Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoleeko lapsesi kunniatta?

Vierailija
07.03.2024 |

En voi kuin hämmästellä suomalaista nuorisoa. Ei minkäänlaista kunnioitusta vanhempia kohtaan, Ei tällaista ole missään muualla kuin suomessa ja osin ruotsissa. Suomessa ei lasta saa kasvattaa, sen pitää antaa kehittyä, ei saa puuttua vaikka kasvaisi kuinka kieroon tahansa.

Isoäitini sanoi pari totuutta kun omia lapsia soimasin jostain ja mies puuttui siihen:

- joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee

- rajat ovat rakkautta

Isäni kertoi että häntä kasvatti pohjoisessa koko kylä. Oli särkenyt kivellä naapurin navetan lasin. Siitä tuli oma isä, naapurin isäntä ja pari vierailulla ollutta ihmistä katsomaan, kun naapurin isä piti kiinni ja oma isä roimi tuppivyöllä paljaalle takamukselle.

Tiedän kyllä että tuo on nykyaikana väärin, mutta eihän tämä kuriton kasvava sukupolvi ymmärrä mikä on oikein ja mikä väärin, ellei sitä niille kerrota. Asialle on tehtävä jotain ennen kuin ne alkavat lisääntymään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuisella lapsella oli rajat. Mun lapsuudessa ei paljo ollut rajoja.

N53

Vierailija
2/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri on eri asia, kuin fyysinen rangaistus=väkivalta. 

Moni vanhempi on vain korvien väliltään sen verran köyhä, että kun ei saa lasta hakata, niin ei osata muutakaan tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Kunnioitus on myös vanhemman ansaittava, - Eli kun miettii tai ajattelee, että voisiko oma lapsi kuolla kunniatta, niin kannattaa minusta ensiksi katsoa peiliin. Pelkästään mahdollinen biologinen side lapseen ei todennäköisesti tee kenestäkään kunnioitettavaa vanhempaa.

Uskovainen mies

Vierailija
4/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän aikuisetkaan kunnioita lapsia.

Vierailija
5/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurilla ja väkivallalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kuri pitää olla. Ja rajat. Mutta koskea saa vain hellyydellä. 

Vierailija
6/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt, että kasvatuksella on entistä suurempi merkitys, vaikka lähtökohdat olisivat mitä tahansa, vanhempien antama kasvatus, moraali ja vastuullisuus kantaa pitkälle yli nuoruuden hullutusten ja antaa terveen järjen äänen hallita käyttäytymistä.

Vierailija
7/7 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunniatta kuolee..olen tyytyväinen jos lapseni elää pitkän elämän mieluummin niin kuin että kokee kunniakkaan kuoleman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi