Mies ei vaan saa töitä
On hakenut rahoitusalan töitä jo kohta kahden vuoden ajan tuloksetta. Kävi ensimmäisenä vuotena paljon haastatteluissa, mutta jäi aina toiseksi tai kolmanneksi. Nyt huomaan, että alkaa olemaan jo hiukan väsynyt työnhakuun. Ennen valmistumista oli aina kesätöissä ja vietti hetken ulkomaillakin hommissa.
Onko muka tosiaan näin, että rahoitusalalla on noin huono työtilanne? Itse olen perheen ainoa työssäkäyvä ja alkaa vähitellen ottamaan päähän kun minä olen ainoa henkilö, joka tuo rahaa tähän huusholliin. Silti alkaa meidän perheen rahat vähitellen loppumaan. Meidän piti myydä autokin pois ja muuttaa pienempään asuntoon. Kyllä tämä tilanne vaikuttaa kieltämättä omaankin mielialaan ja olen jopa miettinyt eroamista, vaikka se kuulostaa vähän julmalta. Mies ei halua pariterapiaan asian osalta.
Mitä mieltä olette, onko tämä sopiva syy erota?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluttautuis roskakuskiksi? Roskakuski saa 18€/h.
Minimipalkka 15,92 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monikaan saa nykyään töitä pelkällä koulutuksella. Pitää ottaa se palkaton trainee-sopimus ekaks. Ja se olis kannattanu ottaa heti siinä aluksi kun valmistui. Se on avain niihin työsopimuksiin.
Töitä on alalla paljon, mutta miksi kukaan valitsisi sellaista, joka ei viitsi tehdä mitä asiaan kuuluu eli aloittaa palkattomalla harjoittelulla.
Senhän saa käytännössä mistä vaan, joten kannattaa valita hyvin.
Joillain aloilla harjoittelut ovat palkallisia, mutta niihin on vaikea päästä. Jos harjoittelu on palkaton, tulee toimeentulon olla jotain kautta kuitenkin. Saako opintopisteitä tai onko työkkärin kanssa sovittu kokeilu, jolloin saa työttömyysrahaa...
Ei mitään opintopisteitä kun harjoittelu valmistumisen jälkeen!!
Työttömyyskorvauksella tai millä ikinä ihmine
Yleensähän noi harjoittelut on opintojen ollessa vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monikaan saa nykyään töitä pelkällä koulutuksella. Pitää ottaa se palkaton trainee-sopimus ekaks. Ja se olis kannattanu ottaa heti siinä aluksi kun valmistui. Se on avain niihin työsopimuksiin.
Töitä on alalla paljon, mutta miksi kukaan valitsisi sellaista, joka ei viitsi tehdä mitä asiaan kuuluu eli aloittaa palkattomalla harjoittelulla.
Joillain aloilla harjoittelut ovat palkallisia, mutta niihin on vaikea päästä. Jos harjoittelu on palkaton, tulee toimeentulon olla jotain kautta kuitenkin. Saako opintopisteitä tai onko työkkärin kanssa sovittu kokeilu, jolloin saa työttömyysrahaa...
Ei mitään opintopisteitä kun harjoittelu valmistumisen jälkeen!!
Mitä sekoilet? En tiedä yhtäkään ekonomia tai dippainssiä, joka olisi tehnyt palkatonta harjoittelua valmistuttuaan. Palkaton harjoittelu pitää varmaan sopia työkkärinkin kanssa. Muutenhan voidaan katsoa, että on poissa työmarkkinoilta ja työttömyyskorvausta ei tipu.
Nyt oot kyllä pudonnut kelkasta jo aikapäiviä sitten. Tuo on ollut jo vuosia ihan yleinen käytäntö ja tottakai se sovitaan virallisesti työkkärin yms kanssa.
Sulla on varmaan ikää melko paljon, jos et tosiaan tiedä tätä.
Mutta samapa se mulle on, voitte ihan vapaasti tyytyä huonompiin hommiin. Mä en ja siksi otin heti alkuun sen vaaditun trainee-sopparin ilman palkkaa.
Nyt olen ylemmässä johdossa ja palkka on kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään opintopisteitä ku
Millaista tuo ylemmän johdon työelämä on? Shampan juontia ja limusiinilla ajelua?
Jäi aina toiseksi tai kolmanneksi? Ihanko kertoivat mille sijalle kukin työnhakija sijoittui? Jakoivat ikäänkuin mitalisijat ? 🥇🥈🥉
Paljon olen täälläkin pskaa lukenut, mutta nyt menit ihan heittämällä ykköspaikalle. 👍 🏆 🏅
Vierailija kirjoitti:
Jäi aina toiseksi tai kolmanneksi? Ihanko kertoivat mille sijalle kukin työnhakija sijoittui? Jakoivat ikäänkuin mitalisijat ? 🥇🥈🥉
Paljon olen täälläkin pskaa lukenut, mutta nyt menit ihan heittämällä ykköspaikalle. 👍 🏆 🏅
Vähänkö olisi surullista jos ilmoitettaisiin ,että päädyit sijalle 738 , älä turhaan soittele meillepäin,me kyllä soittelemme sinulle. Hyvää päivänjatkoa. 😢
Selkeästi ala ei ole miestäsi varten taikka mies alaa varten. Kehoita ystävällisesti miestäsi hakemaan kykyjään vastaavia työpaikkoja sillä on typerää hakeutua vuosia alalle jolle tieto/taito/osaaminen eivät riitä.
Kaikesta päätellen miehesi on työnvieroksuja joka tosiasiassa pyrkii välttelemään työllistymistä ja hakee juuri siksi työpaikkoja joihin hänellä ei ole mahdollisuuksia. Hän haluaa vain elää sinun siivelläsi. Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö olisi surullista jos ilmoitettaisiin ,että päädyit sijalle 738 , älä turhaan soittele meillepäin,me kyllä soittelemme sinulle. Hyvää päivänjatkoa. 😢
Mutta jos tehtävään hakijoita oli yhteensä 125 kappaletta, niin minkä takia rekrytointiosaston pitää ilmoittaa, että päädyit sijalle 738? Tätä en ymmärrä.
Ymmärrän hyvin ap eroajatuksia. Minulla on mies, jolla on provisiopalkkainen työ ja hän ei ilmeisesti koskaan saa mitään myydyksi, kun on ollut tulojen puutetta jo monta vuotta. Hän on nyt pari vuotta etsinyt uusia töitä, muttei ole saanut.
Jossain vaiheessa se vasn tulee oma mitta täyteen siinä, että kauanko aikuista ihmis pitää toisen elättää. Olisi eri asia, jos se toinen olisi kotona hoitamassa vaikka lapsia ja tekisi kotityöt, mutta meillä ei ole lapsia js minä teen kaikki kotityötkin.
Eroon ei tarvita syytä. Oma halu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia kutsuta haastatteluun ja jos pääset toiselle kierrokselle, niin todennäköistä on, että jäit kakkoseksi, jos et saanut paikkaa. Hyvin voi päätellä, onko ollut ns. varasijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä on tuoda perheelle leipä pöytään.
Jos mies ei saa tuotua perheelle leipää pöytään niin hän joutaa roskiin.
Juuri näin! Samoin kuin nainen, joka lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Samoin kuin nainen, joka lihoo.
Ihan eri asia.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että vuonna 2025 ei töihin vaan kävellä tai oteta vaan työtä. Joka työhön tarvitaan nykyään koulutus, on satoja ellei tuhansia hakijoita ja samalla kun valitetaan työpulasta ja työtä ei ole, niin tuodaan vielä ulkomailta lisää työttömiä.