Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vaan saa töitä

Vierailija
08.03.2024 |

On hakenut rahoitusalan töitä jo kohta kahden vuoden ajan tuloksetta. Kävi ensimmäisenä vuotena paljon haastatteluissa, mutta jäi aina toiseksi tai kolmanneksi. Nyt huomaan, että alkaa olemaan jo hiukan väsynyt työnhakuun. Ennen valmistumista oli aina kesätöissä ja vietti hetken ulkomaillakin hommissa.

Onko muka tosiaan näin, että rahoitusalalla on noin huono työtilanne? Itse olen perheen ainoa työssäkäyvä ja alkaa vähitellen ottamaan päähän kun minä olen ainoa henkilö, joka tuo rahaa tähän huusholliin. Silti alkaa meidän perheen rahat vähitellen loppumaan. Meidän piti myydä autokin pois ja muuttaa pienempään asuntoon. Kyllä tämä tilanne vaikuttaa kieltämättä omaankin mielialaan ja olen jopa miettinyt eroamista, vaikka se kuulostaa vähän julmalta. Mies ei halua pariterapiaan asian osalta. 

Mitä mieltä olette, onko tämä sopiva syy erota?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se opiskella vaikka lähihoitajaksi? Ja kaupan kassalle tai siivoojaksi pääsee kuka tahansa. Entäs henkilökohtaiseksi apulaiseksi? 

Kannattaa ottaa mikä tahansa työ mitä saa eikä nirsoilla. Tyvestä sitä puuhun noustaan ja helpommin saa oman alan paikan kun on jo jossain työssä. Enemmän työnantajat arvostaa vessan pesua kuin työttömänä loisimista!

Kaupan kassalle olen itse yrittänyt päästä, mutta sinnekin on niin paljon hakijoita nykypäivänä. 

Pitää olla ekonomin tutkinto huippuyliopistosta.

Vierailija
42/115 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariterapiaan, kun mies ei saa töitä :D

Sellainen trolli tällä kertaa

No kyllä raha-asiat on aika keskeisiä parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeeko hän siis ainoastaan asiantuntijatehtäviin vaikkei ole muuta näyttöä kuin tutkinto ja opiskeluaikaiset kesätyöt? Kyllä meillä ainakin on jatkuvasti rekryjä auki esim. asiakaspalveluun tai käsittelijäksi, ja näihin tehtäviin palkataan myös opiskelijoita ja alanvaihtajia. Asiantuntijatehtäviin vaaditaan jo enemmän osaamista. 

Vierailija
44/115 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tälle voi mitään. Olen 6kk tässä jo työttömänä ollut enkä edes varastotyöntekijäks kelpaa, vaikka koulutusta ei siihen ole, eli etin aivan kaikkea maan ja taivaan väliltä. En silti tule valituksi ja se jos mikä syö myös meidän parisuhdetta. 

Mitä alaa opiskelit?

Merkonomi toimistopuolella. Eli hakemuksia laittanut 50 oman alan töihin. (kaupan kassat mukaan lukien)

Ihme kävisi, jos työllistyisin oman alan tehtäviin, kun 6kk työttömyyden koen pitkäksi. 

Laskentamerkonomeista on ainakin pulaa monissa firmoissa. Tilintarkastajia tarvitaan 

Vierailija
45/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Aina täällä naiset sanovat ettei miehen rahoilla ole merkitystä. 

Vierailija
46/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alunperinkin menitte yhteen miehen työpaikan takia, niin okei. 

Jos ihastuitte toistenne työpaikkoihin ettekä niinkään toisiinne, niin joo.

Entä jos olis rikas ja sen kautta joutilas?

Kuppaaja?

Vierailija
47/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Aina täällä naiset sanovat ettei miehen rahoilla ole merkitystä. 

Se mitä täällä AINA tapahtuu- naiset valehtelevat.

Vierailija
48/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani DI noksun jälkeläinen oli työtön 2,5 vuotta, hakemuksia lähetteli pari viikossa ja ei vaan onnistunut eikä asiaa auttanut, että hakuprosessi saattoi tolkuttoman kauan. Itse jäin vusi miehen perään työttömäksi, merkonomi vanhaa koulukuntaa, sain vuokrafirmojen kautta pätkätöitä, pisin 1v4kk, kaikissa väläyteltiin mahdollisuutta vakinaistamiselle, ei toteutunut.

Mies kävi pari työkkärin koulutusta, joka siis oli ilmaishajoittelu firmassa 6kk, toisesta sai vakituisen työn. Minä kävin myös työkkärin koulutuksen uusiin tehtäviin merkonomin koulutuksella, ensin opiskeltiin koulussa ja sitten ilmaisena harjoittelijana työpaikalla 5 kk, en saanut siitä töitä, mutta noin kahden kuukauden päästä sain vakipaikan.

Elettiin Sipilän hallituskautta ja tilanne on näkemykseni mukaan vaan pahentunut tuosta, vaikka silloinkin se oli monta kertaa pahempi kuin 90-luvun laman aikoihin. Mutta missään tapauksessa ei ole tullut mieleenkään, että emme tukisi toisiamme. Se on vaan nipistettävä menoissa, mutta toista ei heitetä susille. Pelkästään se työttömyys vie voimat ja vaikuttaa mieleen, mitä voisi seurata siitä, että kumppani ottaa eron pahimmalla hetkellä.

Vierailija
49/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä täällä AINA tapahtuu- naiset valehtelevat.

Aivan, tuli se taas todistettua.

50/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä neuvoisin hakemaan muun alan töitä esim. Siivooja, kaupan työntekijä, bussikuskiksi kouluttautuminen jne

Vierailija
51/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, eri ala tosin ja pitkä työkokemus asiantuntijatehtävistä.  Miehellä jo sen verran ikää, että jo haastattelukutsut tyssäävät siihen. Kuitenkin 10 vuotta vielä eläkeikään. Ikärasismi valitettavan totta, vaikka olisi parhaassa työiässä vielä.

Vierailija
52/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes ehdottamianne myyjän, siivoojan tms paikkoja ei saa ilman työkokemusta, kun hakijoita riittää.

Vierailija
53/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä neuvoisin hakemaan muun alan töitä esim. Siivooja, kaupan työntekijä, bussikuskiksi kouluttautuminen jne

Ja niihin töihinkö sitten pääsee helposti ilman työkokemusta? Ei todellakaan! Tai no, suomalaiset ei pääse...

Vierailija
54/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille, pieni alle viiden  hengen firma kaupungin laidalla, tulee joskus työnhakijoita ovelle. Minä olen usein yksin, sillä pomo kulkee paljon työmailla. Vastaan aina että tällä hetkellä ei ole töitä, mutta sähköpostihakemuksen voi laittaa jos joskus sattuu tulemaan. Sitten vastaamme että kiitos hakemuksesta, tällä hetkellä ei ole tarvetta lisätyövoimalle. Juuri nyt olisi, mutta ei me aleta säätämään, sillä pitäisi ostaa tietokoneet, perehdyttää, kiinteät kulut kasvaisivat jonkun verran, sillä maksamme kaikki kulutuksen mukaan koska toimitila on oma ja kaikki menee mittarin kautta. Sekä tiedämme hyvin, että meille tullaan vain hakemaan sitä kokemusta, jota isommat saman alan firmat vaativat. Emme ole sitä varten, että opetamme palkalla väkeä isompiin firmoihin. 

Vierailija
55/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on tiukilla niin aluksi nyt ainakin laitatte 500€ vähemmän kuukaudessa sijoituksiin. Lomalle voi mennä muuallekin kuin thaimaahan ja on vain kaksi viikkoa reissussa. Shampanjan asemesta ostat proseccoa... Kyllä niitä mahdollisuuksia on. Ja käsket miehen mennä mennä isäsi firmaan töihin, hän voi sieltä sitten hakea muualle kun saa vähän lisää työkokemusta ja saatte taloutenne tasapainoon.

Kai-Jööran Kantola, Kauniainen

Vierailija
56/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväisin minäkin haen rinne työntekijäksi mutta en ikinä ole päässyt.

Vierailija
57/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se opiskella vaikka lähihoitajaksi? Ja kaupan kassalle tai siivoojaksi pääsee kuka tahansa. Entäs henkilökohtaiseksi apulaiseksi? 

Kannattaa ottaa mikä tahansa työ mitä saa eikä nirsoilla. Tyvestä sitä puuhun noustaan ja helpommin saa oman alan paikan kun on jo jossain työssä. Enemmän työnantajat arvostaa vessan pesua kuin työttömänä loisimista!

Kyllä niin ärsyttää nämä "Kaupan kassalle pääsee kuka tahansa" tyypit. Miten vieraantunut voi todellisuudesta olla??? Ihan tosissasiko luulet että kaupan kassalle tai siivoojaksi pääsee KUKA TAHANSA??? Ota se pää sieltä pers€€stäs ja herää tähän todellisuuteen!

Vierailija
58/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen nyt pitäisi hieman reipastua ja mennä töihin.

Vierailija
59/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä siinä vaiheessa on, kun koko perheen talous ja hyvinvointi kärsii.

Vierailija
60/115 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"T. Irma 67-v."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi