Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelijan työ, asiakas tuo korjattavaksi likaisen vaatteen, kuuluuko ompelijan korjata se??

Vierailija
07.03.2024 |

Miten toimia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu! Laita asia tiedoksi näkyville työtilaasi ja nettisivuille. Vetoat aina siihen. Jos haluat palvella/pystyt ota 10€/vaate pesusta. Sanelet, niin asiakkaat on tyytyväisiä.

t. 9 vuotta yrittäjänä käden töissä

Ei kai niitä paskasia työmiehen työvaatteita kukaan omaan koneeseen työnnä. Öljyä, konerasvaa...

Ilmoita kassalla  +netissä, että korjaamme vain pestyjä/puhtaita vaatteita.

Kuka likaisia haluisin korjailla.

Nykyään on kaikki syyhytkin liikkeellä ja tartunnat ovat lisääntyneet siinä määrin, että THL piti tiedotustilaisuuden tällä viikolla.

___

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) järjesti maanantaina tiedotustilaisuuden ajankohtaisesta syyhytilanteesta."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8503cb7a-c7ad-4118-a4fc-0812d…

Vierailija
22/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu! Laita asia tiedoksi näkyville työtilaasi ja nettisivuille. Vetoat aina siihen. Jos haluat palvella/pystyt ota 10€/vaate pesusta. Sanelet, niin asiakkaat on tyytyväisiä.

Juuri näin. Ja jos siitä huolimatta tuo likaisen vaatteen, niin kysy peseekö itse ensin vai pesetkö sinä 10 e lisäveloituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pitäisi ompelijan saada suu auki ja valita itse työnsä ja asiakkaansa: 

miksi helv korjaisi paskaisia vaatteita?

Juuri näin.

Sanoo että valitettavasti nyt on niin täyttä ettei ota uusia töitä tällä hetkellä TAI valitettavasti korjaamme vain pestyjä vaatteita.

Vierailija
24/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ompelija on korjannut vaatteitani, jotka ovat haisseet hiukan hielle. Huomaamatta en muistanut pestä. Ei ole vaarallista. Korjaat vaan. 

Sinäkö käyt pilaamassa vaatteita, sovittamalla niitä hikiseen haisevaan kehoosi

No en! Mutta korjautan paljon vaatteita. Ompelija on aina iloinen ja sanoo hoitavansa asian. Lisäksi edulliset hinnat. 

Asiakkaita ei saa nolata. Ne ei tuu uudestaan. 

Vierailija
25/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Sanoo että valitettavasti nyt on niin täyttä ettei ota uusia töitä tällä hetkellä TAI valitettavasti korjaamme vain pestyjä vaatteita.

Sulta loppuu asiakkaat tuolla meiningillä. Tunnet itsesi varmaan paremmaksi, kun likaisia vaatteita korjattavaksi tuova. Kaikki ihmiset eivät osaa pestä pyykkiä. Ne on kuitenkin maksavia asiakkaita. 

Vierailija
26/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja jos siitä huolimatta tuo likaisen vaatteen, niin kysy peseekö itse ensin vai pesetkö sinä 10 e lisäveloituksella.

Kuka laittaa likaisia vaatteita omaa koneeseen (ompelukone/pesukone).

Ei kukaan. 

Vierailija
27/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ompelija on korjannut vaatteitani, jotka ovat haisseet hiukan hielle. Huomaamatta en muistanut pestä. Ei ole vaarallista. Korjaat vaan. 

No en! Mutta korjautan paljon vaatteita. Ompelija on aina iloinen ja sanoo hoitavansa asian. Lisäksi edulliset hinnat. 

Etkö sinä hikiheikki nolaa itse itsesi.

Vai eikö sua inhottaisi käsitellä muiden paskaa.

Vierailija
28/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Rikkoituneiden farkkujen peseminen ennen korjaamista > lopputulos huonompi kuin että olisitte tuoneet ne samoin tein korjattaksi.

No, ymmärtämättömyyttä on monenlaista. Teippi riittää?

Vierailija
29/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Sulta loppuu asiakkaat tuolla meiningillä. Tunnet itsesi varmaan paremmaksi, kun likaisia vaatteita korjattavaksi tuova. Kaikki ihmiset eivät osaa pestä pyykkiä. Ne on kuitenkin maksavia asiakkaita. 

Ei multa lopu mitään. Olen omilla rahoillani oloneuvos. Eikä mikään ompelimo ole koskettanut elämääni kuin asiakkuuteni puolesta.

En kenenkään paskoja käsittelisi.

Vierailija
30/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tuoksuu ihan saunapuhtaalta ja vaatteet just koneesta otetulta. Kyllä päivän mittaan hikoilee. Jos seinillä on jotain lappuja puhtaista vaatteista, mua hävettäisi haista hiukan hieltä, kun ompelija ottaa mittoja. Sitten en varmaan enää kävisi, jos hävettäisi. 

Vierailija
31/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ompelijan arvostus, kun likainen vaate viedään korjattavaksi? Ammattitaitoinen ompelija myös silittää korjatun vaatteen. Kuka haluaa paskoja silitettävän kiinni vaatteeseen? 

Vierailija
32/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisia vaatteita vievien "koska ovat maksavia asiakkaita" kannattaisi ajatella kolikon toista puolta: muut asiakkaat herkästi kaikkoavat jos ompelijan tiloissa on likaisia/haisevia vaatteita.

Toki tiloja on erilaisia, mutta ne joissa olen käynyt niin tilojen pienuudesta johtuen, osa korjausta/noutoa odottavista vaatteista on näkösällä. Ei paljon kiinnosta jättää omia vaatteita korjaukseen, jos käsittelyssä on juuri p*skaiset farkut tai hiki löyhähtää henkarissa roikkuvasta vaatteesta...

Vierailija
33/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko spermainen mekko? itsehän olisin jo nuoleskelemassa. 

Vierailija
34/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ompelijan arvostus, kun likainen vaate viedään korjattavaksi? Ammattitaitoinen ompelija myös silittää korjatun vaatteen. Kuka haluaa paskoja silitettävän kiinni vaatteeseen? 

Ei kaikki ihmiset mieti. Tai ajattele. Silti ihan hyviä ihmisiä. Jos on arjessa kiire. 

Vierailija
35/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaisia vaatteita vievien "koska ovat maksavia asiakkaita" kannattaisi ajatella kolikon toista puolta: muut asiakkaat herkästi kaikkoavat jos ompelijan tiloissa on likaisia/haisevia vaatteita.

Toki tiloja on erilaisia, mutta ne joissa olen käynyt niin tilojen pienuudesta johtuen, osa korjausta/noutoa odottavista vaatteista on näkösällä. Ei paljon kiinnosta jättää omia vaatteita korjaukseen, jos käsittelyssä on juuri p*skaiset farkut tai hiki löyhähtää henkarissa roikkuvasta vaatteesta...

Ompelijoilla on raikastimia. Höyrytys raikastaa myös. Voi sen likaisen vaatteen laittaa muovipussiin odottamaan. 

Vierailija
36/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tuoksuu ihan saunapuhtaalta ja vaatteet just koneesta otetulta. Kyllä päivän mittaan hikoilee. Jos seinillä on jotain lappuja puhtaista vaat

Hikinen/likainen vaate on eri kuin puhdas.

Vierailija
37/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelija voi toki tarjota palvelua lisämaksusta. Vaatteen pesulaan vienti ja sieltä haku, matkakulut kilometrikorvauksella + kulunut aika tuntitaksalla + pesulan kulu vaatteen pesusta, sen lisäksi sitten se 15 euron vetskarin ompelu.

Vierailija
38/39 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelijoilla on raikastimia. Höyrytys raikastaa myös. Voi sen likaisen vaatteen laittaa muovipussiin odottamaan. 

Oletko sä tyh.mä

Ne siliteään korjauksen jälkeen ja lämpö POLTTAA PASKAN kiinni vaatteeseen etkä sää IKINÄ PASKAA IRTI VAATTEESTA.

Vierailija
39/39 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran korjannut. Toista kertaa ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi