Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aijjotko lähteä lätkimään jos vuokraisäntä ei laske vuokraasi kun tuet laskevat?

Vierailija
10.03.2024 |

Kiinnostaa lähdetkö lätkimään?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti aiheutan suurta tuhoa asuntoon esim vesi"vahingon" muodossa ja tulottomana viisveisaan korvausvaatimuksista. Vuoranantajat on rikkaita ja anheita paskiaisia.

Kaikenlisia kuspäitä! Osta oma asunto, niin ei tarvitse vuokranantajia haukkua.

Vierailija
62/65 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lähden, ehkä en

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokralaiseni lähtee, niin siitä sitten vaan. 

Olen jo muutenkin tullut vastaan, en esim ole korottanut vuokraa, vaikka vesimaksut ja vastike on noussut joka vuosi.

Puhdasta voittoa mulle jää n. 100 €/kk tästä vuokra-asunnostani. Ihan hirveästi ei oo siis varaa vuokraa laskea. 

Satasen voit laskea jos et ole ahne

Se olisi jo hyväntekeväisyyttä. Tuolla satasellakin kuussa jää lopulta miinukselle. Jos sijoittaisi asunnon hinnan verran muualle, tienaisi enemmän, lisäksi asuntoon pitää myös säännöllisin väliajoin tehdä remonttia ja se on hintavaa.

Tuo satasen tuottokin on jo aivan silkkaa hyväntekeväisyyttä suoraan omistajalta vuokralaiselle.

5% tuotto olisi kohtuullinen, eli 100 000€ arvoisesta asunnosta pitäisi jäädä plussan puolelle joka vuosi noin 5000€ miinus verot. Eli noin 300€/kk.

Kaikki vähempi on hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
64/65 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin yli 10 v Lauttasaaressa vuokralla. Joka vuosi vuokraemäntä nosti vuokraa. Sitten tuli maaginen tonnin ylitys ja sanoin heti ei, tämä on liikaa.

Siskoni on opettaja ja asuu kesät mökillä. Änkesin huonekalut sinne ja tänne, muutin siskoni luo toukokuussa, olin tahalleen päivät poissa, kun siskon työpäivät venyivät. Vuokranantaja ilmoittelu ahkerasti ja ei saanut asuntoa menemään. Syksyllä tiputteli hintaa, ei mitään vaikutusta. Elokuun lopussa soittti ja kysyi missä asun. Kerroin keväällä muutan siskoni luo. Ehdotti 950 e. Sanoin 800 e voin maksaa. Menetin muutossa kaikki huonekalut. Muutin takas ja tammikuussa ehdotteli vuokrannousua. 

Mikä alueella on vuokra-asuntojen tilanne ? Jos on vapaana, lähde kiertelemään

Olipa taas voimafantasiaa kerrakseen. 

Vierailija
65/65 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, koska vuokraemäntä on niin mukava, ihana, ystävällinen ja söötti, sekä auttanut minua asioissa joissa ei olisi tarvinnut. Asennutti minulle ovisilmänkin, kun sitä halusin. En lähde tästä ikinä🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme