääkkeiden popsiminen ei ole terveellistä ja siinä on aina riskinsä. 

Kyllä, näin sen kuuluisi mennä mutta jos hinnat olisivatkin toisin päin niin keholla ei olisikaan enää väliä. Hahhah, eiks oo hauskaa?

Vierailija
28/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tabletit lääkäriltä omaolon kautta. Tässä selkeästi paikkakuntakohtaisia eroja paljonkin enkä edes valehdellut mitenkään oireitani vaikka ne suhteellisen lievät ovat. Lisäksi olen laittanut bionixiä ja koti siivottu lattiasta kattoon. Bionix lievitti itselläni ainakin heti kehon polttelua ja kihelmöintiä. Syyhy voi myös oirehtia niin.

Vierailija
29/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli syyhy. Ihan hyvin lähti voiteilla vaikka kutina tietysti jatkui vielä pari viikkoa hoitojen jälkeenkin. Vuorokausi ensimmäisten voiteiden jälkeen lähdimme mökille, syyhypunkki kun elää vain päivän tai pari lakanoissa ja huonekaluissa. Tietty siivouskin tehtiin.

Aivan hyvin toimi voiteet, mutta oltiin kyllä todella tarkkoja ohjeiden kanssa. 

Vierailija
30/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne apteekin käsikauppalääkkeetkin toimii, mutta sitä pitäisi käyttää ohjeen mukaan, mikä voi olla monelle ylivoimaista, ei auta, jos sitä kutinakohtiin sipaistaan.

Lisäksi pitää siivota peusteellisesti koko huusholli ja pestä päivittäin lakanat ym,

Paitsi ei toimi, jos syyhypunkeillasi on se uusi mutaatio, joka tekee niistä resistenttejä. Suomessa asiaa ei ole tutkittu, muualla on jo pitkään.

Vierailija
31/32 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Bionixia tai vastaavaa Tallinnasta.

Vierailija
32/32 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt! Mä kävin poikani kanssa tk:ssa. Hän oli täynnä pieniä punaisia rupia ja kutina tietysti hirveä. Itseäni myös kutitti ja vatsassaki oli jotain vesikellon tapaisia paiseita. Lääkäri ei kirjoittanut reseptiä, koska ei kuulemma voinut olla 100% varma, että oli syyhy. Perusteli ettei turhaan aloiteta kalliita hoitoja ja käski kokeilla apteekin reseptivapaata voidetta. Olin puulla päähän lyöty. Sehän on vielä paljon kalliimpaa. Ei edes auttanut. Puuilon nionix toi helpotuksen, vaikka haju oli niin karmea, että meinasin oksentaa.

Ja yritin tietysti ensin saada reseptiä puhelimitse, koska kyseessä on tarttuva tauti, mutta käskettiin tulla vastaanotolle.

Eli sulla ei edes ollut syyhy, ja raivoat netissä, kun sinun mielestäsi oli syyhy, ja et saanut reseptiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi