Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivullinen lähestyi koiraani ja tuli purruksi. Siis millä oikeudella sivullinen puuttuu minun koiran toimintaan? Sain sen kyllä itse kiinni.

Vierailija
08.03.2024 |

Sitten alkoi valittamaan MINULLE siitä että oli tullut purruksi. Kas kummaa että koira puree kun sitä tuntematon lähestyy uhkaavasti. En siis ollut antanut lupaa lähestyä. Ko. henkilöllä on itsekin koiria niin miten ei voi tietää?!?? Miten tässä pitäisi toimia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koiran läheltä muka saa kävellä tai juosta?

Jokaisella on oikeus liikkua julkisilla paikoilla. Ei koiran omistajilla ole mitään oikeutta tukkia kulkureittejä, vaikka heillä olisikin purevia koiria. Silloin hankitaan kuonokoppa jos koira puree.

Itse olen muutaman kerran kohdannut irtokoiria pyöräillessäni. Pihasta juoksivat kohti, jonkun lemmikkejä olivat. Ei ole hauskaa jos iso koira lähtee juoksemaan perään pyörätiellä.

Vierailija
22/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on kusipäitä kun ne puree ilman syytä. Inhottavia elukoita.

Ihmisetkin on kusipäitä, ne hakkaa ja haukkuu toisiaan ilman syytä.  

Joskus ne tappaakin toisia ihmisiä, eikä siihen ole oikein koskaan mitään oikeuttavaa syytä, ellei sitten sodassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä haiskahtaa provolta. Olen kuitenkin itse ollut tilanteessa, jossa täysin vieras ihminen ei usko, että koirani ei pidä vieraista. Koira oli hihnassa. Tämä vieras alkoi kävelemään kanssamme samaa tahtia, eikä lähtenyt pyynnöistä huolimatta pois. Yritti vain lässyttää koiralle. Koira oli todella levoton ja pelkäsin, että oikeasti näykkäisee vaikka ei aggre olekaan. Lopulta nappasin koiran syliin ja puolijuoksin pois tilanteesta. 

Miksi ette totuta koiraa ihmisiin tai miksi viette ihmisten ilmoille koiraa , joka ei siedä vieraita . Minua on purtu kolme kertaa ilman , että olen reagoinut koiraan mitenkään tai provosoinut . Ensi kerralla potkaisen tai suihkutan hiuslakkaa tai  pippurisumutetta jos päälleni hyökätään . 

Vierailija
24/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä pureva koira pitää lopettaa heti.

Vierailija
25/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että sivullinen tekee rikosilmoituksen.

Avaajan äidinkieli ei taida olla suomi tai hän on koulupudokas? Ehkä vielä holhottava, jolle ei pitäisi luovuttaa koiraa?

Vierailija
26/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankun puree jotakin niin samantien piskille kalikkaa kaaliin.

Vierailija
27/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käyttää kuonokoppaa koiralla esim lapset voivat juosta suoraa koiran luo ja yrittää silittää. Kun koiran kanssa liikuttaa ihmisten ilmoilla, koiran pitäisi sietää ärsykkeitä hyvin.

Lapsille on opetettu ettei ilman lupaa lähestytä ja ei ikinä juosta koiran luo. Kytkettynä olevaa koiraa ei ilman lupaa lähestytä, lapsilla on vanhemmat joiden tehtävänä on opettaa miten yleisillä paikoilla liikutaan, leikkipuisto on juoksemista varten. Yleiset tiet on kaikille ja kaikilla myös koirilla on siellä on oikeus kulkea ilman että kukaan häiritsee. 

Vierailija
28/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä haiskahtaa provolta. Olen kuitenkin itse ollut tilanteessa, jossa täysin vieras ihminen ei usko, että koirani ei pidä vieraista. Koira oli hihnassa. Tämä vieras alkoi kävelemään kanssamme samaa tahtia, eikä lähtenyt pyynnöistä huolimatta pois. Yritti vain lässyttää koiralle. Koira oli todella levoton ja pelkäsin, että oikeasti näykkäisee vaikka ei aggre olekaan. Lopulta nappasin koiran syliin ja puolijuoksin pois tilanteesta. 

Miksi ette totuta koiraa ihmisiin tai miksi viette ihmisten ilmoille koiraa , joka ei siedä vieraita . Minua on purtu kolme kertaa ilman , että olen reagoinut koiraan mitenkään tai provosoinut . Ensi kerralla potkaisen tai suihkutan hiuslakkaa tai  pippurisumutetta jos päälleni hyökätään . 

Sinulla tuskin on laillisesti hankittu pippurisumute se on luvanvarainen tuote, eikä sitä saa siksi että pelkää koiria.

Vierailija
29/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla tuskin on laillisesti hankittu pippurisumute se on lu

Ihan laillisia ovat maustesuihkepullot. Minulla on chilisumute.

Vierailija
30/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli koira remmissä, mutta toisella kaksi koiraa vapaana ja purivat ja lähes raatelivat koiraani. Oli pakko päästää oma  koira vapaaksi, että pakenee tilanteesta, kun omista ei hallitse omia koiriaan. Kun menin läheisen kerrostalon kohdalta,  niin eräs huusi parvekkeelta, että se sama pitää aina koiria vapaana, ja purrut jopa lapsia lasten rattaissa? Millainen ihminen pitää koiriaan vapaana, jos hyökkäävät toisten koirien kimppuun ja  jopa lasten? 

Toinen tapaus. Olin kävelyllä metsässä ja koira remmissä. Toisen koira ei ollut remmissä ja tuli lähelle minun koiraani ja pidin enemmän koiraani lähellä. Minulta murtui sormi tämän tapauksen myötä. Kun samaan aikaan toisen koiran omistaja huutaa, että enkö hallitse koiraani, että enkö osaa hallita koiraani? Todella törkeää käytöstä toisilta. 

3. tapaus, oma koirani oli vasta pentu ja erään omistajan koira hyökkää koiranpentua kohti ja puree. Hänen ilkeä käytös oli vain toteamus, että nythän tuokin pentu oppii koirien säännöt. Ja vielä ehdotti, että otetaanko uusiksi? 

Vierailija
31/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen kadulla aina tuulimyllyn tavoin nyrkkejäni huitoen. Jos kävelet tulilinjalle, niin ihan oma moga.

Vierailija
32/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jää sitten kiinni: toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen kantaminen mukana (pippurisumute) on lainvastaista Suomessa.

Vierailija
33/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiran läheltä muka saa kävellä tai juosta?

Jokaisella on oikeus liikkua julkisilla paikoilla. Ei koiran omistajilla ole mitään oikeutta tukkia kulkureittejä, vaikka heillä olisikin purevia koiria. Silloin hankitaan kuonokoppa jos koira puree.

Itse olen muutaman kerran kohdannut irtokoiria pyöräillessäni. Pihasta juoksivat kohti, jonkun lemmikkejä olivat. Ei ole hauskaa jos iso koira lähtee juoksemaan perään pyörätiellä.

Jep, ei ole kivaa, vaikka en koiria tai eläimiä pelkää. Monotan kyllä oitis päähän, jos koira jotakin yrittää. Naapurin koira aina kyttää minua myös sen näköisenä, etten saisi kävellä heidän ohi, mutta me olemme kavereita. Vai olemmeko? Ei koirasta voi tietää milloin se sekoaa.

Vierailija
34/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla tuskin on laillisesti hankittu pippurisumute se on lu

Itse lenkkeilen tästä syystä vain kävelysauvojen kanssa. Isken koiraa kitusiin, jos pyrkii päälle.

Vierailija
35/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat on kusipäitä kun ne puree ilman syytä. Inhottavia elukoita.

Ihmisetkin on kusipäitä, ne hakkaa ja haukkuu toisiaan ilman syytä.  

Joskus ne tappaakin toisia ihmisiä, eikä siihen ole oikein koskaan mitään oikeuttavaa syytä, ellei sitten sodassa.

Hei, joo! Ei saa tappaa, mut saa tappaa kyl site kuitenkin ja raiskatakin, jos on niinku "sota". Joo! Vähäx hyvä juttu! On se ihminen fiksu ja hieno otus. Mut siin "sodassakin" on sit sääntöjä, et ei saa esim. laskuvarjolla alas tippuvaa ampua, mut maassa sen saa sit ampua.

Vierailija
36/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen kadulla aina tuulimyllyn tavoin nyrkkejäni huitoen. Jos kävelet tulilinjalle, niin ihan oma moga.

Ota kävelysauvat. Niillä tekee enemmän tilaa ja murjoo piskit, jo ihan varmuuden vuoksi. Ennenkuin purevat.

Vierailija
37/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lenkkeilen tästä syystä vain kävelysauvojen kanssa. Isken koiraa kitusiin, jos pyrkii päälle.

Ai hitto, teistä saa kyllä aina parhaat naurut. Kiitos! Älkää ikinä lopettako sauvakävelyä! Sille koiralle pitää kilistää avaimia ja näyttää taikalapasta.

Vierailija
38/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis mielestäsi antanut lupaa, mutta kielsitkö sivullista koskemasta, kun näit, että hän lähestyi koiraasi ja tiesit koirasi luonnevian?

Vierailija
39/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän avaaja nyt odottelee poliisin yhteydenottoa. Kyllä korvausvaateet varmasti tulevat puremisesta. Tietenkin myös sakkoa, koska on koirien kiinnipitoaika.

Vierailija
40/48 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käyttää kuonokoppaa koiralla esim lapset voivat juosta suoraa koiran luo ja yrittää silittää. Kun koiran kanssa liikuttaa ihmisten ilmoilla, koiran pitäisi sietää ärsykkeitä hyvin.

Periaatteessa näinkin, mutta todellisuudessa mikä vain eläin voi reagoida puremalla säikähtäessään. Tähän voi riittää jos esimerkiksi lapsi juoksee takaapäin ja tarttuu koiraa kiinni hännästä tai että eläin yksinkertaisesti säikähtää yllättävää iholle tuloa. Se on eläimeltä aivan luontaista, ei mitenkään epäluonnollista käytöstä. On myös eläimiä, jotka eivät ole tottuneet lapsiin tai eivät pidä/pelkäävät lapsia aiempien kokemustensa takia. 

Vanhempien vastuulla on opettaa yksinulkoileva lapsi kysymään koiran omistajilta "saako silittää" aina ennen kuin menevät koiran luokse. Vanhemman kanssa ulkoileva pienempi lapsi taas on vanhemman vastuulla ja yhdessä voidaan harjoitella koirien oikeaoppista kohtaamista kaikille turvallisella tavalla. Suurin osa koirista kyllä rakastaa kaikenikäisiä lapsia ja nauttii saadessaan huomiot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi