Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poistin FB-tilini. Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole somessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Olen nelikymppinen perheellinen yrittäjä, puuhaa ja harrastuksia löytyy niin paljon ettei somea ehdi seuraamaan eikä kovin rehellisesti ollut siihen kiinnostusta. Ystäviin pidän yhteyttä muilla tavoin ja ihan perinteisesti viettämällä yhteistä aikaa. 

Mutta ihan mielenkiinnosta, mitä ajatuksia herättää se että jättäytyy tarkoituksella somen ulkopuolelle? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan edes harkinnut naamakirjaa. Pidän oman elämäni yksityisenä. Mitä siitä saa kun jakaa yksityisyytensä. Yksityiskontaktit mieluiten soittaen tai kasvotusten.

No on se vähän helpompaa, kun ei tarvitse jokaiselle sukulaiselle erikseen soittaa vaan välillä voi katsoa kuulumisia Facebookissa. Lisäksi on läheiset ystävät, joihin pitää säännöllisesti yhteyttä, mutta sitten on myös kavereita, joita tapaa harvemmin, mutta Facebookista näkee kuulumisia. 

Vierailija
22/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen. Itse en ole koskaan mennyt someen mukaan koska se tuhoaa yhteisöllisyyden ja aidon vuorovaikutuksen ihmisten väliltä. Lisäksi se levittää valheellista kuvaa todellisuudelta ja vääristää ihmisen maailmankuvan sitä kautta.

Tuo on ihan väärä mielikuva. Huomaa ettet ole ollut somessa, paitsi täällä. Esim. facebook on täynnä yhteisöjä ja se lisää yhteisöllisyyttä ja vuorovaikutusta ihmisten välillä kun on kaikkiin maailman asioihin liittyviä ryhmiä joista löytää omanlaisiaan ihmisiä, ei tarvitse toreilla ja turuilla olla huutamassa ja toivoa että samaan kylään sattuisi joku samanhenkinen tyyppi. Ja se valheellinen kuva todellisuudesta tulee siitä, jos väen väkisin lähtee seuraamaan sellaista sisältöä tuottavia ihmisiä ja tahoja, kyllä siellä somessa kuule voi ihan itse valita ketä ja mitä seuraa, vaikka algoritmi yrittääkin sitä sekoittaa. Yhtä hyvin tavallinen media vaikuttaa ihmisten mieliin ja voi vääristää maailmankuvaa jos kaiken näkemänsä ja lukemansa uskoo totuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee mitä parhaaksi katsoo, eipä se muita ajatuksia mussa herätä. Paitsi sitten herättää, jos joku suureen ääneen somesta poistunut vaatii, että hänelle pitää erikseen ilmoittaa, jos somessa tapahtuu jotain häntä kiinnostavaa. Mulle some on paljolti juuri väline, jolla tavoittaa kätevästi isomman joukon ihmisiä esim. yhteisen harrastuksen tiimoilta.

Vierailija
24/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, sillä en itsekään ole somessa. Enkä edes tiedä, ketkä (vaikkapa työkavereistani) ovat somessa. 

Vierailija
25/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, sillä en itsekään ole somessa. Enkä edes tiedä, ketkä (vaikkapa työkavereistani) ovat somessa. 

Olen somessa, mutta ei hajuakaan työkavereiden sometileistä. Ei puhuta laisikaan sometileistä eikä seurata toisiamme. Mulla on somessa kavereina vain läheiset ystävät ja sukulaiset sekä olen kahdessa harrastusryhmässä. 

Vierailija
26/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Jäin somesta pois pari kk sitten. Ajoittain kuulen, "ai niin sähän et oo somessa". Mutta luulen, ettei sillä ole monellekaan merkitystä, olenko siellä vai en. Tosin moni on sanonut, että haluisiva, mutta eivät vaan pysty. Koukuttaa niin paljon. 

Vierailija
27/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet somessa silloinkin kun kirjoittelet anonyymejä tekstejä vauva.fi:hin. 

Vierailija
28/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet somessa silloinkin kun kirjoittelet anonyymejä tekstejä vauva.fi:hin. 

Olen eri, mutta minusta tämä on vaan netissä surffaamista eikä somea. Some on mulle nuo omat tilit Facebookissa tai Instassa jne... 

Vierailija
29/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan! Hyvä päätös. Itse jäin facesta pois muutamia vuosia sitten eikä kaduta yhtään, päinvastoin yksi parhaimmista päätöksistä. Kaikki työkaverit on somessa ja välillä puhuvat siitä. Itse olen ylpeästi erilainen,en halua mennä valtavirran mukana. Hyvä sinä!! 

Vierailija
30/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on käyttänyt face enään kymmeneen vuoteen? En tunne ketään alle 35 vuotiaita, joka siellä olisi ollut vuosiin.

Yhden Euroopassa saamansa varoituksen jälkeen joskus 2014 porukka lopetti siellä olon ja siirtyi muualle.

Haloo, vanhukset. Lopettakaa sen Metan rahoitus.

Kyllä facessa ja äksässä jengiä on, tosin fiksuimmat lähteneet tai hyvin epäsktiivisia.