Ompelijan työ, asiakas tuo korjattavaksi likaisen vaatteen, kuuluuko ompelijan korjata se??
Kommentit (39)
Ei tarvitse ottaa vastaan likaisia vaatteita. Kyllä korjattavan vaatteen tulee olla puhdas. Alkaisitko itse korjausompelemaan jonkun paskaisia vaatteita? Saman asian voisi kysyä niin, että ostaisitko itse kaupasta valmiiksi paskaisia vaatteita?
Tottakai voit yrittäjänä kieltäytyä, jos joku homma ei miellytä.
Ei kuulu! Laita asia tiedoksi näkyville työtilaasi ja nettisivuille. Vetoat aina siihen. Jos haluat palvella/pystyt ota 10€/vaate pesusta. Sanelet, niin asiakkaat on tyytyväisiä.
t. 9 vuotta yrittäjänä käden töissä
Ei tarvitse ottaa vastaan, ohjaa pesulaan.
Jo kotona opetettiin, että korjattava pukine pestään ensin, sitten vasta otetaan korjaustarpeet esille.
Asia on selvä kuin pläkki.
Itse pitäisi ompelijan saada suu auki ja valita itse työnsä ja asiakkaansa:
miksi helv korjaisi paskaisia vaatteita?
Joko korjaat ja saat rahaa, tai et korjaa ja et saa rahaa. Vapaasti saa aikuinen valita.
No, aasiakkaana olet joko paskaisissa risoissa rääsyissä, tai puhtaissa ja korjatuissa vaatteissa. Vapaasti saa aikuinen valita.
Ei. Asiakas tuo vain puhtaita vaatteita. Ompelijan tehtävä on ommella eikä pestä pyykkiä.
Ei kuulu. Jos asiasta ei ole erikseen mainintaa missään niin sitten on oma vika jos asiakkaat eivät välttämättä itse tajua. Johan se silittäessä/höyryttäessä palaa se lika kiinni siihen vaatteeseen...
Mä korjaisin ja pitäisi hanskoja käsissä :D
Etkö sä ole yksityisyrittäjä? Sinähän sen päätät mitä töitä otat vaataan ja mitä et. Ei av-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Mä korjaisin ja pitäisi hanskoja käsissä :D
Minä en ainakaan haluaisi saastuttaa ompelukonetta ja työpöytääni jonkun persvakoisilla paskahousuilla. Yök! Ties mitä karstaa ja hilsettä paskavaatteista varisee.
Hiekka pilaa ompelukoneen. En ottaisi likaista vaatetta. Ei sen puoleen, kukaan ei ole sellaista koskaan tuonutkaan.
Mun ompelija on korjannut vaatteitani, jotka ovat haisseet hiukan hielle. Huomaamatta en muistanut pestä. Ei ole vaarallista. Korjaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
No, aasiakkaana olet joko paskaisissa risoissa rääsyissä, tai puhtaissa ja korjatuissa vaatteissa. Vapaasti saa aikuinen valita.
Minulla käy välillä piintyneen hien hajuisia sovittelijoita.
Vaatteet menee myyntikelvottomiksi
Eikä niillä oo rahaa, eivätkä jää poliisia odottamaan:(
Joskus pesen varovasti kainalot..mutta pahalta tuntuu
Ompelija voi höyrytttää tuoksuja pois. Mun ompelija on kiva, sillä on paljon asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mun ompelija on korjannut vaatteitani, jotka ovat haisseet hiukan hielle. Huomaamatta en muistanut pestä. Ei ole vaarallista. Korjaat vaan.
Sinäkö käyt pilaamassa vaatteita, sovittamalla niitä hikiseen haisevaan kehoosi
Ompelijoilla on asiakkaille ohjeena pestä vaatteet. Tiktokissa Projektipirkko teki videon "kun silität housun persettä, ja haisee perse". Hyi, mutta totta.
Mistä sille maksentaan? Siitä korjaamisesta? No tee sitten se. Laita vaikka kumihanskat käteen.