Onko muita pienikokoisen vauvan odottajia?
Tai jotka ovat joskus odottaneet pienikokoista vauvaa?
Odotan toista lastani rv 37+4 ja vauva on pienikokoinen, edellisessä ultrassa viikolla 35 painoarvio oli vain 2090g. sf mitta on koko ajan ollut alhainen, nyt 29,5
Ensimmäinen lapseni syntyi viikolla 40+6 ja oli 3260g ja 48cm, eli ei mikään kauhean iso hänkään. Itse olen pienikokoinen ja siro ruumiinrakenteeltani joten en varmaan kauhean isoa lasta voi tehdäkään.
Miten muiden pienikokoiset lapset odotusajan jälkeen ovat kehittyneet?
Varmaan vaikuttaa lapseen tällä hetkellä sekin että olen ollut melkein kuukauden kipeänä, lääkekuuria toisensa perään, sitkeässä on tauti!
Kommentit (6)
Hoikka on edelleenkin mutta ei muuten poikkea mitenkään ikäisistään. Fyysisesti ketterä ja oppi hiihdot, luistelut ja polkupyörällä ajot nopeasti.
Ei ole koskaan ollut kunnolla kipeänä, nuhassa 2x ja tuolloinkin vaan nenä vuoti.
Taisi painoarvio silti olla yli 3kg. 3 päivää ennen laskettua aikaa syntyi. Sitä vain tulin sinulle sanomaan, että hyvin on kehittynyt, puhekin normaalia aikaisemmin :) Ja kasvukin kyllä päätä huimaava melkein heti alusta pitäen, nyt on jo isokokoinen 2,5 vuotias :D
Siskoni poika syntyi keskosena, 1kg painoisena, nyt normaali kokoinen, normaalisti kehittynyt, ei pahemmin sairastellut 4vuotias! :)
pienikokoisena syntynyt poika (2700 g/48 cm).
Hoikka on edelleen, mutta tosi taitava monessa asiassa. Alkoi ihan naurattaa, kun joku kertoi neuvolantädin sanoneen, että pienikokoiset on usein nohevia. Näin on ainakin tämän meidän lapsen kohdalla ollut!
että sairastelujakaan ei ole ollut.
2,5 kg ja 46 cm. (Viisi päivää ennen laskettua aikaa.)
Ihan on kuule normaalisti kehittynyt, sanoisinpa jopa, että normaalia kehittyneempi yksilö! Pää kuin partaveitsi, suunnattoman tiedonhaluinen jo ihan pikkuisena, jäntevä ja vikkelä. Neuvolantädin mukaan nämä pienet vauvat ovat usein nohevampia kuin suurikokoiset vauvat. Hyvin teillä sujuu pikkiriinin kanssa, älä huoli.