Monikaan ei osaa lämmittää mikrossa ruokaa oikein
Sitä pitää välillä siirtää sitä lämmitettävää ruokaa siellä mikrossa että se lämpiää tasaisesti, monikaan ei ymmärrä tuota.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Laittaa hiukan reunalle niin ihan itsekseen pyörii.
Joo mutta ei lämpiä tasaisesti jos ei siirrä sitä välillä hiukan toiseen kohtaan.
Joo ja se, että ruokaa kannattaa sekoittaa välillä ja laittaa pienissä jaksoissa kuumennus (aloittaa mahdollisesti miedommalla teholla) eikä kerralla heti 5 minuuttia täydellä teholla, jolloin mikro on räiskeessä ja ruoka reunoilta tulikuumaa ja keskeltä edelleen kylmää.
Kun on tarpeeksi nälkä, voi mikron käytön oppia yllätävän nopeasti. Fakta tieto!
Paras tapa on laittaa elmukelmu jossa pari reikää, tai toinen lautanen päälle. Ei kiehu kuivaksi yhdestä nurkasta sitten ja lämpö jakautuu paremmin.
Luitko iltalehdestä, että moni lämmittää ruokansa mikrossa väärin https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=mikro
Tosi moni myös kävelee, syö ja nukkuu väärin. Karmeeta.
Voi hyvänen aika, kylläpä sitä kaikenlaisilla taidoilla yritetään päteä.
Lisäksi kaikki laittaa töissä tehon täysille, vaikka silloin se ei lämmitä tasaisesti.
Montakohan mikroa maailmassa on?Montako kattilaa jonka omistaja ei osaa keittää vettä oikeaoppisesti,olen kyllä huolissani.
Lämpiää kerralla kun kasaa ruuan donitsin muotoon eikä kasaksi. Eli keskelle "reikä" niin mikroaallot pääsee lämmittämään joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Lämpiää kerralla kun kasaa ruuan donitsin muotoon eikä kasaksi. Eli keskelle "reikä" niin mikroaallot pääsee lämmittämään joka puolelta.
Näin on. Jos puuron lämmittää tasaisesti levitettynä niin reunat on kuumat ja voi nokare on viluissaan keskellä.
Täysi hönkä ja 4 min aikaa niin varmasti on kuumaa ruokaa läpikotaisin.
Oon aina ihmetelly niitä mikroshortseja.
Hyvin osasin lämmittää jauhelihamikropizzan juurikin äsken.
On ne vaan hyviä.1987 vuodesta asti maistunut.Ehkä n.4 kpl vuosittain lämmäytän ja tänään oli 1/4.
On se kummallista, kun en ole ikinä sählännyt mikroruuan lämmityksessä. Laitan vain lautaselle ja hyväksi koettu aika mikroon ja aina on sopivaa. Koskaan en kesken hämmentele. Potutkin olen netkyt vuotta keittänyt mikrossa , eiku kunnon pesu ja runsas sentti pohjalle vettä , potut lasikuppiin ja sen kansi päälle,,aika 12-13 min täydellä -
helppoa ja maukasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin osasin lämmittää jauhelihamikropizzan juurikin äsken.
On ne vaan hyviä.1987 vuodesta asti maistunut.Ehkä n.4 kpl vuosittain lämmäytän ja tänään oli 1/4.
Kait sentään sähköuunissa lämmitit ja lisäsit juustoa? Mikrossa tulee lätlöttänä syömäkelvoton.
Minä laitan metallikannen päälle niin lämpiää tasaisesti
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan metallikannen päälle niin lämpiää tasaisesti
Metallialusella tehokkaammin kun sekin lämpiää. Nykyiset mikrot siitä hyviä että kestää metallin.
Ai jaa. Mä lämmitän uunissa, lämpiää tasaisesti. Ja mitäköhän väliä sillä on sinulle, että miten jengi ruokansa lämmittää?
Mää en lämmitä ollenkaan. Syön hernarit ja roiskeläpät kylmänä
Laittaa hiukan reunalle niin ihan itsekseen pyörii.