Miten meinaatte tehdä lakon takia menetetyt rahat itsellenne takaisin?
Miten porukka meinaa tehdä takaisin ne näiden lakkojen takia menetettävät palkkatulot? Onko se ylitöitä sitten myöhemmin tai ehkä joku kakkostyö? Vai jätättekö rahallisen tappion vain olemaan ja karsitte jostain menoista? Jääkö esim. kesälomareissu tekemättä tai jääkö ensi joulun lahjat vain vähemmälle?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. 😁 Liitot maksaa lakkoavustusta 100 e tai enemmän per lakkopäivä.
Ainakin te lakkolaiset menetätte vuosilomapäiviä, mutta joo tiedetään - kompensoitte sitä saikkupäivillä - mottona minä en ole työnantajaa varten vaan työnantaja minua varten
Siis ei tietenkään työntekijä ole työnantajaa varten. Töissä ollaan saamassa palkkaa, ei se muuten olisi työ. Selitä jos olet toista mieltä.
Palstalaisten porukan äo:n tuntien ei ne sitä ole edes miettineet. Harva lienee kai tajunnut sitäkään, että lakossa olemalla menettää rahaa. Selitykseksi on riittänyt, että liitto maksaa lakkoavustusta ja ajatus on kuitattu sillä. Veikkaan että aniharva on edes ymmärtänyt, että eihän se avustus sitä menetettyä palkkaa korvaa ja tästä jää sen takia itse rahallisesti tappiolle.
Omaksi tappioksihan tämä jää. En mä ylitöitä ala tekemään.
Ilman lakkoja ja työtaisteluita Suomessa olisi kehitysmaiden tasoa palkat.
Säästössä on niin paljon, että vaikka lakko kestäisi kolme vuotta, niin pärjään omillani ilman lakkoavustustakin. En kuulu liittoon, joten en sitä saisikaan. Omilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ilman lakkoja ja työtaisteluita Suomessa olisi kehitysmaiden tasoa palkat.
Ruotsissa ei ole poliittisia lakkoja onko siellä kehitysmaiden palkkataso? Ettei vain olisi niin että niissä maissa missä ei ole polittisia lakkoja niin palkkataso on korkeampi kuin meillä.
Ainakin te lakkolaiset menetätte vuosilomapäiviä, mutta joo tiedetään - kompensoitte sitä saikkupäivillä - mottona minä en ole työnantajaa varten vaan työnantaja minua varten