Antaako Jumala kaiken mitä häneltä pyytää
Kommentit (42)
Näin on lupaus Markuksen evankeliumissa, kohtaa en muista. On myös muualla.
Ei tietenkään koska moni asia mitä pyydetään on haitaksi.
Oon saanu Jumalalta piiskaa, kun pyysin. On vaan välillä toooooodella hidas toteuttamaan niitä toiveita.
Antaahan se Jumala jos äitiinsä tulee, ja jos isäänsä, suorastaan pyytää.
Terv. Jumalan rakastaja
Ei anna sellaista mikä ei on Hänen tahtonsa mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna sellaista mikä ei on Hänen tahtonsa mukaista.
Korj; mikä ei ole.
Kyllä, mutta ei välttämättä sillä tavalla, mitä itse pyytää. Jälkikäteen kun olen katsonut elämää taaksepäin, olen aina sanut kaiken, mitä olen halunnut. Vaikka sillä hetkellä ei asia siltä tunnukaan.
Ihmiset luulevat, että eivät saa mitä oyytää, koska he yrittävät vaikutaa toisiin ihmisiin. On ymmärrettävä, että toisten ihmisten valinnat eivät ole meidän käsissämme, ei vaikka kuinka pyytäisimme. Emmekä me voi vaikuttaa siihen, kuka syntyy ja kuka kuolee.
Tottakai antaa. Kyse on mielikuvitusolennosta joten saat mitä haluat.
Ei anna. Pyysin inhimillistä hallitusta ja mitä sain? Kaikkien aikojen paskimman hallituksen joka vielä avoimesti vittuilee vähäosaisille.
PS. Jumala heittää vielä Persut tulijärveen.
Ei anna mitään. Hän on kaiken suunnitellut ja rukoukset ovat röyhkeitä vaatimuksia hänelle muuttaa täydellistä suunnitelmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 vuotta rukoillut pientä, tiukkaa ja sievää pikkupimppiä.
Ei ole rukouksiin vastattu.
Mitäpä sinä sellaisella tekisitkään.
Jos jumala tahtoisi poistaa pahuuden maailmasta, mutta ei pysty siihen? Silloin hän ei ole kaikkivoipainen.
Jos hän pystyisi siihen, mutta ei ole tahdo? Silloin hän on pahantahtoinen.
Jos hän pystyy ja tahtoo? Niin, mistä tulee maailman pahuus?
Jos hän ei pysty eikä edes tahdo? Niin miksi kutsua häntä edes jumalaksi..
Epikuros (341erk 270ekr).
Kyllä antaa. Olen pyytänyt kaksi kertaa Eurojackpotin päävoittoa ja nämä olen myös saanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala tahtoisi poistaa pahuuden maailmasta, mutta ei pysty siihen? Silloin hän ei ole kaikkivoipainen.
Jos hän pystyisi siihen, mutta ei ole tahdo? Silloin hän on pahantahtoinen.
Jos hän pystyy ja tahtoo? Niin, mistä tulee maailman pahuus?
Jos hän ei pysty eikä edes tahdo? Niin miksi kutsua häntä edes jumalaksi..
Epikuros (341erk 270ekr).
Pahuus ja hyvyys ovat sama asia. Siksi luomiskertomuksessa puhutaan hyvän- ja pahantiedon puusta. Tieto on harha, jota ei ole olemassa. Se on vain vallankäytön väline. Jos ei ole tietoa, ei ole olemassa myöskään valtaa. Jos ei ole valtaa ei ole olemassa myöskään pahaa.
Ei onneksi.
Minäkin olen pyytänyt montaa asiaa, joista jälkeenpäin olen ymmärtänyt että on ollut siunaus, etten ole saanut niitä.
Turvallista on rukouksessa pyytää, että "tapahtukoon Sinun tahtosi" koska Jumala tietää parhaiten senkin, mikä minulle on hyväksi ja mikä ei.