Muisti vaikeudet jo alle kolmekymppisenä? Normaalit asiat unohtuvat enkä muista mitä olen tehnyt. Sanatkin katoavat.
Ymmärrän, että jonkinlaiset unohdukset ovat normaaleja eri elämäntilanteissa. Mikä on kuitenkin jo huomion arvoista?
Minulle jo asiat mitä olen tehnyt tai ovat tuttuja, tuottavat joskus vaikeuksia. Esimerkiksi bändi, jota olen kuunnellut nuoruudessa ja on minulle tuttu, saatan täysin unohtaa, että millaisia biisejä heillä edes on. Yhtäkkiä koko bändin nimikin voi tuntua jo vieraalta vaikka olisi todella tuttu ja tunnettu, suosiossa oleva. Huomaan myös sanoissa samaa, jotkut tutut sanat voivat tuntua vieraalta ja enkä välttämättä löydä sanaa, joten käytän kiertoilmaisua.
En usein muista mitä tein viime viikolla tai kaksi viikkoa sitten. Joskus en edes mitä tein kaksi päivää sitten. Ajan käsitys on muuttunut. Kaksi viikkoa voi tuntua kuukaudelta.
Teen asioita mutta en muista. Joskus olen ihan äimän käkenä, että teinkö muka asian x jo. Esimerkiksi laitoin pesukoneen pyörimään tai vaatekappaleen kaappiin. Oliko eilen, etsin puhdasta yöpaitaani ja ihmettelin missä se on kun ei roiku telineessä. Minulla ei ollut mitään muistikuvaa siltä, että olin sen laittanut vaatekaappiin.
Myös asiat mitä pitäisi tehdä unohtuvat. En kertakaikkiaan muista. Elän ihan omassa kuplassani.
Taidot joita minulla on ollut, olen ihmeissäni osasinko senkin muka joskus. Ihailen mennyttä minääni, miten taitava ja luova osasi olla. Nyt en edes muista miten sen kaiken tein ja millä energialla.
Onko päässäni vakava vikatila?
Kommentit (23)
Yhellä tutulla on vähän samaa ongelmaa, tosin hän on ollut raskas juomari teini-iästä lähtien joten en tiedä selittyykö sillä..
AP:n kohdalla en tosin usko että tämä tulis kyseeseen, en meinaa sitä.
Minulla alkoi täysin samat oireet sen jälkeen kun kilpirauhasen poistettiin, kanssa alle 30v