En äänestänyt kokoomusta, vaikka olen akateeminen ja harrastan kulttuuria
En äänestä kokoomusta, joka kiusaa mummoja ja riistää köyhiä.
Minusta vuoden 1918 tapahtumat ovat kamalaa katsottavaa. Ihan kaikki saa hävetä. Toivottavasti tällaista enää tule.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1918 vihervasemmisto halusi liittää Suomen Venäjään, onneksi Valkoiset (Kok-PS) esti tämän vapaussodassa.
Persujen esi-isät oli vuonna 1918 maaseudun tilattomia, maatalouden kausityövoimaa, työväenluokkaa, siis punaisia. Itä-Suomessa heitä kutsuttiin loisiksi. Monet lähtivät kaupunkeihin ja tehdaspaikkakunnille parempien olojen perään, hekin siis samaa punaista työväenluokkaa.
Persut ovat työväenluokkaa, jotka tykkäävät larpata jotain pikkuporvaria 2000-3000€/kk tuloilla ja alimman sosiaaliluokan käytöstavoilla ja koulutustasolla.
Vierailija kirjoitti:
Perkele kun minä vihaan tätä nykyistä vauva-palstaa, kun lainaukset eivät toimi, mutta vastauksena sinulle M32; Matalapalkka-aloilla moni tulee sairaana töihin, koska yhdenkin päivän palkkaa vaikuttaa köyhän talouteen merkittävästi. Jos mielestäsi sairauslomalla ei saisi olla korvaukseen oikeutettu ja sairaana töistä potkut, pitäisikö sairauspäivä raha hakea kelasta?
Ja mitä jos työntekijä on aamulla terve, mutta kesken työpäivän alkaakin yllättäen heikottaa? Tuleeko silti potkut, vaikka alunperin oli töihin saapuessaan terve? Tai mitä jos mainitsemani "vatsatauti" onkin todellisuudessa raskaus pahoinvointia, kun raskaus on vasta alussa ja eikä ole vielä huomannut olevansa raskaana? Irtisanominen raskauden perusteella on laitonta
Ammattiliitot voisivat omasta kassastaan maksaa sairaslomalaisille palkan. Kipeänä töihin tulo on tyhmää koska tartutat muita siellä sitten, sehän on kuin väkivaltaa toisia kohtaan.
Kenenkään talous ei siihen kaadu jos eka sairaslomapäivä on palkaton koska ei ihminen nyt edes vuosittain ole kipeä, jos on niin kannattaa hakeutua jatkotutkimuksiin.
M32
Vierailija kirjoitti:
Ei kulttuuriväki ole ikinä äänestänyt kokoomusta. Pikkutakissa pönöttävien pikkupomojen puolue.
Kulttuurin tekijöissä taitaa olla paljon vihervasemmistoa. Varsinkin niissä, jotka eivät ole kovin hyviä. Korkeakulttuurin kuluttajissa taas on paljon kokoomuslaisia. Lähdepä tutustumaan vaikka baletin yleisöön.
En äänestänyt vasemmistoa vaikka olen punikki ja luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1918 vihervasemmisto halusi liittää Suomen Venäjään, onneksi Valkoiset (Kok-PS) esti tämän vapaussodassa.
1918 ei ollut vihervasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään vaikka olen itsekin akateeminen, äänestinkin PS.
PS on vain kokoomuksen maah*nmuuttokriittinen osasto. Ihan samanlaisia porvareita muuten.
Vierailija kirjoitti:
Oot harhainen. Mitään PS:ää ei ollutkaan tuohon aikoihin. Tai sitten tämä on vain öyhön tyypillistä historian tuntemusta.
M32; Olet siinä mielessä oikeassa, että muiden tartuttaminen on pahoinpitelyyn verrattavissa, mutta mitäpä oikein luulet, että mihin suuntaan tämä palkaton sairausloma tulee johtamaan? Siihen, että sairaana tullaan töihin, vaikka moraalisesti jokainen tietää, että ei pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Minä olen duunari, en äänestä joka vaaleissa mutta jos äänestän niin äänestän perussuomalaisia. Olen eläessäni 2 kertaa äänestänyt vaaleissa. Tämä nykyinen hallitus on hyvä ja kannatan sitä että surkeat työntekijät voidaan irtisanoa helpommin,kannatan sitä että eka saikkupäivä on palkaton jotta ne saikuttelijat saadaan kuriin ja kannatan että poliittisia lakkoja rajoitetaan jotta vassaripuolueet ei voi aina kapinoida oikeistoa vastaan lakoilla.
Kuulun myös ytk:hon koska ammattiliitot nyt vaan on p*skaa.
M32
Varmaan kivaa olla masokisti 💁🏼
"Akateeminen joka harrastaa kulttuuria." Eikö sellainen ole(kin) yleensä vihervasuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen esi-isät oli vuonna 1918 maaseudun tilattomia, maatalouden kausityövoimaa, työväenluokkaa, siis punaisia. Itä-Suomessa heitä kutsuttiin loisiksi. Monet lähtivät kaupunkeihin ja tehdaspaikkakunnille parempien olojen perään, hekin siis samaa punaista työväenluokkaa.
Persut niin vi tun servattu 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä olen duunari, en äänestä joka vaaleissa mutta jos äänestän niin äänestän perussuomalaisia. Olen eläessäni 2 kertaa äänestänyt vaaleissa. Tämä nykyinen hallitus on hyvä ja kannatan sitä että surkeat työntekijät voidaan irtisanoa helpommin,kannatan sitä että eka saikkupäivä on palkaton jotta ne saikuttelijat saadaan kuriin ja kannatan että poliittisia lakkoja rajoitetaan jotta vassaripuolueet ei voi aina kapinoida oikeistoa vastaan lakoilla.
Kuulun myös ytk:hon koska ammattiliitot nyt vaan on p*skaa.
M32
Sun kaltaset masokistit on syypäitä minkä takia työntekijöiden oikeuksien päälle kustaan ja viimeisetkin oikeudet viedään tulevaisuudessa jos äänestätte persuja ja kokoomusta sinne hallitukseen! Mikä ihme teitä vaivaa?! Ootte suomalaisen orjamentaliteetin esikuvia! Kasvattakaa terve itsetunto ja lopettakaa porvareiden perseennuoleminen!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit oikeasti akateeminen ja harrastat kulttuuria, tietäisit ettei kokoomus ole tämän ihmisryhmän puolue.
Olen oikeasti akateeminen, mutta olen hyvin sydämellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat työväenluokkaa, jotka tykkäävät larpata jotain pikkuporvaria 2000-3000€/kk tuloilla ja alimman sosiaaliluokan käytöstavoilla ja koulutustasolla.
Persut ovat eläkeläisiä joilla pelkkä kansakoulupohja. Ovat niin menestyjää ja nettomaksajaa, vihaavat erityisesti hoitajia. Lieneekö jäänyt paha mieli edellisestä hoitajalla käynnistä?
Vierailija kirjoitti:
Pidän oopperasta ja klassisesta musiikista. Vuositulot jotain 70k. Ylempiä korkeakoulututkintoja on kaksi. Tärkeitä arvoja suvaitsevuus ja yksilönvapaus.
Pidän Kokoomusta minulle luontevana valintana, vaikka myös jotkut vihreät ovat monissa asioissa samoilla linjoilla kanssani.
Minä myös pidän todella paljon oopperasta ja klassisesta musiikista. Sen vuoksi äänestän demareita, sillä mikään oopperatalo tai sinfoniaorkesteri ei ole ikinä historian aikana tullut toimeen omillaan. Ja demarit ymmärtävät yhteiskunnan tuen välttämättömyyden näiden instituutioiden ylläpitämiseksi. Elämäni tärkeimmät taide-elämykset liittyvät juuri orkesterimusiikkiin. Esim. Finlandia-hymniä ei olisi olemassa, ellei olisi julkisin varoin tuettuja orkestereita.
No tuota, kulttuurin harrastaminen ei ole kuulunut oikein koskaan Kokkarien kannattajien harrastuksiin, korkeintaan jokakesäinen nukkuminen Savonlinnan oopperajuhlilla. Enemmän kokkareiden harrastuspiiriin kuuluu jääkiekko ja kevyt englanninkielinen musiikki.
Vasemmisto ja vihreät on profiloitunut enemmän kulttuuripuolueina kannattajineen.
Ja juu, itse olen korkeakoulutettu ja äänestän vasemmistoa. Aina ja ikuisesti.
Kyllä ap on akateeminen ja harrastaa kulttuuria. Eilen kävin muuten katsomassa Helsingin kaupungin teatterissa Hiirenloukun. Kävihän meidän presidenttimmekin, joka on kokoomuslainen, teatterissa juuri vähän aikaa sitten.
Minulla on kyllä sijoitusasunto-osakekin ja kesämökki. Miehen kanssa yhteinen asunto.
En silti aja Kokoomuksen linjaa, enkä myöskään Perussuomalaisten. Olen liian empaattinen olemaan niin piinkova kuin mitä kokoomuslaiset ovat. Voin pahoin, kun kuuntelen heidän vaatimuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari olen myös ja pidän nykyisestä hallinnosta. Saikuttelen vuodessa aina 12 päivää enkä pidä tästä ensimmäisen sairaslomapäivän palkattomuudesta. Mutta eihän hallitus näitä pysty määräämään vaan työehtosopimukset.
Miten sä olet noin usein kipeänä? Kannattaisiko mennä lääkäriin tutkimuksiin jos olet noin usein kiepeänä? Itse olen kipeänä ehkä kerran viidessä vuodessa keskimäärin.
M32
Sulla ei taida olla päiväkoti-ikäisiä lapsia? Ja jos lapset ovat koulun aloitukseen asti kotihoidossa, niin sitten he sairastelevat kouluiässä ja vanhemmat saavat tartunnat lapsiltaan.
Ap ei muuten ole ollut aikanaan 3 vuoteen päivääkään pois töistä sairauden takia.
Pidän oopperasta ja klassisesta musiikista. Vuositulot jotain 70k. Ylempiä korkeakoulututkintoja on kaksi. Tärkeitä arvoja suvaitsevuus ja yksilönvapaus.
Pidän Kokoomusta minulle luontevana valintana, vaikka myös jotkut vihreät ovat monissa asioissa samoilla linjoilla kanssani.