Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aijjotko lähteä lätkimään jos vuokraisäntä ei laske vuokraasi kun tuet laskevat?

Vierailija
10.03.2024 |

Kiinnostaa lähdetkö lätkimään?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde vaan. Joku toinen tulee tilalle. 

Anteeks kuka? Joku huippuosaaja esim Briteistä?😆🤣😁

Vierailija
22/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokralaiseni lähtee, niin siitä sitten vaan. 

Olen jo muutenkin tullut vastaan, en esim ole korottanut vuokraa, vaikka vesimaksut ja vastike on noussut joka vuosi.

Puhdasta voittoa mulle jää n. 100 €/kk tästä vuokra-asunnostani. Ihan hirveästi ei oo siis varaa vuokraa laskea. 

Sijoittaminen ei ole sinulla ihan hallussa. Ei vuokralaisen tehtävä ole maksaa vastikkeita, se on sinun tehtävä.

Vuokralainen vuokraa asuntosi ja jos vuokra nousee liian kovaksi, hän lähtee pois. Nyt on vuokralaisten markkinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kun en nostele tukia vaan maksan vuokrani palkastani.

Eli olet pikäaikaistyötön.

Oikeinkirjoituksen vaikeus ja lukemisen ymmärtäminen on paha kombo. Tuossa lukee yllä, että maksan vuokrani palkastani.

Siis lukemisen ymmärtämisen vaikeus, piti sanoa.

Vierailija
24/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. älä pahoinpitele vuokraisäntää, paitsi jos hän kysyy että voitko hoitaa maksun luonnossa. Vetele silloin ympäri korvia.

2. Vuokria pitää nostaa, se on kylmä tosiasia. Kaukolämmön, veden, sähkön ja kiinteistöhuollon kulut ovat nousseet lähes 10% viime vuonna. Yhtiö nostaa siis vastikehintaa, jonka omistaja joutuu maksamaan. Tietenkään omistaja ei halua olla hyväntekijä, vaan vaatii myös vuokriisi 10% korotuksen ja jos hänen verotuksensa on kiristynyt, jopa 12% korotuksen. Ei tämä hyväntekeväisyyttä ole.

3. Vuokraisäntäsi yrittää toki pitää kiinni vuokralaisestaan, joka maksaa vuokran, ei ole mitään syytä sellaista ajaa mäkeen. Kiristää ei kannata, tulijoita kuitenkin on. Toki se aiheuttaa 1-2 kk tauon vuokratuloihin.

Paljon on asuntoja tyhjillään, tulijoita ei ole

Vierailija
25/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo muutenkin tullut vastaan, en esim ole korottanut vuokraa, vaikka vesimaksut ja vastike on noussut joka vuosi.

Puhdasta voittoa mulle jää n. 100 €/kk tästä vuokra-asunnostani. Ihan hirveästi ei oo siis varaa vuokraa laskea. 

Satasen voit laskea jos et ole ahne

Mitä järkeä on vuokrata asuntoaan toisen käyttöön, jos siitä ei saa minkäänlaista korvausta/voittoa? Ei se nyt mitään hyväntekeväisyyttä ole. Osta itse asunto ja vuokraa se toiselle, päivitä tasaisin väliajoin kodinkoneet ja remppaa, mutta ihan vaan hyvää hyvyyttäsi ja omasta pussistasi. 

Vierailija
26/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen ei ole sinulla ihan hallussa. Ei vuokralaisen tehtävä ole maksaa vastikkeita, se on sinun tehtävä.

Vuokralainen vuokraa asuntosi ja jos vuokra nousee liian kovaksi, hän lähtee pois. Nyt on vuokralaisten markkinat.

Milloin muka Suomessa on ollut "vuokralaisten markkinat"? Jossain pitää jokaisen asua, joten vuokralaisia riittää aina. 

Vierailija
27/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yli 10 v Lauttasaaressa vuokralla. Joka vuosi vuokraemäntä nosti vuokraa. Sitten tuli maaginen tonnin ylitys ja sanoin heti ei, tämä on liikaa.

Siskoni on opettaja ja asuu kesät mökillä. Änkesin huonekalut sinne ja tänne, muutin siskoni luo toukokuussa, olin tahalleen päivät poissa, kun siskon työpäivät venyivät. Vuokranantaja ilmoittelu ahkerasti ja ei saanut asuntoa menemään. Syksyllä tiputteli hintaa, ei mitään vaikutusta. Elokuun lopussa soittti ja kysyi missä asun. Kerroin keväällä muutan siskoni luo. Ehdotti 950 e. Sanoin 800 e voin maksaa. Menetin muutossa kaikki huonekalut. Muutin takas ja tammikuussa ehdotteli vuokrannousua. 

Mikä alueella on vuokra-asuntojen tilanne ? Jos on vapaana, lähde kiertelemään

Vierailija
28/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosi paljon.

Vierailija
29/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tapana pyykiä räkää erilaisille pinnoille aina jos vuokraan tulee korotusta. Tänä vuonna ei tullut joten en ole pyyhkinyt räkää seinille tai patterin väliin.

Vierailija
30/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ma lahtea mika.

Mohammed

Vierailija
31/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin yli 10 v Lauttasaaressa vuokralla. Joka vuosi vuokraemäntä nosti vuokraa. Sitten tuli maaginen tonnin ylitys ja sanoin heti ei, tämä on liikaa.

Siskoni on opettaja ja asuu kesät mökillä. Änkesin huonekalut sinne ja tänne, muutin siskoni luo toukokuussa, olin tahalleen päivät poissa, kun siskon työpäivät venyivät. Vuokranantaja ilmoittelu ahkerasti ja ei saanut asuntoa menemään. Syksyllä tiputteli hintaa, ei mitään vaikutusta. Elokuun lopussa soittti ja kysyi missä asun. Kerroin keväällä muutan siskoni luo. Ehdotti 950 e. Sanoin 800 e voin maksaa. Menetin muutossa kaikki huonekalut. Muutin takas ja tammikuussa ehdotteli vuokrannousua. 

Mikä alueella on vuokra-asuntojen tilanne ? Jos on vapaana, lähde kiertelemään

Ihqu tarina

Vierailija
32/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vuokraaja pitää laskea, pitäähän hänenkin elää, on laina, korot, oma elämä, kulutus asuntoon, ostanut juurikin sijoituksena,ei hyväntekeväisyytenä. moni ottaa lainan ja korot sinunlle vuokraa sitten, milläs hän sitten maksaa, plus miinus nolla tai jää jopa ahdinkoon, miksi kauppiaspitää kauppaakaan,, jos vaadit anna halvalla tai ilmaisesk ruokoo, ai sen kauppiaan ei pidä elää ja hoitaa liiketilojen vuokria. tod et käy työssä,mutta raha millä elät,,voitko siitä luopua edes puolet 

Vierailija
33/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokranantajan pitäisi laskea vuokraa, jos tuet laskee? Ei vuokranantajalle makseta tukea vaan vuokraa.

Käytännössähän tuet maksetaan joko suoraan tai välillisesti vuokranantajalle. Usein vuokralainen on rastittanut Kelaan että tuen saa maksaa suoraan vuokranantajalle. En tiedä miten se vuokranantajan tilillä näkyy, varmaan ehkä vuokralaisen maksamana, mutta vuokralainen ei käytännössä niitä rahoja koskaan näe. 

Vierailija
34/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin muka Suomessa on ollut "vuokralaisten markkinat"? Jossain pitää jokaisen asua, joten vuokralaisia riittää aina. 

Ei muuten riitä. Et ole ihan ajantasalla. Seuraatko edes markkinoita. Tyhjillään on paljon pieniä asuntoja.

Vierailija
35/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. älä pahoinpitele vuokraisäntää, paitsi jos hän kysyy että voitko hoitaa maksun luonnossa. Vetele silloin ympäri korvia.

2. Vuokria pitää nostaa, se on kylmä tosiasia. Kaukolämmön, veden, sähkön ja kiinteistöhuollon kulut ovat nousseet lähes 10% viime vuonna. Yhtiö nostaa siis vastikehintaa, jonka omistaja joutuu maksamaan. Tietenkään omistaja ei halua olla hyväntekijä, vaan vaatii myös vuokriisi 10% korotuksen ja jos hänen verotuksensa on kiristynyt, jopa 12% korotuksen. Ei tämä hyväntekeväisyyttä ole.

3. Vuokraisäntäsi yrittää toki pitää kiinni vuokralaisestaan, joka maksaa vuokran, ei ole mitään syytä sellaista ajaa mäkeen. Kiristää ei kannata, tulijoita kuitenkin on. Toki se aiheuttaa 1-2 kk tauon vuokratuloihin.

Vuokralainen voi tehdä oman sähkösopimuksen. Vesimaksukin kannattaa hinnoitella erikseen. Jos vastike nousee eikä vuokralainen pysty maksamaan enempää vuokraa, vuokranantajan kate pienenee. Tai voihan vuokraa korottaa, jos sen joku pystyy maksamaan. 

Vierailija
36/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat!

Vuokratuotto on nytkin huonoa. 

Vierailija
37/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi vuokraaja pitää laskea, pitäähän hänenkin elää, on laina, korot, oma elämä, kulutus asuntoon, ostanut juurikin sijoituksena,ei hyväntekeväisyytenä. moni ottaa lainan ja korot sinunlle vuokraa sitten, milläs hän sitten maksaa, plus miinus nolla tai jää jopa ahdinkoon, miksi kauppiaspitää kauppaakaan,, jos vaadit anna halvalla tai ilmaisesk ruokoo, ai sen kauppiaan ei pidä elää ja hoitaa liiketilojen vuokria. tod et käy työssä,mutta raha millä elät,,voitko siitä luopua edes puolet 

Liiketoiminnassa on riskinsä. Välillä tulee voittoa ja välillä tappiota. Tappioihin pitää osata varautua. Ei nämä päätökset kenellekään ihan yllättäen tulleet. Kiinteistösijoittamisessa voitot ja tappiot voi laskea 10 vuoden aikajänteellä. 

Vierailija
38/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä vuokrakämpästä on pelkkiä kuluja. Sitäkö persut haluaa, miinusmerkkistä tuottoa?

Ettehän te kyllä mitään tajua liikematematiikasta muutenkaan, tai tilastotieteestä. 

Vierailija
39/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei. On tuhansia asuntoja tyhjillään. Kulut juoksee, tik tak. 

Vierailija
40/65 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet minun vuokralaiseni, niin toivon todellakin, että lähdet pikimmiten. Ei tarvitse ryhtyä irtisanomis- ja mahdollisiin häätöhommiin.

T. Vuokraemäntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän