Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle yleensä ollut valmiina työpiste aloittaessasi uudessa työssä?

Vierailija
11.03.2024 |

Vai onko sanottu, että voit tänään käyttää Kallen työpistettä, kun Kalle on poissa, huomiseksi katsotaan sitten joku muu tila jne. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työssä ei ollut omaa paikkaa, mutta tein hyvästä kohdasta oman paikkani, koska olin joka aamu ensimmäisenä työpaikalla.

Nykyisessä työssä on ollut ensimmäisestä päivästä asti oma paikka. 

Vierailija
42/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Tosin usein järjestän pisteen uusiksi omiin työtapoihin sopivaksi. Olen aika taitava etsimään hylättyjä työtuoleja ja - pöytiä ja rymsteeraamaan ilman uusia kalustohankintoja ja kuluja.

Missä toimistolla nykyään säilytetään vanhoja pöytiä ja tuoleja? Yleensä kaikki ylimääräinen tavara heivataan nopeasti menemään.

Missä muka hankitaan uudet kalusteet jokaiselle harjoittelijalle ja uudelle työntekijälle? Kyllä niitä puoliromuja säilötään, sieltä voi valita vähiten kulunutta.

Missä niitä säilytetään? Nykyään on monessa paikassa hankkiuduttu kalustevarastoista eroon. Moni harjoittelija saa suosituksen työskennellä kotona, kun ei ole ylimääräistä tilaa eikä kalusteita. Sama juttu ettei työskentelytilaa meinaa löytyä muillekaan uusille työntekijöille, vaikka työsopimus olisi pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Tosin usein järjestän pisteen uusiksi omiin työtapoihin sopivaksi. Olen aika taitava etsimään hylättyjä työtuoleja ja - pöytiä ja rymsteeraamaan ilman uusia kalustohankintoja ja kuluja.

Missä toimistolla nykyään säilytetään vanhoja pöytiä ja tuoleja? Yleensä kaikki ylimääräinen tavara heivataan nopeasti menemään.

Missä muka hankitaan uudet kalusteet jokaiselle harjoittelijalle ja uudelle työntekijälle? Kyllä niitä puoliromuja säilötään, sieltä voi valita vähiten kulunutta.

Missä niitä säilytetään? Nykyään on monessa paikassa hankkiuduttu kalustevarastoista eroon. Moni harjoittelija saa suosituksen työskennellä kotona, kun ei ole ylimääräistä tilaa eikä kalusteita. Sama juttu ettei työskentelytila

Nykyisin kyllä toimistoissa on harvoin tuota ongelmaa, että olisi liian vähän tilaa. Melkein päin vastoin, etätöistä on tullut niin suosittua että monet toimitilat ovat vajaakäytöllä jatkuvasti.

Vierailija
44/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan työpisteen kalenterista, ja jätän työpisteen samannäköiseksi kuin töihin tullessani. Jotkut henkilöt ovat omineet työpisteen ja tuoneet pöydälle ja seinille kaikkea rojua, jotta muutkin ymmärtävät, että työpiste on heidän saaliinsa. Huvittavaa!

Vierailija
45/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaan työpisteen kalenterista, ja jätän työpisteen samannäköiseksi kuin töihin tullessani. Jotkut henkilöt ovat omineet työpisteen ja tuoneet pöydälle ja seinille kaikkea rojua, jotta muutkin ymmärtävät, että työpiste on heidän saaliinsa. Huvittavaa!

Jotkut vaan on reviiritietoisempia kuin muut. Olen minäkin aina samassa työpisteessä, jos mahdollista.

Vierailija
46/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah niitä entisiä aikoja kun tietotyöläisille annettiin oma työhuone, pöytä, tuoli ja työvälineet ja jopa kalenteri ja muistivihko. Posti tuotiin aamulla ja vietiin iltapäivällä ellei asia ollut kiireellinen. Jos oli, käytettiin lähettiä. 

Vierailija
47/61 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah niitä entisiä aikoja kun tietotyöläisille annettiin oma työhuone, pöytä, tuoli ja työvälineet ja jopa kalenteri ja muistivihko. Posti tuotiin aamulla ja vietiin iltapäivällä ellei asia ollut kiireellinen. Jos oli, käytettiin lähettiä. 

Oi mitä nostalgiaa. Huoneessa saattoi olla jopa matto ja huonekasvi. Ja pöytälamppu.

Vierailija
48/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä säilytetään? Nykyään on monessa paikassa hankkiuduttu kalustevarastoista eroon. Moni harjoittelija saa suosituksen työskennellä kotona, kun ei ole ylimääräistä tilaa

Tarkoitus ei varmaan ole, että se harjoittelija työskentelisi viikosta toiseen käytävällä tai neukkarissa ilman mitään mahdollisuutta säätää kalusteita itselleen sopivaksi.

Vierailija
49/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ei enää ollut kun ei ole enää omia paikkoja muutenkaan.

Se ei haitannut, mutta se haittasi, ettei ollut ketään joka olisi ottanut vastaan. Kulkukortit ja tietokoneen sai respasta ja it-pisteestä, mutta sitten olinkin omillani. Minulle oli nimetty henkilö, jonka piti tulla paikalle, mutta hän oli kotonaan. Respasta soitettiin ko. tyypille, joka sitten yli tunnin päästä tuli vastahakoisesti. Kuulemma olisi itse pitänyt osata selvittää käyttäjätunnukset ja erilaisiin järjestelmiin kirjautumiset ja muut mitä nyt alussa tulee eteen.

Vierailija
50/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Työnantaja sanoi, että tuossa on meillä tuo vanha huoltoasema. Menet sinne, koitat saada bensaa myytyä. Kattelet vähän matkalla mitä muut pyytää ysivitosesta jne

Vierailija
51/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. Vuosia sitten aloitin työssä, jossa minulle ei ollut edes omaa tuolia saati sitten konetta! Yritä siinä sitten toisten työn lomassa hoitaa omia tehtäviä toisten koneella...rakensin oman pisteen ja vaadin oman koneen.

Sitten on myös sanottu, että mene sinne ja sinnetöihin ja paikalle päästyä huomaa, ettei ole työpistettä sinulle vaikka muilla on omat pisteet. heikompi tyyppi olisi luovuttanut heti.

Vierailija
52/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työpiste? ei kaikki hommat ole konttorihommia !

Vierailija
53/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Harjoittelussa yleensä jossain nurkassa tai jonkun toisen pisteellä. Nykyisessä aluksi tilapäinen ja lomien aikana sen paikalla, jonka paikalle sitten menin kun hän jäi lopullisesti eläkkeelle. Mutta työllistämistukipaikassa oli oma piste valmiina. 

Vierailija
54/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaani itsekin, ettei sinun silloin tarvitse vastata tähän jos et ole toimistossa töissä.

Vierailija
55/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaani itsekin, ettei sinun silloin tarvitse vastata tähän jos et ole toimistossa töissä.

Sorvi.

Vierailija
56/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ne on ollut rakennettava. Eli ensimmäisenä päivänä firman luottokortilla kauppakierros. On tosin sellainen seikka, että näin on myös sovittu.

Eli et ole joutunut kuukausitolkulla kiertämään huoneesta toiseen toivoen saavasi jossain vaiheessa oman työpisteen? Kiva sinulle.

En joutunut, olin rakennusalalla. Nimittäin jouduin sitten valvojana matkatöihin sovitusti, työmaat isolla alueella ja toimisto läppärillä sekä pitkin Sharefile / Sharepoint viidakkoa verkossa. Työmaakokoukset Teamsilla tai työmaatukikohdissa. Projektikokoukset toimiston neukkarissa, osin nekin Teamsissä tai Zoomissa. Toimin usein itse puheenjohtajana sekä sihteerinä, joten sitten niitä pöytäkirjoja naputtelin hotelleissa. Käytän imperfektiä, koska nyt on hiljaisempaa ja kaikki lysti loppuu aikanaan.

Vierailija
57/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tuo on uusi tieto? Kiitos nyt silti, että jaoit ajatuksesi.

Vierailija
58/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän mennessä työskennellyt vain sellaisissa paikoissa, jossa voi varata kokoustiloja isommalle porukalle. Olisi kyllä näppärää varata työtila itselleen päiväksi sen sijaan, että joutuu katselemaan päivän aluksi tai lopuksi muiden kalentereista kuka ehkä saattaa olla muualla töissä kun tulet toimistolle ja kenen huoneeseen voi mennä. Sori vain ne tuolin oudot säädöt!

Vierailija
59/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut. Vuosia sitten aloitin työssä, jossa minulle ei ollut edes omaa tuolia saati sitten konetta! Yritä siinä sitten toisten työn lomassa hoitaa omia tehtäviä toisten koneella...rakensin oman pisteen ja vaadin oman koneen.

Sitten on myös sanottu, että mene sinne ja sinnetöihin ja paikalle päästyä huomaa, ettei ole työpistettä sinulle vaikka muilla on omat pisteet. heikompi tyyppi olisi luovuttanut heti.

Se on jännä, että työnantajalla on aina kiire saada työntekijä mahdollisimman nopeasti, mutta työntekijää odotellessa ei ehditä yleensä minkäänlaisia työtiloja järjestää, vaikka siihen aikaa olisi runsaasti. Työntekijän tullessa havahdutaan siihen, että tuossako sinä nyt olet, mene vaikka nyt sitten neukkariin tai lainaa tänään lomamatkalla olevan Marjatan työhuonetta.

Vierailija
60/61 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On osoitettu avokonttorista pöytä, joka työpisteeni ja siitä sitten rakentamaan se omaksi.

Eli olet saanut oman työpisteen heti alusta käyttöösi. Julkisella puolella harvemmin pääsee tekemään mitään hankintoja työtiloihin, jos on rivityöntekijä. Jos olet onnekas saat jonkun työtilan ja edellisen työntekijän kalusteet. Huonommalla tuurilla aloitat päiväsi kyttäämällä missä milloinkin on vapaa huone siksi päiväksi. Ei tietoakaan ergonomiasta.

Olin kerran melkein vuoden määräaikaisena ilman omaa työpistettä. Kaikilla muilla sellaiset siis oli, minulla ei. Yleensä jonkun paikka oli vapaana, mutta monesti jouduin neukkariin tai toisen työpöydän kulmalle töitä tekemään. Luonnollisesti minulla ei ollut edes omaa tietokonetta. Tuli ihanan arvostettu olo tuollaisesta.

Tätä tuli mieleen oman uran alku yliopistolla, kun ei yli vuoteen ollut omaa työpistettä eikä omaa tietokonetta. Kuitenkin minut oli palkattu; en ollut apurahatutkija. Mutta ilmeisesti ajatus oli se, että ostaisin työkoneen omilla rahoillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan