Onko Volvo V40 hyvä auto?
Mietin noin 150.000 km Volvo V40 hankintaa. Automaatti vaihteilla, ei webastoa kun webastoista sanotaan, että syövät akkua jos ei aja paljoa. Budjetti max 15.000e.
Minkä auton itse hankkisit nyt ja miksi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XC60 niin mahtuu jo tavaraakin kyytiin, v40 on todella pieni,ja volvo pitää olla ehdottomasti dieselinä pelkällä pensakoneella kulutus on tosi kova.
Mä meinasin seuraavaksi ostaa pakettiauton. Mutta sitten aloin miettimään, että mitä jos ostaisinkin samantien matkailuauton. Pääsisi Jäämerelle lasten kanssa. Matkailuauto on kyllä kömpelö kaupunkikäytössä.
Peltikuorisena matkailuauto vastaa pakua, painoa vaan enempi. Ei paljon ketteryyteen vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XC60 niin mahtuu jo tavaraakin kyytiin, v40 on todella pieni,ja volvo pitää olla ehdottomasti dieselinä pelkällä pensakoneella kulutus on tosi kova.
Mä meinasin seuraavaksi ostaa pakettiauton. Mutta sitten aloin miettimään, että mitä jos ostaisinkin samantien matkailuauton. Pääsisi Jäämerelle lasten kanssa. Matkailuauto on kyllä kömpelö kaupunkikäytössä.
Peltikuorisena matkailuauto vastaa pakua, painoa vaan enempi. Ei paljon ketteryyteen vaikuta.
Onhan siinä korkeutta ja pituuttakin enemmän. Ajattelin Ford Transittia. Sillä ny vielä kulkis kaupungissakin.
Vierailija kirjoitti:
Noissa on ollut paljon vakavia moottorivikoja. Etenkin dieseleissä.
Nykyään hyvät diesel moottorit alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä korkeutta ja pituuttakin enemmän. Ajattelin Ford Transittia. Sillä ny vielä kulkis kaupungissakin.
Penkit taakse, niin posottaisi sillä Lappiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 000 on kyllä aika paljon, alkaa olla kaikenlaista kremppaa. Itse ostaisin ehkä 50 000 ajetun. Volvo muuten varmasti ihan laatupeli.
120 000 km ajettu ja ikinä ei mitään. Penkit pesetin ensimmäisen kerran viime syksynä, ihan kuin uudet.
Autokoulussa muistan ohjeen. Moottorin paras kierrosluku on 2,5, 2-3 välillä. Älä huudata moottoria tai jurnuta. No en ole. Ja ikinä ei ole ollut mitään vikaa. Vaihdelaatikko on vaihdettu sentäs.
Automaattilaatikon vaihto on todella kallis juttu. Sen takia vaihdelaatikon öljyt kannattaa vaihdattaa vähintään 100 tkm välein. Tämä kuuluu Volvon huolto-ohjelmaan vain takseille. Jos 150 tkm käyteyssä tätä ei ole koskaan tehty niin teettäisin sen ihan ensimmäiseksi. Yli 200 tkm ajettua en ostaisi jo
Viton käytetty laatikko maksoi 18 000€. Viipyi yli kuukauden, uuden hintaa en tiedä kun ei ollut edes saatavana, 6kk olisi minimissään ollut toimitusaika. On tästä kyllä jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on ollut paljon vakavia moottorivikoja. Etenkin dieseleissä.
Nykyään hyvät diesel moottorit alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Tiedä sitten. Olin jo sähköautopaniikissa, mutta Trump uhosi että poratkaa perkele poratkaa. Niin pidän tuon dieselin vielä nyt. Niin kauan kun löpöa saa tankista.
Tämä laatikkoöljyjen vaihtamattomuus ihmeellisyys on ollut volvoissa jo kauan..