Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KHH ja lattiakaivon paikka

Vierailija
10.03.2024 |

KHH suunnitteilla, tavallinen I-malli. Lattiakaivoja näkee keskellä käytävää ja reunassa kaapiston edessä. Mikä olisi järkevin paikka kaivolle, keskellä käytävää, tiskialtaan edessä vai pesukoneen edessä? Tuleeko kodarin lattiakaivoa käytettyä miten paljon?

Entä kumpi olisi parempi kodarin kaapiston sokkelina, umpisokkeli vai avoin sokkeli?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin sokkeli. Metallijalat. Saat siivottua eikä tule rumannäköiseksi menevää alalevyä.

Keskelle vaan kaivo, ja kaadot siihen. 

Vierailija
2/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se järkevin on olla pesukoneen edessä mahdollisimman keskellä huonetta. Ja vaikka avosokkelikaapistojen alta on ärsyttävä siivota, niin khh:ssa ne puoltaa paikkaansa. Pesukone kun voi vuotaa tai tulvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarviit sitä lattiakaivoa ylipäätään? 20v oon nyt asunut talossa, jossa khh on ollut ilman ja hyvin olen pärjännyt. Ainoa, mitä oon kaivannut on sellainen kura-allas. Ja sokkeli kaappeihin, meillä ei ole, ja karmeampaa pölynkerääjää ei olekkaan.

Vierailija
4/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesukone heittää vedet lattialle, kaivo on aika kätsy.

Lasten lumisia vaatteita myös usein kuivatellaan eka lattialla vaan. Kengissä, hupuissa ja lahkeissa isoja lumikökköjä jotka sitten sulaa lattialla

Vierailija
5/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kodinhoitohuoneessa yleensä on vettä käyttävä pesukone, sekä käsitellään siivoukseen liittyviä juttuja, mieltyyy se kosteaksi tilaksi. Minä ainakin laittaisin kaivon ihan keskelle

Vierailija
6/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin sokkeli. Metallijalat. Saat siivottua eikä tule rumannäköiseksi menevää alalevyä.

Keskelle vaan kaivo, ja kaadot siihen. 

Sokkelit elaksoitua alumiinia, ei jää pölypesiä eikä muutu miksikään vuosien varrella.

Vierailija
7/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttö riippuu siitä miten ajattelit esim siivouksen suorittaa, esim meillä pystyy KHH:n pesemään levittämällä spraypullosta aineet pyyhkäisemällä lattian ja sitten käsisuihkulla huuhtelemaan koko alueen, myös työtasot (kaikki kaapit on vedenkestäviä ja sokkelit avoimia. Lattiakaivo on lavuaarin lähellä reunassa mutta ei kaapin alla, koska sinä on roiskuvaa vettä. Reunassa koska ei haluttu että astutaan sen päälle kun ollaan tilassa ja sen pitää olla helposti avattavissa huoltoa varten. Toinen on kuraritilän alla takaoven edessä, siinä voi huuhtaista kurakengät tarvittaessa sisääntulossa, aika turha.

Vierailija
8/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen lähelle ja kaatoa kaivon suuntaan. Pesukone pitää tyhjentää ennen siirtämistä ja se on paljon helpompaa kun kaato ja kaivo ovat metrin sääteellä.

Vierailija
9/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit sitä lattiakaivoa ylipäätään? 20v oon nyt asunut talossa, jossa khh on ollut ilman ja hyvin olen pärjännyt. Ainoa, mitä oon kaivannut on sellainen kura-allas. Ja sokkeli kaappeihin, meillä ei ole, ja karmeampaa pölynkerääjää ei olekkaan.

Seuraava vesivahinko iskee niin ymmärrät kaivon tarpeellisuuden khh.

Vierailija
10/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tila vain pyykinpesulle ja kodinhoidollisten asioiden säilytykseen vai toimiiko se myös ns. kuraeteisenä? Viime kädessä kannattaa myös LVI puolen suunnittelijalta varmistaa oliko jotain vaatimuksia kaivon paikalle.

Vierailija
11/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen huoneen mittainen kapea ritiläkaivo joita käytetään laitostiloissa. Ei keskelle käytävää, vaan toiseen reunaan. Sinne on helppo lastalla pyyhkäistä vedet.

Vierailija
12/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kura-allas sisäänkäynnin yhteyteen ja kaadot siihen. 

Vierailija
13/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaks .

Vierailija
14/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttö riippuu siitä miten ajattelit esim siivouksen suorittaa, esim meillä pystyy KHH:n pesemään levittämällä spraypullosta aineet pyyhkäisemällä lattian ja sitten käsisuihkulla huuhtelemaan koko alueen, myös työtasot (kaikki kaapit on vedenkestäviä ja sokkelit avoimia. Lattiakaivo on lavuaarin lähellä reunassa mutta ei kaapin alla, koska sinä on roiskuvaa vettä. Reunassa koska ei haluttu että astutaan sen päälle kun ollaan tilassa ja sen pitää olla helposti avattavissa huoltoa varten. Toinen on kuraritilän alla takaoven edessä, siinä voi huuhtaista kurakengät tarvittaessa sisääntulossa, aika turha.

Teurastaksä siellä jotain eläimiä?

Vierailija
15/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivo koneen lähelle ja poistoputki koneen tyhjennystä varten suoraan kaivoon. Ei kuitenkaan kaivoon kannen läpi vaan pintavalussa. Ei kaivoa kulkureitille.

Vierailija
16/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teurastaksä siellä jotain eläimiä?

Kuivausrumpu ja pyykin käsittely pölystää tilaa ja takaovelta tulee hiekkaa ja kuraa, paljon miellyttävämpi huuhdella koko alue kun nysvätä kulmia rätillä. Koko tilan puhdistus kestää sen 5, max 10min. Tuo tila on rakennettu puhtaasti funktionaalisuus ja siivottavuus edellä ja jos tarve tulisi siellä voisi tarvittaessa varmaankin suorittaa vaikka sen teurastuksen tai jonkin muun likaavan askareen.

Vierailija
17/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lämminvesivaraajan lähellä. Varaajan yläpuolella on vielä IV kone.

Vierailija
18/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskelle lattiaa. Laita kaksi kaivoa, toinen voi olla kuivakaivo. Lattiakaivo pesukoneen edessä on hyvä ratkaisu, joskus sen pesukoneen voi joutua tyhjentämään lattialle,niin ei vedet valu sitten pitkin lattiaa.

Vierailija
19/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin helpottaa siivousta, kun märkätilassa on kaivo. 

Vierailija
20/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KHH toimii myös kuraeteisenä, mutta erillistä kurasyöppöä ei tule. Tilasta mennään myös pesutilaan yms, joten vähän mietityttää onko kaivo järkevä keskellä kävelyreittiä. Ehkä se voisi olla pesualtaan ja pesukoneen välissä/edessä kun tulevat vierekkäin. Tilaan tulee myös IV-kone, sille tulee oma kaivosysteemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän