Keksikää minulle kesälomaksi tekemistä
Heinäkuussa lomailen neljä viikkoa. Mies haluaa olla kotona, olkoot. Minä haluan käydä jossakin. Lapset jo aikuisia. Pidän luonnosta, patikkaretket mukavia, kunhan yöksi pääsen takaisin oikeaan sänkyyn. Kaupunkilomat myös ok, kiertelen mielelläni nähtävyyksiä katsomassa, taidemuseoissa tms. Rantalomat eivät kiinnosta, jotakin aktiviteettia pitää olla. Saattaisin tehdä parikin lyhyempää reissua.
Kommentit (18)
Lataapa geokätköilysovellus ja käy etsimässä lähin purkki!
Tule kylään, keksitään jotain pari voimistelua.
Se on "olkoon", sillä sinulla on varmaankin vain yksi mies. Ja asiaan: lähde Eestiin seikkailemaan. Pyörällä tai jalan.
Kotipaikkamatkailua. Menet kaupungille, käyt yhdessä tai kahdessa museossa/näyttelyssä, syöt ravintolassa ja pääset omaan sänkyyn nukkumaan. Riippuen museoiden määrästä, tekemistä ja näkemistä voi riittää useammalle päivälle.
Kun museot loppuvat, käy katsastamassa kirkot ja kierrä hautausmaat. Ne ovat mielenkiintoisia, vaikkei uskovainen olisikaan.
Kesäteatterit omassa ja naapurikunnissa (jos auto).
Katso kaupunkisi turisti-info, sieltä voi löytyä paljon mielenkiintoisia kohteita.
Kahvilat, kirpputorit. Junalla tai bussilla lähikaupunkiin.
Jos nyt ensin tietäisi paikkakunnan, käytettävissä olevat kulkuneuvot ja budjetin. Paras kesälomakohde on näillä näkymin Porvoo.
Lähde Balkanin maihin, esim. Pohjois-Albaniassa ja Montenegrossa on hienoa maisemaa ja luontoa, on myös erittäin halpoja ja turvallisia maita myös yksin matkustaville naisille. Suosittelen!
Jos olet tottunut kulkemaan miehes vanavedessä, niin aloita nyt vaikka siitä että kokeilet osaatko käydä yksin ravintolassa tai lukea karttaa. Osaatko ostaa itse lentolipun?
Sen jälkeen rupeat harjoittelemaan omaehtoista päätöksentekoa. Kuten sellaista että päätät mihin vaikka matkustaisit.
Johan itse luettelit, mitä voisit tehdä. Ei muuta kuin hotelli varaus johonkin kotimaan tai ulkomaan kaupunkiin. Matkustat sinne ja kierrät nähtävyydet.
Tai valmis bussimatkailu?
Patikointiseurojakin on.
Lähialueiden ja naapurikaupunkien ulkoilu- ja retkeilyreitit. Lintutornit. Tarjoudu koiranulkoiluttajaksi vaikka kaupan ilmoitustaululla tai facessa. Lainakoiran kanssa lenkkeily ja retkeily. Opastetut kaupunkinähtävyydet ja hautausmaakierrokset.
Liity melonta seuraan tai mene suunnistamaan iltarasteille. Käy metsäretkillä eväät mukana. Tee pyöräretkiä. Ota kasvimaapalsta ja ala intohimoiseksi harrasteviljelijäksi. Mene uimarannalle kirja mukana. Mene päiväretkelle. Isommissa paikoissa voi ostaa lipun bussiin järjestetylle päiväretkelle. Opettele tanssimaan ja mene kesälavoille. Löytyy myös erilaisia sisävesiristeilyjä. Ala harrastamaan kesätoreja ja kirppiksiä. Käy kesäteatterissa ja kesätapahtumissa.
Me mennään heinäkuussa Reykjavikiin ja katsomaan sinistä laguunia.