Olenko hullu, jos irtisanoudun sairaanhoitajan vakityöstä?
Tekisi niin mieli lopettaa työt ja etenkin se sätkynukkena oleminen töissä. Työssä ei ole mitään itsemääräämisoikeutta tai saa aitoa arvostusta. Potilaat sentään kiittävät. Palkkaus on epäoikeudenmukainen, joku on joskus menneisyydessä saanut 200e korotuksen ja toiset sitä ei voi saada. Onhan niitä muitakin työpaikkoja.
Kommentit (9)
Kannattaa jos talous kestää, mutta ei pää. Pää kun hajoaa, nin sitten menee talouskin.
Sairaanhoitajalla on mistä valita, niin eikun vaan vaihtamaan.
Ota ennemmin joku leppoisahko työterveysfirman hoitajan/vastaanottovirkailijan työ. Saat ammattitaidon käyttöön, mutta pahin tappotahtisuus helpottaa.
Opiskelu ei kiinnosta millään muotoa ja opintovapaan hakemisessa kestää aikaa. Haluaisin tehdä tämän päätöksen nopealla aikataululla. Miehen tuloilla kai pärjätään, mutta minun työstä poisjäänti vaikuttaisi silti elintasoon ja itsenäisyyteen.
Irtisanouduin 2,5 vuotta sitten. Menin hoitotyöhön asumisyksikköön ja siitä sitten olen vaihtanut vielä paikkaa. Töitä on. Nytkin olen määräaikainen, mutta ei huoleta. Olen irtisanoutumisen jälkeen opiskellut ja opiskelen edelleen. Tällä hetkellä olen lasten sijaishuollossa töissä.
Itselläni ei ole koskaan ollut toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta ja pisimmät määräaikaisetkin ovat olleet lyhyitä, joten tällä hetkellä pitäisi tapahtua aika paljon, jotta luopuisin vakityöstä, jos sellaisen saisin. Olen kuitenkin nähnyt työpaikkoja, joissa paras asia on ollut se, että työsopimuksessa on päättymispäivä, joten tiedän, ettei sietokyvyni ole rajaton ja ettei nykyinen tilanteeni työttömyyksineen ja määräaikaisineen työsuhteineen ole välttämättä niin sietämätön kuin se välillä tuntuu.
Tiedän yhden, joka irtisanoutui tyhjän päälle ja sai useamman kuukauden karenssinkin. Sinänsä ymmärsin syyt ja uskoin, että elämä järjestyy, mutta kyllä se tuntui hurjalta. Nykyään on huomattavasti tyytyväisempi elämäänsä, mutta ottihan se aikansa, että elämä on sillä mallilla kuin nykyään.
Ei kannata irtisanoutua vaan anoa virkavapaata vaikka vuodeksi .Nyt kun hyvinvointialueet alkavat sulkea hoitopaikkoja, osastoja ja sairaaloita ja terveysasemia, niin ei ole jatkossa näin paljon vapaita työpaikkoja hoitajille, jos joskus tulee sellainen tilanne, että ei saa töitä muulta.
Olet. Mene mieluummin opiskelemaan ja jää opintovapaalle.