Mistä keskustelit viimeksi kehityskeskustelussa? Jännittää tuleva kehityskeskustelu,
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diipadaapaa, miten voit pönkittää esihenkilöäsi, sinua kehutaan ja odotetaan, että teet vielä nykyistä enemmän hymyssä suin. Palkankorotus on sitten semmoinen mukava 30 euroa vuodessa, jos osaat olla miellyttävä.
Minulle sanottiin yhdessä paikassa, ettei nyt ole mahdollisuutta palkankorotukseen. Samoissa tehtävissä ollut kollega sai korotuksen, koska saivat vaimonsa kansa lapsen ja elämisestä tuli näin kalliimpaa. Hieman ketutti, koska olin tehnyt hyvää tulosta kun taas kollega oli päättänyt lisääntyä ja tehdä työnsä huonommin lapsiperhekiireiden vuoksi.
Vuosia myöhemmin saimme itse lapsen. Työpaikka oli vaihtunut, mutta muistissa tuo edeltävä tapahtuma..Pomo sanoi, ettei nyt ole mahdollisuutta korotukseen. Lapsen saanti ei ole syy korotukselle. Lupasi harkita kuitenkin korotusta, jos minulla olisi esittää työtarjous nykyistä korkeammalla palkalla jostain
Lapsen saanticei ole syy korotukselle tietenkään. Tuo perheenlisäys ja palkankorotus saattaa olla pelkkä heitto. Korotus on voinut perustua muihin tekijöihin. Ja herää todellisuuteen samasta työstä sama palkka... vaikka työtä tekee samalla nimikkeellä ja samassa tiimissä työn sisältö harvemmin prikulleen sama.
Kysyn, mitä syödään huomenna...en kehitä itseäni millään tavalla jos se ei näy palkassa. Meillä palkkaa ei saa nostaa esille kehityskeskustelussa. Siis ei ole mitään kehitettävää.