Voinko kieltäytyä työkkärin tapaamisesta joka 3. kk ja vaatia että minulle soitetaan vain!?
en jaksas mennä sinne joka 3. kk ja saatan olla matkoillakin, enkö voi vaatia että minulla on oikeus olla tulematta ja minulle pitää soittaaa vain joka 3 kk?
ihan turha tapaaminen jossa ei mitään etene muutenkaan.
Kommentit (38)
mene hermottomassa kännissä sinne ja haise paskalle, niin ehkä ne ei halua enää tavatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tämä on huono homma kun työkkäri pelkästään soittaa. Olisi tarpeellista nähdä työttömän kunto ainakin puolen vuoden välein. Onko alkoholisoitunut tai masentunut, pystyisi ohjaamaan avun piiriin. Moni ei jaksa/pysty hakemaan apua itse. Puhelimissa kuntoa ei näe .
🤣
Ei kuulu sulle työnhakijan henk. kohtaiset asiat.
Lähin työkkäri on noin 90km päässä. Aina hoitunut puhelimitse. No kerran sanoin että voidaan kyllä tavata kun on menoa muutenkin sinnepäin.
minusta tää on kuin avovankeutta, pitä olla tavoitettavissa joka 3. kk. ihan paskaa. antakaa mun olla työtön rauhassa. amen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tämä on huono homma kun työkkäri pelkästään soittaa. Olisi tarpeellista nähdä työttömän kunto ainakin puolen vuoden välein. Onko alkoholisoitunut tai masentunut, pystyisi ohjaamaan avun piiriin. Moni ei jaksa/pysty hakemaan apua itse. Puhelimissa kuntoa ei näe .
🤣
Ei kuulu sulle työnhakijan henk. kohtaiset asiat.
Itseasiassa kyllä kuuluu se onko työmarkkinoiden käytettävissä ja valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Juoppo ja masentunut ei voi tai kykene siihen. Nämä pitää ohjata hoitoon.
itse asiassa työkkäri on vain 300 metrin päässä mutten kehtaisi mennä sinne koska en halua tavata ihmisiä ja tuhlata aikaa. sitä paitsi saatan olla taas matkoilla kun seuraava tapaaminen on toukokuussa.
Miten te saatte sovittua live-tapaamiset? Minä jäin työttömåksi v. 2022 alusta alkaen. Kukaan ei ehtinyt tavata. Romaani piti nettiin kirjoittaa mitä on tehnyt työkseen aiemmin, miksi työsuhteet päättyneet, millaisen suunnitelman tekee työn hakemiseen, miten aikoo kouluttautua lisää, että työnhaku onnistuu jne. Ei mitään järkeä, samat asiat olisi voinut kertoa suullisesti. Monta paperia piti myös lähettää, tai siis valokuvata ja liittää kuva tiedostona. Hiukan ehkä kyllästyin.
Haluatko, että omatyöntekijå on sinuun yhteydessä. Vastasin heti työnhaun alussa, että haluan. 11 vuorokauden jälkeen tuli uusi viesti: mitä asiasi koskee. Siis ei noilla sanoilla, mutta kuitenkin siitä ymmärsi, ettei nyt ihan turhaan tarvitse vaivata te-työntekijää, jos ei ole todellista asiaa. Noin 3-4 viikon päästä työttömäksi jäämisestä se te-virkailija soitti ihan yllättäen. Ei ollut mitään sovittua puhelinaikaa, vaan ensin tuli viesti, että soitan sinulle pvm ja kellonaika. Sitten hän sanoi ystävällisesti, että hienoa kun pystyit vastaamaan näin lyhyellä varoitusajalla. Minä olin ihan, että mitä hittoa, lähes kuukauden ollut työttömänä kotona ja yrittänyt saada apua työnhakuun ja sitten olevinaan on lyhyellä varoitusajalla. Kai sen nyt jokainen tajuaa, että te-palvelut on yhteydessä, jos on jäänyt työttömäksi, koska sehän on niiden työ, että auttaa ihmisiä työllistymään.
Minä pääsin uuteen työpaikkaan oltuani 5,5 kk työttömänä eli koko alkuvuoden 2022. Sain kesäksi 3 kk kesälomasijaisuuden toimistoon, jossa olen ollut joskus aiemmin töissä. Kesän lopulla sain määräaikaisuuden v. 2023 loppuun, mutta pääsin toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen jo ennen tuon määräaikaisen sopparin loppua, kun yksi työkaveri jäi eläkkeelle. En kyllä yhtään tykännyt olla työttömänä, joten toivotaan, että saan pitää tämän työpaikan. Nykyisin kun ei aina tiedä, riittääkö töitä ja miten pitkään.
sanon että olen etsimässä kebabin paistajan työtä juuri Japanissa joten en ehi tavata, jos soittaa mulle tai vaikka puolen vuoden päästä soittaa taas?
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa työkkäri on vain 300 metrin päässä mutten kehtaisi mennä sinne koska en halua tavata ihmisiä ja tuhlata aikaa. sitä paitsi saatan olla taas matkoilla kun seuraava tapaaminen on toukokuussa.
Sitten toivottavasti sinulta tiputetaan tuet pois. Työttömällä on myös velvollisuuksia. Vai ahdistaako, kun jokainen ihmiskontakti ei olisikaan potentiaalista seksiä tai muuta sinun nautinnon täyttämistä?
vain ruokajonossa jaksaa käydä sekin on 300 metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten toivottavasti sinulta tiputetaan tuet pois. Työttömällä on myös velvollisuuksia. Vai ahdistaako, kun jokainen ihmiskontakti ei olisikaan potentiaalista seksiä tai muuta sinun nautinnon täyttämistä?
Työttömän velvollisuus on hakea töitä, se lukee ihan suoraan että se on edellytys päivärahan saamiselle, ei mikään työkkärin kasvottain kohtaaminen. Minulla oli kerran tapaaminen ja kun en jaksanut mennä niin soitin silloin kuin aika oli ja se oli ok. Sovittiin sitten että vastaisuudessa puhelimen kautta. Ei ole mikään velvoite nähdä ihmisen pärstää livenä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10 vuotta työttömänä ja olen käynyt kerran työkkärissä ja sekin oli noin 10 vuotta sitten.
Kuka ei työtä tee, ei pidä symänkään. Mietippä sitä, l o i n en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän velvollisuus on hakea töitä, se lukee ihan suoraan että se on edellytys päivärahan saamiselle, ei mikään työkkärin kasvottain kohtaaminen. Minulla oli kerran tapaaminen ja kun en jaksanut mennä niin soitin silloin kuin aika oli ja se oli ok. Sovittiin sitten että vastaisuudessa puhelimen kautta. Ei ole mikään velvoite nähdä ihmisen pärstää livenä.
Entä jos se olisi komea mies, jolta voisit saada munaa? Jaksaisitko sitten nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän velvollisuus on hakea töitä, se lukee ihan suoraan että se on edellytys päivärahan saamiselle, ei mikään työkkärin kasvottain kohtaaminen. Minulla oli kerran tapaaminen ja kun en jaksanut mennä niin soitin silloin kuin aika oli ja se oli ok. Sovittiin sitten että vastaisuudessa puhelimen kautta. Ei ole mikään velvoite nähdä ihmisen pär
En. Kyse ei ole jaksamisesta vaan periaatteesta. Kun kävin töissä niin kävelin kesät talvet yli 10km työmatkan. Mikään työkkärin ihminen ei ole tarpeellinen nähdä kasvotusten. Ajanhukkaa matkoineen sekä rahallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän velvollisuus on hakea töitä, se lukee ihan suoraan että se on edellytys päivärahan saamiselle, ei mikään työkkärin kasvottain kohtaaminen. Minulla oli kerran tapaaminen ja kun en jaksanut mennä niin soitin silloin kuin aika oli ja se oli ok. Sovittiin sitten että vastaisuudessa puhelimen k
Entäs tuo matkailu? Sehän on työttömälle suoraa rahantuhlausta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän velvollisuus on hakea töitä, se lukee ihan suoraan että se on edellytys päivärahan saamiselle, ei mikään työkkärin kasvottain kohtaaminen. Minulla oli kerran tapaaminen ja kun en jaksanut mennä niin soitin silloin kuin aika oli ja se oli o
En ole tuo sama työtön joka kirjoittaa matkailusta. Itse en harrasta matkustelua, viihdyn kotona.
Voit sopia että käynnin sijaan soitetaan.
T.Työkkärissä töissä