Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodeissa ja kouluissa luovuttava isä ja äiti sanojen käytöstä

Vierailija
09.03.2024 |

Ne ovat syrjiviä ja sukupuolittuneita termejä, joita lapsia yksinkertaisesti pitää kieltää käyttämästä. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, juuri katselin netistä ohjelmaa, jossa yksi loukkaantunut lesboäiti sanoi, että ei saa sanoa enää isä ja äiti, kun heidän tyttärelleen tulee paha mieli, kun hänellä on vain kaksi äitiä.

nämä perkeleen minä minä ihmiset entisaikojen ns. normi -ihmiset , mikä on heidän oikeutensa? pitääkö heidän vaan ottaa vastaan kaikki paska niin se on sitten tasa-arvoa

Vierailija
22/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, juuri katselin netistä ohjelmaa, jossa yksi loukkaantunut lesboäiti sanoi, että ei saa sanoa enää isä ja äiti, kun heidän tyttärelleen tulee paha mieli, kun hänellä on vain kaksi äitiä.

Ei voi olla kahta äitiä.

Kyllä kuule nykylapsilla voi olla vaikka 100 äitiä. 

Väärin.....  miten muka ?

Nykylapsille kaikki on mahdollista ja sallittua. Jos hän päättää, että kaikki päikyn tädit eli aikuiset ja kaikki naapuritkin ovat hänen äitejään, niin se on suotava heille. Saavat tulla vaikka vanhempainiltoihin jos Jani-Markus niin haluaa. Tosin Jani-Markus voikin olla huomenna jo Jessica-Amanda, mutta väliäkö sillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa sanoa mitään, ettei vain kukaan pahastu. Mutta jotain pitää silti sanoa, ettei vain joku pahastu siitä, että mitään ei puhuta.

Vierailija
24/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pk:ssa töissä ja olen aivan kurkkua myöten täynnä tätä. Tyttöjä ei saa sanoa tytöiksi eikä poikia pojiksi. Tyttöjen paikkoja/tavaroita/tmv. ei saa merkata punaisella eikä poikien sinisellä. 

Järki lähtee, kun mitään ei saa enää mainita ja silkkihanskat kädessä ollaan päivät pitkät. 

Mitä ihmeen tyttöjen/poikien paikkoja/tavaroita? Vielä 70-luvulla sai leikkiä ihan kaikilla leluilla.

Vierailija
25/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa sanoa mitään, ettei vain kukaan pahastu. Mutta jotain pitää silti sanoa, ettei vain joku pahastu siitä, että mitään ei puhuta.

Siitäkin huolimatta, jos jotain sanoo, niin joku loukkaantuu jonkun puolesta, joka ei liity mitenkään asiaan.

Vierailija
26/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta äitiä.

Nykylapsille kaikki on mahdollista ja sallittua. Jos hän päättää, että kaikki päikyn tädit eli aikuiset ja kaikki naapuritkin ovat hänen äitejään, niin se on suotava heille. Saavat tulla vaikka vanhempainiltoihin jos Jani-Markus niin haluaa. Tosin Jani-Markus voikin olla huomenna jo Jessica-Amanda, mutta väliäkö sillä. 

Päikyn tädit vaihtuvat sitä vauhtia, että eivät muutenkaan enää muista lasten nimiä. Eli ei hätää.

Vierailija
27/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pk:ssa töissä ja olen aivan kurkkua myöten täynnä tätä. Tyttöjä ei saa sanoa tytöiksi eikä poikia pojiksi. Tyttöjen paikkoja/tavaroita/tmv. ei saa merkata punaisella eikä poikien sinisellä. 

Järki lähtee, kun mitään ei saa enää mainita ja silkkihanskat kädessä ollaan päivät pitkät. 

Mitä ihmeen tyttöjen/poikien paikkoja/tavaroita? Vielä 70-luvulla sai leikkiä ihan kaikilla leluilla.

No esim. lasten omia laatikoita tai kuivauskaappien nimilappuja jne. Et saa jaotella, että tyttöjen nimet olisi punaisella ja poikien sinisellä. Olisi liian helppoa heti löytää, että tuolla Jaakon hanskat, tuolla Annin. 

Vierailija
28/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta äitiä.

Miten niin ei voi olla? Itse asuin jo 1970-luvulla yhteisössä, jossa oli ainakin jotain 30-40 aikuista ja lapsia pitkälle yli 100. Kaikki lapset olivat keskenään sisaruksia, kaikki naiset äitejä ja kaikki miehet isiä. Paitsi, että se äiti joka imetti minua vielä ollessani jotain 8v oli synnyttäjä-äiti ja se isä, joka aina öisin nussi synnyttäjä-äitiä oli siittäjä-isä. Seksiäkin siellä harrastettiin täysin avoimesti, siis lähinnä aikuiset keskenään. Niin naiset ja miehet keskenään kuin miehet keskenään ja naiset keskenään. Minustakin tuli 10-vuotiaana nainen kun minulla alkoi kuukautiset ja silloin aloin seksin miesten kanssa.

Vierailija
29/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa syrjiä tietenkään, kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat ja millä nimikkeellä vaan itsensä haluavat nimettävän, mutta miksi se valtaosa, jotka ovat ja haluavat olla tyttöjä, poikia, isiä, äitejä, eivät saisi niitä olla?

Vierailija
30/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta äitiä.

Nykylapsille kaikki on mahdollista ja sallittua. Jos hän päättää, että kaikki päikyn tädit eli aikuiset ja kaikki naapuritkin ovat hänen äitejään, niin se on suotava heille. Saavat tulla vaikka vanhempainiltoihin jos Jani-Markus niin haluaa. Tosin Jani-Markus voikin olla huomenna j

Minä en loukkaannu, mutta ärsyynnyn noista Nico-Petteri, Jani-Markus nimittelystä. Niillä halveksutaan toisia ihmisiä. Lapselle ei tarvitse antaa nimeä, onhan meillä kirjaimet ja numerot. Esim. H22 ja L75, niin ei erotu kukaan joukosta jollakin sukupuolittamis- tai lähiö-tai ankkalampinimellä Huoltajat, ovatpa mitä lajia hyvänsä voivat myös kirjainnumeroida itsensä.

Vierailija
31/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä luopua vaikka Marin ex viisikko hallinto ajoi tätä woke / trans hulluutta Suomeen 2020-2023 tuhoamaan etenkin lapsia ja nuoria...

Vierailija
32/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen vaarallista ja vahingollista lapselle ja kasvavassa vaiheessa oleville nuorille on se,että he menettävät oman identiteetin!Eivät tiedä mitä he ovat alun alkaen myös olleet.Lasta ja nuorta ei tule eikä saisi muuttaa muuksi kuin mitä hän on!Pieni lapsi tai nuori ihminen ei voi päättää asioista mitkä ei heille sen ikäisenä kuulu vielä päättää.Ja seksiasiatei ole lapsille edes ajankohtaisia.Joten niitä ei saa tyrkyttää heille liian varhaisessa vaiheessa!Kaikella on oma aika.Jos halutaan,että lapsista ja nuorista kasvaa ja kehittyy normaaleja ihmisiä tähän maailmaan missä elämme.

Vierailija
33/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa lasteni kouluissa on käytetty puhuttelua : kotiväki. 

Se huomioi isäpuolet, äitipuolen, kasvattivanhemmat, laitoksen yms. 

Kaipaan vanhaa yhtenäiskulttuuria. 

Vierailija
34/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että tätä sukupuolisekoilua jatkuu ehkä tämä 20-luku, mutta viimeistään 30-luvulla kukaan ei enää jaksa näitä älyttömyyksiä.

Vierailija
35/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, että puhutaan läheisten päivästä.

Onkohan isovanhempienkin päivä nykyään läheisten päivä? Isovanhemmat asuvat 300 km päässä ja oli erittäin epäselvää pääseekö heistä yksikään paikalle. Takaporttina oli lapsen hyvän ystävän isovanhempi, joka oli tulossa paikalle... Lapsen ystävä oli lohduttanut lasta, että kyllä sä voit meidän kanssa yhdessä askarrella, jos sun pappa ei pääse paikalle . 

Pappa pääsi lopulta tulemaan ja päivä oli hieno kokemus. 

Vierailija
36/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. lasten omia laatikoita tai kuivauskaappien nimilappuja jne. Et saa jaotella, että tyttöjen nimet olisi punaisella ja poikien sinisellä. Olisi liian helppoa heti löytää, että tuolla Jaakon hanskat, tuolla Annin. 

Meillä oli 70-luvulla hyllymerkit... olin mansikka 😁

Vierailija
37/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksssa luovuta. Tämä hihhulointi menee jo liian pitkälle. Kaikki "oletetut" ovat saaneet jo liikaa juomiota. Nyt se loppuu! Menee hermot näistä sukupuolettomien roolien ylitarjonnasta. Riittää jo! Enää ette tyrkytä tätä skeidaa minulle. En anna sille enää huomiota!

Vierailija
38/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että miksi ei sijaussuututa meidän puolesta, joiden vanhempainilloissa kävi lastenkodin omahoitaja. Eihän heitä voi _vanhemmiksi_ sanoa, eikä isäksi/äidiksi. Tulisi puhua vain huoltajasta. Ettei kukaan vaan loukkaannu.

Vierailija
39/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt = tyttöjä, pojat =poikia ja sitten vielä perheessä on yleensä myös äiti ja isä. Tai sitten eri sovelluksia asiasta.

Näin on varmaan 97 %, hyväksyn kaikenlaiset muut ihmettelen miksi pientä osaa hyysätään näin kovin.

Vierailija
40/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini esitteli itsensä aina päiväkerhon/koulun tilaisuuksissa huoltajana eikä äitinä, meillä on eri sukunimikin niin aiheutti varmaan pientä hämmennystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä