Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!! Suurentunut kyynelrauhanen

Vierailija
11.03.2024 |

Arvon kotilääkärit ja kohtalontoverit. Olenko yksin vaivani kanssa? 

Minulla on ollut nyt joitain vuosia suurentunut kyynelrauhanen toisessa silmässä (noin pavun kokoinen pallukka pullottaa). Rauhanen ei ole tulehtunut ja sarkoidoosi on suljettu pois. Rauhasessa ei ole kasvaimeen viittaavia muutoksia magneettikuvien perusteella. Näytettä ei ole lääkäri vielä halunnut ottaa. Välillä rauhanen pingottuu eli pulloittaa hieman kovempana, välillä se on joustavampi ja pehmeä. 

Koen rauhasen turpoamisen erittäin epämiellyttävänä ja minua pelottaa, että rauhasen kasvu on oire jostain muusta. Lääkäri ei suostunut asiaa edelleenkään tutkimaan enempää, kunnes rauhanen kasvaa enemmän. Sanoi myös, että voi olla oire jostain ja se voi selvitä vasta vuosien päästä. 

Onko kellään kokemusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lääkärillä olet käynyt, kun suhtautuminen on tuollainen?

Vierailija
2/5 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärillä, yksityisellä sekä julkisella. On siis tutkittu, mutta varsinaista koepalaa ei ole otettu. 

Hirvittää, kun en vaan käsitä miksi tuo on turvonnut eikä mistään löydy mitään tietoa eikä kukaan lääkärikään osaa sanoa mitään.  Tuo rauhanen todella häiritsee ja häiritsee myös työntekoa vaikkei rauhanen nyt silmillä roikukaan :D. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö vaiva koskaan? Mulla nimittäin sama ja kaiken lisäksi se pallukka on kipeä. Selvittelyt vasta aluillaan...

Vierailija
4/5 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itketkö usein? Tässä googlettelin miksi silmäluomi turpoaa rajun itkun jälkeen, sitä kun on tähän vuoden alkuun riittänyt niin ettei näköjään ihan samantien palaudukaan.

Vierailija
5/5 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vasemmassa luomassa kyynelrauhasen kohdalla "herne" ja välillä enemmänkin turvotusta. Painaa silmää ja vaivaa. Aiheuttaa päänsärkyä.

Aika vaikea saada lääkäri ymmärtämään ettei ole kyse kuivasilmäisyydestä. Mulla ei oo tutkittu vielä mitenkään, mut elän toivossa et kolmas lääkärikäynti tuottaisi jonkinlaisen tuloksen.