Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivullinen lähestyi koiraani ja tuli purruksi. Siis millä oikeudella sivullinen puuttuu minun koiran toimintaan? Sain sen kyllä itse kiinni.

Vierailija
08.03.2024 |

Sitten alkoi valittamaan MINULLE siitä että oli tullut purruksi. Kas kummaa että koira puree kun sitä tuntematon lähestyy uhkaavasti. En siis ollut antanut lupaa lähestyä. Ko. henkilöllä on itsekin koiria niin miten ei voi tietää?!?? Miten tässä pitäisi toimia?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on kusipäitä kun ne puree ilman syytä. Inhottavia elukoita.

Joo, vihaan koiria. En tietenkään tee niille mitään, en lähesty ja kierrän kaukaa. Jos koira tulee lähelle, niin potkaisen. Pitäkää ne rakkinne kiinni, niin ei tule ongelmia. Jos pidätte koiran nauhassa, niin kaikki on hyvin.

Vierailija
42/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiran läheltä muka saa kävellä tai juosta?

Jokaisella on oikeus liikkua julkisilla paikoilla. Ei koiran omistajilla ole mitään oikeutta tukkia kulkureittejä, vaikka heillä olisikin purevia koiria. Silloin hankitaan kuonokoppa jos koira puree.

Itse olen muutaman kerran kohdannut irtokoiria pyöräillessäni. Pihasta juoksivat kohti, jonkun lemmikkejä olivat. Ei ole hauskaa jos iso koira lähtee juoksemaan perään pyörätiellä.

Jep, ei ole kivaa, vaikka en koiria tai eläimiä pelkää. Monotan kyllä oitis päähän, jos koira jotakin yrittää. Naapurin koira aina kyttää minua myös sen näköisenä, etten saisi kävellä heidän ohi, mutta me olemme kavereita. Vai olemmeko? Ei koirasta voi tietää milloin se sekoaa.

Veikkaan että se vain vaistoaa pohjimmaisen mielialasi ja suhtautumisesi koiria kohtaan. Koirilla on tässä suhteessa pitkälle jalostuneesta aistit, ne haistavat vihan, pelon ja epäluottamuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä haiskahtaa provolta. Olen kuitenkin itse ollut tilanteessa, jossa täysin vieras ihminen ei usko, että koirani ei pidä vieraista. Koira oli hihnassa. Tämä vieras alkoi kävelemään kanssamme samaa tahtia, eikä lähtenyt pyynnöistä huolimatta pois. Yritti vain lässyttää koiralle. Koira oli todella levoton ja pelkäsin, että oikeasti näykkäisee vaikka ei aggre olekaan. Lopulta nappasin koiran syliin ja puolijuoksin pois tilanteesta. 

Miksi ette totuta koiraa ihmisiin tai miksi viette ihmisten ilmoille koiraa , joka ei siedä vieraita . Minua on purtu kolme kertaa ilman , että olen reagoinut koiraan mitenkään tai provosoinut . Ensi kerralla potkaisen tai suihkutan hiuslakkaa tai  pippurisumutetta jos päälleni hyökätään . 

Älä jää sitten kiinni: toisen vahingoittamiseen soveltuva

Yksi lysti jääkö siitä kiinni. Jos koira hyökkää, teen kaikkeni, enkä välitä vaikka lakia vastaan tekisinkin. 

Vierailija
44/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiran läheltä muka saa kävellä tai juosta?

Jokaisella on oikeus liikkua julkisilla paikoilla. Ei koiran omistajilla ole mitään oikeutta tukkia kulkureittejä, vaikka heillä olisikin purevia koiria. Silloin hankitaan kuonokoppa jos koira puree.

Itse olen muutaman kerran kohdannut irtokoiria pyöräillessäni. Pihasta juoksivat kohti, jonkun lemmikkejä olivat. Ei ole hauskaa jos iso koira lähtee juoksemaan perään pyörätiellä.

Jep, ei ole kivaa, vaikka en koiria tai eläimiä pelkää. Monotan kyllä oitis päähän, jos koira jotakin yrittää. Naapurin koira aina kyttää minua myös sen näköisenä, etten saisi kävellä heidän ohi, mutta me olemme kavereita. Vai olemmeko? Ei koirasta voi tietää milloin se sekoaa.

Veikkaan että se vain vaistoaa pohjimmaisen mielialasi ja suhtautumisesi

Varmaan koirat vaistoaa ihmisten mielialat, mutta sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä käytännön elämään. Ihmisellä on oikeus tunteisiinsa ja koira pysyköön omalla tontillaan.

Vierailija
45/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä haiskahtaa provolta. Olen kuitenkin itse ollut tilanteessa, jossa täysin vieras ihminen ei usko, että koirani ei pidä vieraista. Koira oli hihnassa. Tämä vieras alkoi kävelemään kanssamme samaa tahtia, eikä lähtenyt pyynnöistä huolimatta pois. Yritti vain lässyttää koiralle. Koira oli todella levoton ja pelkäsin, että oikeasti näykkäisee vaikka ei aggre olekaan. Lopulta nappasin koiran syliin ja puolijuoksin pois tilanteesta. 

Miksi ette totuta koiraa ihmisiin tai miksi viette ihmisten ilmoille koiraa , joka ei siedä vieraita . Minua on purtu kolme kertaa ilman , että olen reagoinut koiraan mitenkään tai provosoinut . Ensi kerralla potkaisen tai suihkutan hiuslakkaa tai  pippurisumutetta jos päälleni hyökätään . 

Koirillakin on luonne-eroja. Meillä on varautuneempi. Pärjää kyllä varsin hyvin ihmisten joukossa, jos vieraat ihmiset eivät tunge iholle ottamaan kontaktia. Aikuisen ihmisen pitäisi oikeasti ymmärtää puhetta, jos tälle sanoo, että koiraa ei saa lähestyä ja myös osata lukea tilannetta, jossa koiralla on selkeästi ahdistava olla. Kummasti ymmärtävät silloin, kun on kyseessä iso rotu. Pientä ja vaarattoman näköistä saa sitten ahdistella miten sattuu. 

Vierailija
46/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koirasi karkasi puremaan sivullisen koiria, sivullinen otti koirasi kiinni ja tuli rytäkässä purruksi. Sinun vika.

Vierailija
47/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä aloittajan koira että aloittaja itse joutaisi piikille.

Vierailija
48/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa ihminen tunki koiran seuraan varoituksista huolimatta. Miksi ihmisillä ei ole käytöstapoja vaan kuvittelevat voivansa tehdä mitä vaan ja vastuu on aina muilla? Olimme ihan tavallisella melko tyhjällä kadulla, kun tämä ihminen tuli risteyksestä samaan kohtaan ja tuppautui seuraan. Koira on aktiivisesta sosiaalistamisesta huolimatta varautunut vieraita kohtaan ja lämpenee yleensä vasta ajan kanssa, kunhan saa omaan tahtiin tutustua. Tuossa tilanteessa meidät olisi ollut helppo kiertää ja välttyä kontaktilta. Olisi voinut myös vaan kävellä ohi eikä koira olisi reagoinut. Tämä ihminen kuitenkin päätti lähestyä koiraa ja yrittää uudelleen ja uudelleen kieltämisestä huolimatta, jolloin ainoa vaihtoehto oli poistua tilanteesta. Tässäkin koiran nimittäin olisi ollut se pahis, jos olisi purrut, vaikka aikuisen ihmisen käytös oli naurettavan typerää ja huonoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme