Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkausta jopa 715 €/kk -Tukien supistamisesta ankarat laskelmat julki: Tässä 4 esimerkkiä

Vierailija
09.03.2024 |

....t et t

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ollut ylisuuria tukia. Ei ihme, että talous on kuralla.

Vierailija
2/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata käydä töissä, kun rahaa saa ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tehnyt yli 12 vuotta matala alan palkan töissä ja näköjään tuella eläjät saa enemmän...Ei hiton prse, itse en saa tukia kelan mielestä tienaan "ihan hyvin":D verojen jälkeen 1100-1200 ja siitä maksan kaiken itse, ei jää todellakaan paljoa,onneksi asun yksin.

Vierailija
4/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin kehitysapujen leikkauksesta.

Vierailija
5/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuria tukia ei olisi pitänyt maksaa alunperinkään.

Vierailija
6/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vain kuinka älyttömän suuret tuet meillä on

Vierailija
7/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tehnyt yli 12 vuotta matala alan palkan töissä ja näköjään tuella eläjät saa enemmän...Ei hiton prse, itse en saa tukia kelan mielestä tienaan "ihan hyvin":D verojen jälkeen 1100-1200 ja siitä maksan kaiken itse, ei jää todellakaan paljoa,onneksi asun yksin.

Mää oon tehny matalapalkalla töitä 35 v ja nyt työttömänä saan 800 e mistä maksan kaiken. Paljon vähempi kuin mitä nää loiset saa. Ketuttaa!

Vierailija
8/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla me naisten artikkelista  elämää tukien varassa

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa. Yhden vanhemman taloudessa se hupenee nopeasti.

Teen 100% työaikaa ja verojen jälkeen minulle jää 2000€ käteen. Sara saa enemmän kuin minä tekemättä mitään. 

Tukia pitää todellakin leikata.  

Vierailija
9/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että Saralla on kaksi lasta. Minulla on kolme ja saan vähemmän rahaa käteen kuin Sara. 

Vierailija
10/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että on eri tasoisia työttömiä. Toiset käy töissä ja saa tukia. He elävät pienellä tuella, toisin kuin täyden sossurahan saava ma mu joka tehtailee liukuhihnalta lapsia ja saa myös ne tuet ja on kotona.

Kannatan heiltä, täysin lusmuilta ( natkit, juopot, ma mut)  rahan karsintaa, en näiltä osa-aikaisilta jotka tekee töitä pärjäämättä pakkallaan.

Eri tasoisia työttömiä ? Onko ihminen työtön jos käy töissä ? Kerrotko minkä tason työtön käy töissä ?

Vierailija
11/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaatii sen oman aikansa että tajuaa. Olin matalapalkka alalla puolivuotta kun tajusin. 

Vierailija
12/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri tasoisia työttömiä. Osalla on vaikkapa homeinen talo, mistä on paljon kuluja, mitä ei saa myydyksi ja ei saa muuta tukea kuin työttömyystuen. Työttömyys ei itsessään oikeuta mihinkän muuhun tukeen kuin päivärahaan tai työmarkkinatukeen. Joillakin on takana pitkä työura, velaton talo, työssä käyvä puoliso ja he elävät ihan hyvää elämää pelkällä työttömyyskorvauksella. Jos sulla on työssäkäyvä puoliso, täytyy palkan olla todella pieni että saisit tukia enemmän kuin palkkaa. Älä oleta että jos jäät työttömäksi, saisit automaattisesti liudan tukia. Muistakaa että joskus vertailussa otetaan mukaan nekin tuet, mihin ei työttömyys vaikuta mitenkään, esimerkiksi lapsilisään ei tulot vaikuta mitenkään. 

Vierailija
13/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla me naisten artikkelista  elämää tukien varassa

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa. Yhden vanhemman taloudessa se hupenee nopeasti.

Teen 100% työaikaa ja verojen jälkeen minulle jää 2000€ käteen. Sara saa enemmän kuin minä tekemättä mitään. 

Tukia pitää todellakin leikata.  

Et saa lapsilisiä tai elatustukea? Nuohan saa työssäkäyväkin, mutta tuppaa teiltä unohtumaan.

Vierailija
14/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä ne esimerkit on?

Vierailija
15/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon tehny matalapalkalla töitä 35 v ja nyt työttömänä saan 800 e mistä maksan kaiken. Paljon vähempi kuin mitä nää loiset saa. Ketuttaa!

No älä tee töitä.

Vierailija
16/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai tukien tasossa on ottaa takapakkia, mutta minkä verran. Esim. 70-luvulla juuri kovinkaan monella lapsella ei ollut omaa huonetta, opiskelijoilla ei yksiöitä, työttömät saatettiin lähettää ns. hätäaputöihin, joista sai pienen korvauksen ja majoituksen. Kaipa se elämä silloinkin sujui. 

Vierailija
17/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne esimerkit on?

...t et t????

Vierailija
18/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi sai jo kolmannen kerran Euroopan neuvoston moitteet liian alhaisesta perusturvan tasosta

Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea pitää suomalaisen perusturvan tasoa liian matalana. Erilaisten tukien kokonaisuuskaan ei takaa kaikille mahdollisuutta kohtuulliseen elintasoon.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/suomi-sai-jo-kolmannen-kerran-euroopan-neuvoston-moitteet-liian-alhaisesta-perusturvan-tasosta-1

Vierailija
19/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt ruokaan ja laskuihin vuokranmaksun jälkeen vähän yli 200 euroa. Se on ihan ok, mutta nyt siitä aiotaan leikata 100 euroa. 

Vierailija
20/35 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei todellakaan ole liian korkeat tai isot tuet työttömille ja opiskelijoille tai sairaille. Kokoomus propagandaan lankeaminen on niin helppoa. Todellisuudessa maksetut tuet palautuvat lähes 99 prosenttisesti takaisin kiertoon. Ainoa poikkeus on silloin jos hyvätuloinen kokoomuslainen keplottelija saa tukia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän