Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V****taa oma tyhmyys = VELAT!!!! >:/

Vierailija
16.01.2007 |

Voiko enää v****taa yhtään enempää!!!

Olemme aikoinamme ottaneet siinä parikymppisinä SUPER IDIOOTTEINA mieheni kanssa kaiken näköistä lainaa, kun oli helve**n KIVAA kun oli uusi auto, kivat hifi-laitteet, viimesen päälle sisustus, pari ulkomaan matkaa yms. yms. Niin, ja tietenkin kummallakin vielä kunnon potit opintolainaa.

*tässä vaiheessa minä huudan ja raivoan, ja revin hiuksia päästäni*

Nyt tuosta " elämä on niin ihanaa ja huoletonta" -aikakaudesta on jo jonkin verran aikaa, ja luojan kiitos järkikin kasvanut päähän, mutta eipä se järki noita lainoja mihinkään tai pois. >:/

Vaikka elämä on tällä hetkellä aivan ihanalla mallilla; meillä on ihana perhe; kaksi lasta <3, hyvä parisuhde, kummallakin hyvä koulutus, miehellä hyvä työpaikka, minä hoitovapaalla, ihana ja lämmin koti ja saamme elää hyvää elämää; eli rahat riittävät hyvin normaaliin ja hyvään elämiseen (ruoka, vaatteet, vakuutukset, harrastukset + perus elämisen kustannukset jne.),

NIIN siitäkin huolimatta jäljellä olevat velat saavat minut vieläkin itkemään. :( :( :(

Tällä hetkellä velkaa on " enää" jäljellä 10 000euroa (eli niitä kirottuja kulutusluottoja) + yht.20 000euroa opintolainaa.

Sitä vain hakkaa päätään seinään, kun MITÄÄN noista lainoista ei olisi koskaan edes tarvinnut ottaa! Kun tuli otettua vain sen vuoksi, että silloin se oli kivaa, kun sai elää " rahoissa" .

Nyt on sitten jo muutaman vuoden ollut talous mitoitettu niin, että asumme edullisesti vuokralla, joka kuukausi tiukka budjetti (eli kaikki ylimääräinen on karsittu pois, kuitenkin siten, että saamme elää lasten kanssa ns. normaalia elämää. Elämme siis erittäin säästeliäästi mutta emme köyhyydessä.) ja maksamme aika suurta summaa joka kuukausi lainoja pois.

Mutta silti meillä on vielä muutama vuosi jäljellä! :(

Voi miksi, miski me olemmekin olleet silloin niin TYHMIÄ???

Jos järki olisi pakottanut tuolloin päätä, meillä olisi nyt se oma koti, jota olisimme ehtineet maksaa jo muutaman vuoden. Mutta ei, kun olemme olleet NIIN TYHMIÄ!!!

Nyt vain odotellaan, ja heitetään käytänössä joka kuukausi rahaa roskiin (kun mitä hyötyä niistä " kivoista" jutuista enää on) suuret summat, päämääränä se, että muutaman vuoden päästä mekin pääsemme ehkä etsimään sitä omaa kotia. :(

Pakko oli johonkin tilittäää...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä printtaan viestisi ja laitan seinälle, ja luen sen aina kun tekee mieli ottaa pikku vippiä että esim. saisi uuden telkkarin, pääsisi ulkomaille jne. Todennäköisesti pelastit meidän tulevan talouden ja/tai avioliiton. Mä olen sellainen tuhlari että, mies taas (onneksi) säästäväinen.

Vierailija
42/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta riippuu tietysti vähän mihin sitä lainaa on ottanut. Kyllä muakin nyppisi jos se olisi jotain kulutusluottoa tai opintolainaa. Mulla on opintolainaa jäljellä vain 3000 ¿ mutta sitten onkin muuta lainaa: talolaina 70 000 ¿ ja autolainaa 8 000 ¿ sekä vielä uuden tontin laina 12 000 ¿. Aika hurjia summia sinänsä kun itse olen vain hoitovapaalla + teen satunnaisia keikkoja ja miehellä huono palkka.

Lisäksi nyppii sekin, että tämä talo on tosi p***a eli ei edes mikään ihana asunto! Että maksaa nyt sitten tästä lainoja!!! Unelmissa on uusi talo mutta millä rahalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolainahan luetellaan siihen. Kun ei ole varaa ostaa sitä autoa, niin sitten se otetaan luotolla. Eli eletään käytännössä yli varojen.

Minun mielestäni ns. tavallisia lainoja ovat vain asuntolainat ja opintolaina.

Opintolainoja en hämmästele yhtään, sillä suurin osa suomalaisista EI voi olla ottamatta sitä. Aika harvalla vanhemmat kustantaa opintoja, ja nykyään esim. jo vuokrat monissa paikoissa niin korkeita, ettei tuet riitä mitenkään elämiseen, vaikka tekisikin töitä opintojen sivussa.

Kahdelta ihmiseltä tuo 20000euron opintolaina on ihan normi määrä, jos on korkeasti kouluttautuneita. Itse asiassa summa voisi olla korkeampi.

Eikä ne opintolainat edes paina asuntolainaa hakiessa, kuten kulutusluotot (+autolainat jne.). Ne kuuluu ns. tavalliseen elämään.

Eli jos ap:lla on 10000eurolla kulutusluottoja, niin MONILLA, MONILLA muilla on vieläkin enemmän; aika monilla kun on se autolaina!

Vai ovatko KAIKKI tuomitsijat täällä ostaneet täällä autonsa käteisellä? Tuskimpa! Aika harva sitä nimittäin tekee.

Vierailija
44/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki hoi... t.Vuokralla ja ilman velkaa.

Vierailija
45/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kun olet pystynyt moiseen elämänmuutokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan