Onko Volvo V40 hyvä auto?
Mietin noin 150.000 km Volvo V40 hankintaa. Automaatti vaihteilla, ei webastoa kun webastoista sanotaan, että syövät akkua jos ei aja paljoa. Budjetti max 15.000e.
Minkä auton itse hankkisit nyt ja miksi?
Kommentit (49)
Minulla on V60 T8 2023 kaikilla herkuilla. N41
Onhan tuo Volvo V40 aika pieni. Jos on useampi lapsi ja lemmikkejä. Mutta jos ei, niin käy hyvin. Moottori on riittänyt hyvin jäisemmälläkin ylämäellä.
Vuosina 2016-2018 niitä ei valmistettu vielä Kiinassa, eli sikäli luultavasti laadukas.
Puolisollani on Volvo, ja se on ollut hyvä auto. Huollot maksaa kuitenkin usein yli tuhat euroa; omassa toisen merkkisessä autossa saattaa päästä satasilla (kyseinen huoltokorjaamo on erikoistunut Volvoihin, mutta huoltaa ja korjaa muitakin). Tulee myös huomioida, että puolison auto omaani hivenen isompi, että sekin vaikuttanee huoltokustannuksiin.
Hinnasta, maksoin alle 10000 km ajetusta 22 000 € vuonna 2013.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on V60 T8 2023 kaikilla herkuilla. N41
Mulla kanssa V60 mutta diisselinä koska kilsoja tulee vuodessa 55t-65t
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Volvo V40 aika pieni. Jos on useampi lapsi ja lemmikkejä. Mutta jos ei, niin käy hyvin. Moottori on riittänyt hyvin jäisemmälläkin ylämäellä.
Eikö tuohon vaikuta enempi renkaat ja vetotapa?
Korjaan, 2016-2018 Volvolla oli jo valmistusta Kiinassa.
Mut XC40 saatetaan valmistaa Belgiassa?
Volvo V40 ihan hyvä peli. Ei minkään Mondeon alustalle vaan vokuksen alustalle tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 000 on kyllä aika paljon, alkaa olla kaikenlaista kremppaa. Itse ostaisin ehkä 50 000 ajetun. Volvo muuten varmasti ihan laatupeli.
120 000 km ajettu ja ikinä ei mitään. Penkit pesetin ensimmäisen kerran viime syksynä, ihan kuin uudet.
Autokoulussa muistan ohjeen. Moottorin paras kierrosluku on 2,5, 2-3 välillä. Älä huudata moottoria tai jurnuta. No en ole. Ja ikinä ei ole ollut mitään vikaa. Vaihdelaatikko on vaihdettu sentäs.
Automaattilaatikon vaihto on todella kallis juttu. Sen takia vaihdelaatikon öljyt kannattaa vaihdattaa vähintään 100 tkm välein. Tämä kuuluu Volvon huolto-ohjelmaan vain takseille. Jos 150 tkm käyteyssä tätä ei ole koskaan tehty niin teettäisin sen ihan ensimmäiseksi. Yli 200 tkm ajettua en ostaisi jos laatiikoöljyjä ei ole vaihdettu kertaakaan.
Tarkoitin Belgiassa, mutta tää kone vääntää tekstin niinkuin ihmiset puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuohon vaikuta enempi renkaat ja vetotapa?
Voi sekin olla. Mutta veikkaan moottoria, se on vahva. Välillä olen ajellut Ford Focuksella ja sen kanssa on ollut sutimista. Saa pelätä, että jää jäiselle tielle. Tuo pieni Volvo posottaa. Nykyään tehdään Volvot Kiinassa, niin laatu ei ehkä ole niin hyvä. Mun on vuosimallia 2012. Ihan ihmettelen tuota, kun on jo aika vanha. Mutta ikinä ei ole mitään isompaa remonttia ollut. Perushuoltoa, noin 800 € /kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 000 on kyllä aika paljon, alkaa olla kaikenlaista kremppaa. Itse ostaisin ehkä 50 000 ajetun. Volvo muuten varmasti ihan laatupeli.
120 000 km ajettu ja ikinä ei mitään. Penkit pesetin ensimmäisen kerran viime syksynä, ihan kuin uudet.
Autokoulussa muistan ohjeen. Moottorin paras kierrosluku on 2,5, 2-3 välillä. Älä huudata moottoria tai jurnuta. No en ole. Ja ikinä ei ole ollut mitään vikaa. Vaihdelaatikko on vaihdettu sentäs.
Automaattilaatikon vaihto on todella kallis juttu. Sen takia vaihdelaatikon öljyt kannattaa vaihdattaa vähintään 100 tkm välein. Tämä kuuluu Volvon huolto-ohjelmaan vain takseille. Jos 150 tkm käyteyssä tätä ei ole koskaan tehty niin teettäisin sen ihan ensimmäiseksi. Yli 200 tkm ajettua en ostaisi jo
Vaihdelaatikko on mennyt mun ajotyylin takia. Ei se vaihdelaatikko vaihtoineen nyt montaa sataa maksanut.
"Vaihdelaatikko on mennyt mun ajotyylin takia. Ei se vaihdelaatikko vaihtoineen nyt montaa sataa maksanut."
Oliko kysessä automaattilaatikko???
Tuttu osti ruotsista tuodun XC60 missä jotain 150 tkm mittarissa. Ei ollut vaihdettu automaattilaatikon öljyjä koskaan. Parin vuoden sisään meni vaihdelaatikko. Käytetty mutta kunnostettu vaihdelaatikko maksoi töineen noin 4500e. Omaan V70 uusi maksaisi yli 7000e. Puhutaanko me samasta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
"Vaihdelaatikko on mennyt mun ajotyylin takia. Ei se vaihdelaatikko vaihtoineen nyt montaa sataa maksanut."
Tuttu osti ruotsista tuodun XC60 missä jotain 150 tkm mittarissa. Ei ollut vaihdettu automaattilaatikon öljyjä koskaan. Parin vuoden sisään meni vaihdelaatikko. Käytetty mutta kunnostettu vaihdelaatikko maksoi töineen noin 4500e. Omaan V70 uusi maksaisi yli 7000e. Puhutaanko me samasta asiasta?
Onko automaattilaatikko automaattivaihteisissa??? No mulla ei ole sellaista. Manuaalivaihteet on. Mutta siis ajan silleen löpsösti, että en paina aina kytkintä tarpeeksi pohjaan, kun vaihdan vaihdetta. Hiukan huolimatonta. Mutta kai kaikilla kuskeilla on omat maneerinsa.
Ei oo..kiina nopeaa,eli liukuhihna auto huonoo laatuu..Aika paljon ajettu.huollettu?korjattu mitä..ruostetta näkyykö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko automaattilaatikko automaattivaihteisissa??? No mulla ei ole sellaista. Manuaalivaihteet on. Mutta siis ajan silleen löpsösti, että en paina aina kytkintä tarpeeksi pohjaan, kun vaihdan vaihdetta. Hiukan huolimatonta. Mutta kai kaikilla kuskeilla on omat maneerinsa.
Mä katon huoltokirjasta aina kilometrien mukaan ja vien huoltoon. Muistan aina rääkyä kaiken kalleudesta. Korjaamossa hoitavat.
Noissa on ollut paljon vakavia moottorivikoja. Etenkin dieseleissä.
Mulla oli V40 jolla ajoin 12v ja 260 tkm ilman ongelmia. Olisi kestänyt pidempäänkin mutta meni kolarissa lunastukseen. Nykyisellä V70 ajettu kohta 13v ja 250 tkm. Hyvin on toiminut. Vaatii kuitenkin, että huollot on tehty ajallaan ja siihen kannattaa käytetyn ostossakin kiinnittää huomiota. Joitain kuluvia osia joutuu kuitenkin aika ajoin uusimaan mikä on ihan normaalia.