Onko sinulle yleensä ollut valmiina työpiste aloittaessasi uudessa työssä?
Vai onko sanottu, että voit tänään käyttää Kallen työpistettä, kun Kalle on poissa, huomiseksi katsotaan sitten joku muu tila jne.
Kommentit (61)
Sain avokonttorin huonoimman paikan. Kahden käytävän yhdyskohdassa, kahvihuoneen oven vierestä. Ei sermejä. Esimiehellä suora näköyhteys omalta työpisteeltään.
Työ vaatii keskittymistä, en tiedä miten kauan tuossa tulen viihtymään.
Vierailija kirjoitti:
Sain avokonttorin huonoimman paikan. Kahden käytävän yhdyskohdassa, kahvihuoneen oven vierestä. Ei sermejä. Esimiehellä suora näköyhteys omalta työpisteeltään.
Kuulostaa haastavalta. Ei ole kiva tuo esimiehen näköyhteys.
Yhdessä työpaikassa sain pariksi vuodeksi opintovapaalle siirtyvän työntekijän huoneen käyttöön saatesanoilla, ettei mikään huoneessa saa muuttua.
Itse ne on ollut rakennettava. Eli ensimmäisenä päivänä firman luottokortilla kauppakierros. On tosin sellainen seikka, että näin on myös sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Itse ne on ollut rakennettava. Eli ensimmäisenä päivänä firman luottokortilla kauppakierros. On tosin sellainen seikka, että näin on myös sovittu.
Eli et ole joutunut kuukausitolkulla kiertämään huoneesta toiseen toivoen saavasi jossain vaiheessa oman työpisteen? Kiva sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Tosin usein järjestän pisteen uusiksi omiin työtapoihin sopivaksi. Olen aika taitava etsimään hylättyjä työtuoleja ja - pöytiä ja rymsteeraamaan ilman uusia kalustohankintoja ja kuluja.
Missä toimistolla nykyään säilytetään vanhoja pöytiä ja tuoleja? Yleensä kaikki ylimääräinen tavara heivataan nopeasti menemään.
Ei minun työtä tehdä työpisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Saitko kuitenkin työvälineet uudessa työpaikassa nopeasti käyttöösi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa haastavalta. Ei ole kiva tuo esimiehen näköyhteys.
Ei. Varsinkin, kun esimiehen ei tarvitse koneen äärellä edes päätään kääntää nähdäkseen minut. Häiritsee ihan jonkin verran, vaikka tuskin se minua koko aikaa tuijottaakaan :D
Vierailija kirjoitti:
On osoitettu avokonttorista pöytä, joka työpisteeni ja siitä sitten rakentamaan se omaksi.
Eli olet saanut oman työpisteen heti alusta käyttöösi. Julkisella puolella harvemmin pääsee tekemään mitään hankintoja työtiloihin, jos on rivityöntekijä. Jos olet onnekas saat jonkun työtilan ja edellisen työntekijän kalusteet. Huonommalla tuurilla aloitat päiväsi kyttäämällä missä milloinkin on vapaa huone siksi päiväksi. Ei tietoakaan ergonomiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Saitko kuitenkin työvälineet uudessa työpaikassa nopeasti käyttöösi?
Tärkeimmät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On osoitettu avokonttorista pöytä, joka työpisteeni ja siitä sitten rakentamaan se omaksi.
Eli olet saanut oman työpisteen heti alusta käyttöösi. Julkisella puolella harvemmin pääsee tekemään mitään hankintoja työtiloihin, jos on rivityöntekijä. Jos olet onnekas saat jonkun työtilan ja edellisen työntekijän kalusteet. Huonommalla tuurilla aloitat päiväsi kyttäämällä missä milloinkin on vapaa huone siksi päiväksi. Ei tietoakaan ergonomiasta.
Olin kerran melkein vuoden määräaikaisena ilman omaa työpistettä. Kaikilla muilla sellaiset siis oli, minulla ei. Yleensä jonkun paikka oli vapaana, mutta monesti jouduin neukkariin tai toisen työpöydän kulmalle töitä tekemään. Luonnollisesti minulla ei ollut edes omaa tietokonetta. Tuli ihanan arvostettu olo tuollaisesta.
Ei firmoissa ole nykyaikana enää omia työpisteitä.
Ilmeisesti tuo sana valmiina koetetaan tässä yhteydessä eri tavalla kuin mitä tarkoitin. Muotoillaan uusiksi: oletko saanut käyttöösi jonkinlaisen pysyvän tilan työskentelyä varten aloittaessasi uudessa työpaikassa? Saitko muokata tilaa itsellesi sopivaksi? Vai saitko suosituksen ottaa läppäri ja etsiä ensin hetkeksi jokin tila jostain väliaikaiseen käyttöön, mahdollisesti moneen otteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei firmoissa ole nykyaikana enää omia työpisteitä.
Riippuu ihan työpaikasta. Eivät kaikki ole ilman omia työpisteitä. Johtajilla saattaa olla oma huoneet sellaisessakin paikassa, missä muut tekevät työnsä siellä missä sattuu olemaan tilaa vapaana.
Yleensä on osoitettu että ne näköalalla ja kerrottu ettäviereisessä huoneessa on sihteeri käytettävissä.
Menin kokoonpanohommiin tehtaalle ja ekana päivänä mut ohjattiin lähettämöön. Ei ollut tilauksia, joten ei ollut tekemistäkään. Istuin lähettämön tädin selän takana ja katsoin kun hän näpytteli. Ja sitten katsoin kun hän lajitteli papereita ja kirjoitti käsin vihkoon kaikki läheteneet. Pari päivää olin tuolla pyörittelemässä peukaloita. Sitten menin tuotantoon, siellä ihmeteltiin että miksikäs sut on palkattu, ei täällä itsellekään töitä ole. Noh. Jonkun nakin keksivät ja sitä näpylöin. Tein "töitä" parisen kuukautta, työtä oli keskimäärin tunti päivässä ja muu aika meni ihmetellessä muiden työntekijöiden kännykän räpläystä. Tarjosivat mulle jatkoa, mutta jostain mielenhäiriöstä en ottanut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Tosin usein järjestän pisteen uusiksi omiin työtapoihin sopivaksi. Olen aika taitava etsimään hylättyjä työtuoleja ja - pöytiä ja rymsteeraamaan ilman uusia kalustohankintoja ja kuluja.
Missä toimistolla nykyään säilytetään vanhoja pöytiä ja tuoleja? Yleensä kaikki ylimääräinen tavara heivataan nopeasti menemään.
Missä muka hankitaan uudet kalusteet jokaiselle harjoittelijalle ja uudelle työntekijälle? Kyllä niitä puoliromuja säilötään, sieltä voi valita vähiten kulunutta.
Joskus on ollut. Toisinaan ei ole ollut yhtään mitään, kuin sopimus työpaikasta ja palkasta.
Eli olet saanut paikan, jossa työskennellä eikä kehotusta kysellä ihmisiltä ja katsella kalenterista mikä huone toimistolta sattuu kulloinkin olemaan käytettävissä.