Milloin viimeksi olet putsannut suihkun lattiakaivon
Kommentit (43)
Mammat ryntäävät sakoin joukoin putsaamaan suihkun lattiakaivoa
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lattiakaivosuodatin joten helppo puhdistaa.
Meillä noi ei toimi, kokeiltu on. Pyykkikoneen poistoletku lykkää pesuvedet seinän sisällä kulkevaan putkeen, jonka toinen pää tulee kylppärin lattiakaivoon. Se putki tulee sen lattiakaivosuodattimen alapuolelle ja joka tapauksessa työntää kaikkea nöhtää lattiakaivon tukkeeksi eikä suodatin sieppaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan tässä asunnossa ja tähän muutettiin 2002.
Hyyi sun kodissa haisee varmaan viemäri ja on muutenkin likaista.
Viemäri haisee vain jos se pääsee kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien aikojen parhain saaliini oli opiskelija-asunnon suihkukaivosta. Puoli roskapussia hiuksia ja muuta roskaa. Ei ihme ettei oikein vetänyt.
Ahh.. Kiitos tästä muistosta. En tiedä miten joku pystyy saamaan sen sellaiseen kuntoon.. Itsellä vielä pitkät hiukset ja joskus saattoi vähän venähtää tuo pesuväli, muttei tuollaista ikinä. Nyt tosin sellainen suodatin, niin se menee nopeammin tukkoon ja samalla vaivalla sitten putsaa muutenkin.
Kylpyhuoneeseen mennessä haju kertoo että on aika puhdistaa lattiakaivo. Vessaharja, bideesuihku kuumalla vedellä, paljain käsin. Pyykkikonen nukkasihti on hankala muistaa - se kun ei ilmoita puhdistuksen tarpeestaan.
Taisi olla pari viikkoa sitten, mutta käytössä on lattiakaivosuodatin, niin hiukset jäävät siihen. Pyrin kuitenkin puhdistamaan n. kuukauden välein.
Sitten kun ei enää vedä. Muutama viikko sitten puhdistin, kun olin sheivannut talven aikana kasvaneen karvoituksen ja meni ihan tukkoon.
Kerran viikossa kylppärin ja saunan lattian pesun yhteydessä.
Viime viikolla. Eipä siellä hiuksia kummempaa ollut.
Muutin tähän vuosi sitten ja edellinen asukas ei ollut pessyt sitä varmaan koskaan. Silloin se oli aivan täynnä hiuksia ja kaikkea muuta moskaa. Ällötti. En kyllä itse kehtaisi jättää lattiakaivoa seuraavan asukin puhdistettavaksi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien aikojen parhain saaliini oli opiskelija-asunnon suihkukaivosta. Puoli roskapussia hiuksia ja muuta roskaa. Ei ihme ettei oikein vetänyt.
Poikani taivasteli myös opiskelija-asunnossa suihkun lattiakaivoa. Asui soluasunnossa etelämaalaisen todella tumman ja karvaisen tyypin kanssa. Jostain syystä se oli minun poikani, joka vaivautui siivoamaan sitä kämppää, toinen vain sotki. Ei siinä mitään, että omia sotkujaan siivoaa, mutta kun toinen vaan menee siivellä, eikä tee osuuttaan.
N. 1-2x kk. Helppoa kun on semmoinen siivilä alla josta poistaa hiukset. Sitten kaivon putsaus. En ymmärrä miksi monille niin vaikea homma/ ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan tässä asunnossa ja tähän muutettiin 2002.
Ei. Mä en vaan asu yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneeseen mennessä haju kertoo että on aika puhdistaa lattiakaivo. Vessaharja, bideesuihku kuumalla vedellä, paljain käsin. Pyykkikonen nukkasihti on hankala muistaa - se kun ei ilmoita puhdistuksen tarpeestaan.
Osta nykyaikainen pyykkikone, niin ei tarvii putsata.
En mä lattiakaivoja putsaile. Putkimieseksä kaatoi putkiraetta, kun alkoi lattiakaivo tulvimaan. Joten siten mäkin toimin. Sinne sulaa kaikki hiukset, rasvat, yms. ja putket kiittää.
Mulla on sellainen hiustenkerääjä suihkun mikä se onkaan nyt nimeltään se, mistä vesi valuu lattiakaivoon. Vähentää puhdistustarvetta.
Kaikki hiukset kasaantuu siihen päälle, sen kun kerää vessapaperilla pois ja heittää vessapönttöön. Jos joskus ei vedä kunnolla, niin otan sen sellaisen kumisen oranssinruskean viemärinavaajan ja laitan sen siihen avonaiseen viemäriin ja vetäsen kunnolla ja kyllä lähtee taas vetämään.
En ymmärrä, millaisia viemärinkansia oikeen laitatte, jos jokaine hius menee siitä läpi.
Viikko sitten pesin lattia kaivon. Pesen sen joka viikko.