Tykkään värikkäistä vaatteista mutta en huomiosta
Aina haksahdan ostamaan värikkäitä vaatteita, kun ne vaan on niin kauniita ja sitten en saa pidettyä niitä missään kun en niin välitä huomiosta. Ostaako muut paljon ns mieluisia vaatteita joita ei kuitenkaan pidä?
Kommentit (32)
Vaatteilla huomion kiinnittäminen on vain vähän väreistä johtuvaa. Voi olla huomiotaherättävän tyylikäs tai muuten näyttävä käyttämällä vain mustaa. Jollain jokin pinkki-neonvihreä -yhdistelmä voi olla (ehkä tosella tyylikäskin) surkeudessaan katseet pois kääntävä tultuaan hetkessä huomatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteilla huomion kiinnittäminen on vain vähän väreistä johtuvaa. Voi olla huomiotaherättävän tyylikäs tai muuten näyttävä käyttämällä vain mustaa. Jollain jokin pinkki-neonvihreä -yhdistelmä voi olla (ehkä tosella tyylikäskin) surkeudessaan katseet pois kääntävä tultuaan hetkessä huomatuksi.
Värit oikein räiskyvinä kyllä kiinnittää huomiota joka voi olla luonteeltaan negatiivista tai positiivista. Sitä ei kai tässä eritelty vaan ap:n mielestä värikkäät on kauniita muttei hän oleta että ovat kaikista kaunista, mutta huomiota herättävää se on mustassa ja harmaassa massassa.
Vihan kaikkea huomiohakuisuutta. Uloslähtiessä olen mahdollisimman neutraali mutta kotona on tosi värikkäät pussilakanat, vaatteet ja peitot. Kotona voin olla värikäs.
Käytän kaikkia vaatteitani ja juu, on punaista, sinistä, violettia jne. Ei kukaan ole koskaan kommentoinut muuten kun kehuilla ja joskus on kysytty myös "Mistä ostit tuon kauniin mekon" tms. En ole huomannut herättäväni erityistä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vihan kaikkea huomiohakuisuutta. Uloslähtiessä olen mahdollisimman neutraali mutta kotona on tosi värikkäät pussilakanat, vaatteet ja peitot. Kotona voin olla värikäs.
Ajattelemmeko me toisistamme automaattisesti että huomiota se hakee jos pukeutuu värikkäästi? Tai vähintään ajattelemme, että nuo kokee minun haluavan huomiota jos pukeudun väreihin. Vaikka niinhän asia ei selvästi ole kun ketjua lukee. Moni joutuu selvästi tykkäämään väreistä salaa, neljän seinän sisällä ja ulkona esiintymään erilaisena kuin on.
Onko halumme olla herättämättä huomiota, tervettä ja kaunistavaa vaatimattomuutta vai häpeää? Mitä se on?
Luulin että oon ainoa josta tuntuu noin. Mutta siis samaistun vahvasti! Haluaisin pukeutua värikkäisiin vaatteisiin, mutta aina ne jää kaappiin, koska en halua sitä huomiota. Sitten pukeudun mustaan ja harmaaseen, vaikka en edes välitä mustasta enkä harmaasta.
Monet ihmettelee kun ne käy mun kodissa tai näkee kuvia, kun siellä onkin värikästä eikä mitään mustaa tai harmaata. Olettavat että käyttäisin sisustuksessa samoja värejä kuin vaatteissa. Mutta minusta musta ja harmaa sisustuksessa on ahdistava ja synkkä väri.
Pitäisi tosiaan tehdä joku tempaus että joku päivä kaikki laittaisi värikästä päälle. Ehkä siitä tulisi uusi tapa. Piristäisi ehkä koko kanssa, kun ei aina tarvisi katsella mustaa ja harmaata.
Sekin piristää kun pääsee käymään kylässä jossa käytetään värejä. Joku valkoinen koti on ihan kauhea, tulee sairaala mieleen. Ei meilläkään kovin räikeää ole vaan beigen ja tummanruskean kanssa käytetään joitain punaisen eri sävyjä ja violettia.
Vierailija kirjoitti:
Sekin piristää kun pääsee käymään kylässä jossa käytetään värejä. Joku valkoinen koti on ihan kauhea, tulee sairaala mieleen. Ei meilläkään kovin räikeää ole vaan beigen ja tummanruskean kanssa käytetään joitain punaisen eri sävyjä ja violettia.
Mun kodissa on kyllä paljon valkoista, mutta myös hyvin kirkkaita värejä monenlaista (keltaista, turkoosia, pinkkiä, limenvihreää, oranssia). Sellaisia keväisiä värejä ympäri vuoden. Tuntuu että sitä valkoistakin tarvii kirkkaiden värien kanssa, ettei liian räikeäksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kodissa on kyllä paljon valkoista, mutta myös hyvin kirkkaita värejä monenlaista (keltaista, turkoosia, pinkkiä, limenvihreää, oranssia). Sellaisia keväisiä värejä ympäri vuoden. Tuntuu että sitä valkoistakin tarvii kirkkaiden värien kanssa, ettei liian räikeäksi menee.
Samaa mieltä. Tarkoitin kommentillani mihin vastasit että valkoinen on ankea liiassa määrin. Kyllä itselläkin on valkoista mutta vaikutelma ei ole sairaalan valkoinen vaan lämmin mitä valkoinen vähän raikastaa.
Olen sisustanut kotini värikkääksi, koska tykkään väreistä. Tykkäisin värikkäistä vaatteistakin mutta en mäkään halua sitä huomiota. Mutta mietin joskus asiaa. Kuinka paljon mä edes näen omia vaatteitani, kun ne ovat mun päällä? Aika harvoin olen peilin edessä töissä, vapaa-ajalla tai muualla. Kotona ehkä eniten, joten käytän niitä kotona sitten. Aika harvoin ostan enää värikkäitä vaatteita.
Kiinnittääkö? Sanovatko siis jotain ja jos niin myönteistä vai kielteistä? Minulle harvoin sanotaan mitään, joskus ennemmin kehuttu kuin moitittu mutta kehuistakin tulee vaivaantunut olo ja muutenkin saatan kuvitella herättäväni huomiota vaikken herätä. Itsehän huomioin aika vähän muiden vaatteita, joten miksi hekään huomioisi minun.