Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkausta jopa 715 €/kk -Tukien supistamisesta ankarat laskelmat julki: Tässä 4 esimerkkiä

Vierailija
09.03.2024 |

....t et t

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tehnyt yli 12 vuotta matala alan palkan töissä ja näköjään tuella eläjät saa enemmän...Ei hiton prse, itse en saa tukia kelan mielestä tienaan "ihan hyvin":D verojen jälkeen 1100-1200 ja siitä maksan kaiken itse, ei jää todellakaan paljoa,onneksi asun yksin.

Lapsilisät, vammaistuet ja elatusmaksut eivät sitten ole työttömän tukia, muistathan tämän? Minusta tuo on ihan hyvä tulo, jos sinulla on omistusasunto se vaikuttaa ihan samalla tavalla kuin jos työttömällä on omistusasunto. Joillekin on vieras käsite että suuri osa työttömistä on ollut töissä ja takana voi olla pitkäkin työura, niin että on ollut aikaa hankkia omaisuutta ja velaton asunto. 

Vierailija
22/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kai tukien tasossa on ottaa takapakkia, mutta minkä verran. Esim. 70-luvulla juuri kovinkaan monella lapsella ei ollut omaa huonetta, opiskelijoilla ei yksiöitä, työttömät saatettiin lähettää ns. hätäaputöihin, joista sai pienen korvauksen ja majoituksen. Kaipa se elämä silloinkin sujui. 

Ei nykyisinkään kaikilla lapsilla ole omaa huonetta, ja opiskelijoilla on useimmiten yksiöt joko siksi, että heillä on opintolainaa tai palkkatyö, tai sitten vanhemmat maksavat. Hätäaputyöt eivät ole mikään ratkaisu, koska niillä ei saa kodin vuokraa maksettua ja lapsia elätettyä, eikä muutenkaan tuollainen ole nykypäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla me naisten artikkelista  elämää tukien varassa

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa. Yhden vanhemman taloudessa se hupenee nopeasti.

Teen 100% työaikaa ja verojen jälkeen minulle jää 2000€ käteen. Sara saa enemmän kuin minä tekemättä mitään. 

Tukia pitää todellakin leikata.  

Juu mutta ei niiltä pienitukiaisilta.

Vierailija
24/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa. Yhden vanhemman taloudessa se hupenee nopeasti.

Teen 100% työaikaa ja verojen jälkeen minulle jää 2000€ käteen. Sara saa enemmän kuin minä tekemättä mitään. 

Ai vuokranmaksun jälkeen muka jää yli 2 tonnia. Eikö siitä makseta muka vuokra myös. 

Vierailija
25/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinelävä mies ja saan 1500. Saran tulot ei ole hänen vaan siinä on myös lasten kulut. 

Vierailija
26/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että Saralla on kaksi lasta. Minulla on kolme ja saan vähemmän rahaa käteen kuin Sara. 

Eikös sitten kannata tehdä hakemus?

Vierailija
27/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa ei todellakaan ole liian korkeat tai isot tuet työttömille"

Kyllä ne siinä tapauksessa ovat, jos tukien saanti johtaa työn vieroksuntaan.

Vierailija
28/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä saa lapsilisää vaikka lapsia? Elatustuen saat mieheltäs kun eroat, josse aiheuttaa kateutta.

Vierailija
29/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kai tukien tasossa on ottaa takapakkia, mutta minkä verran. Esim. 70-luvulla juuri kovinkaan monella lapsella ei ollut omaa huonetta, opiskelijoilla ei yksiöitä, työttömät saatettiin lähettää ns. hätäaputöihin, joista sai pienen korvauksen ja majoituksen. Kaipa se elämä silloinkin sujui. 

Hyvä idea! Lähetetään työttömät hätäapu töihin. Palkka tän päivän elinkustannuksilla se 2500

Vierailija
30/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat on liian matalat. Tuilla ei tule toimeen.

Vierailija
31/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyisinkään kaikilla lapsilla ole omaa huonetta, ja opiskelijoilla on useimmiten yksiöt joko siksi, että heillä on opintolainaa tai palkkatyö, tai sitten vanhemmat maksavat. Hätäaputyöt eivät ole mikään ratkaisu, koska niillä ei saa kodin vuokraa maksettua ja lapsia elätettyä, eikä muutenkaan tuollainen ole nykypäivää.

Nykyajan hätäaputöitä kutsutaan eri nimellä. Oletko koskaan kuullut työkokeilusta ja palkkatuesta?

Vierailija
32/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä liittyvät toisiinsa? Tai minun kommenttiini?

Tosiasia kuitenkin on että kannustinloukkuja pitää purkaa.

Vierailija
33/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet siis lapseton. Lapsilisä kuuluu jokaiselle lapselle riippumatta vanhempien tulotasosta ja elatustukea saa mikäli on eronnut lapsen toisesta vanhemmasta ja tämä ei maksa syystä tai toisesta elatusmaksuja.

Vierailija
34/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että leikataan 

Vierailija
35/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä liittyvät toisiinsa? Tai minun kommenttiini?

Tosiasia kuitenkin on että kannustinloukkuja pitää purkaa.

Jos palkat olisi riittäviä niin kukaan ei olisi tuilla. Se on kannustinloukon purkamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi