Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko valtaosa ihmisistä liberaaliteologiaan?

Vierailija
07.03.2024 |

Vähemmistössä taitavat olla ihmiset jotka ottavat raamatun kirjoitukset ehdottomana totuutena ja Jumalan sanana.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Raamattuun, enkä halua poimia sieltä ja valita, vaan uskon kaikkeen mitä Raamatussa kerrotaan. Olen myöskin dispensationalisti eli ymmärtääkseni Raamatussa on tietyt ajanjaksot ja että Israelilla ja juutalaisilla on erityinen rooli läpi historian. Uskon että tulee olemaan uskovien tempaus ennen 7 vuoden ahdistuksen aikaa. Ajattelen että tässä ajassa on tärkeintä muistaa Jeesuksen opetus "katsokaa ettei teitä eksytetä, sillä monta väärää profeettaa tulee minun nimissä." (lainaus omin sanoin ulkomuistista)

Vaarallista on kultti joka käyttää hypnoosin keinoja. Meillä on taistelu henkivaltoja vastaan joten päälle vanhurskauden haarniska, totuuden vyö, evankeliumin kengät, uskon kilpi, hengen miekka ja pelastuksen kypärä.

Et sitten varmaan syö katkarapuja ja kivittelet ihmisiä rangaistukseksi? Tai ehkä sittenkin poimit rusinat pullasta ja jätät ihmiset kivittämättä.

Vierailija
42/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huolissani siitä kuinka liberaaliteologia valtaa kokoajan enemmän alaa. Se on todellinen uhka kristinuskolle ja kirkolle. Valtaosa kirkkoon kuuluvistakin ei edes usko jumalaan, saati pidä raamattua Jumalan sanana ja totuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on että Raamattua on hyvin vaikeaa ymmärtää, tai sen opetuksia ottaa sydämeensä, ellei aidosti usko Jumalaan ja pidä raamattua totuutena. Silloin on helppo pitää koko kirjaa vain jonakin vanhan ajan kertomuksina. Raamatun opetukset ja ohjeet eivät silloin aukene, ja niitä on vapaamielisen ihmisen mahdotonta niellä. Kukapa suhtautuisi myötämielisesti esimerkiksi kehotukseen "vaimot, alistukaa miehenne tahtoon"? Uskossa ollessa miehen ja vaimon roolit käyvätkin järkeen ihan eri tavalla, ja ymmärtää sydämellään mitä ne tarkoittavat ja mikä tarkoitus niillä on.

Vierailija
44/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on helppo samaistua liberaalin kirkon opetuksiin, koska se tarkoittaa ettei heidän tarvitse muuttaa omia tapojaan, saa elää elämäänsä juuri niin vapaamielisesti kuin tahtoo. Viis jostain synneistä. Mutta tällä ihminen vain tekee itsestään oman jumalansa ja joutuu kadotukseen. 

Vierailija
45/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Raamattuun, enkä halua poimia sieltä ja valita, vaan uskon kaikkeen mitä Raamatussa kerrotaan. Olen myöskin dispensationalisti eli ymmärtääkseni Raamatussa on tietyt ajanjaksot ja että Israelilla ja juutalaisilla on erityinen rooli läpi historian. Uskon että tulee olemaan uskovien tempaus ennen 7 vuoden ahdistuksen aikaa. Ajattelen että tässä ajassa on tärkeintä muistaa Jeesuksen opetus "katsokaa ettei teitä eksytetä, sillä monta väärää profeettaa tulee minun nimissä." (lainaus omin sanoin ulkomuistista)

Vaarallista on kultti joka käyttää hypnoosin keinoja. Meillä on taistelu henkivaltoja vastaan joten päälle vanhurskauden haarniska, totuuden vyö, evankeliumin kengät, uskon kilpi, hengen miekka ja pelastuksen kypärä.

Et sitten varmaan syö katkarapuja ja kivittelet ihmisiä rangaistukseksi? Tai ehkä sittenkin poimit rusinat pullasta ja jätät ihmiset

Söin katkarapuja viimeksi tänään, pidän niistä todella paljon. Apostolien teoissa 10:9-33 on hyvä kertomus tästä aiheesta. Myös monessa kohtaa muualla Raamatussa käy ilmi että ihmistä ei saastuta se, mitä suusta laitetaan sisään, vaan se, mitä sieltä tulee ulos.

Vierailija
46/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on liberaaliteologia. Sanotaanko vaikka näin, että uskon Raamattuun ihan omalla tavallani. Tämä siis sen vuoksi, että olen henkinen ihminen, joka vastaanottaa tietoa totuudesta. Raamattua pitää osata tulkita. Lisäksi siinä on joitain tarkoituksellisia käännösvirheitä, jotta totuus on voitu pimittää. Koskee erityisesti Vanhaa Testamenttia. Lisäksi siitä on poistettu paljon tekstiä, samasta syystä. Siinä ei suoranaisesti valehdella, mutta väännellään sopivasti totuutta. Mutta Jeesus on totta ja Jeesus elää. Sen tiedän. 

Vierailija
47/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten on helppo samaistua liberaalin kirkon opetuksiin, koska se tarkoittaa ettei heidän tarvitse muuttaa omia tapojaan, saa elää elämäänsä juuri niin vapaamielisesti kuin tahtoo. Viis jostain synneistä. Mutta tällä ihminen vain tekee itsestään oman jumalansa ja joutuu kadotukseen. 

Synneistä tulee pyrkiä pääsemään eroon, jotta ihmisen mieli ja keho puhdistautuvat ja ovat kelvollisia vastaanottamaan Pyhän Hengen johdatuksen. Jos haluaa tarkoituksella tehdä syntiä eli tehdä pahaa, et saa johdatusta hyvältä puolelta vaan siltä vähän pahemmalta. Hyvän ja pahan välinen kamppailu. Siitä on pohjimmiltaan kyse. Sekä isommassa kaavassa että ihmisen omassa elämässä. 

T. Se joka uskoo "omalla tavallaan"

Vierailija
48/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä on liberaaliteologia. Sanotaanko vaikka näin, että uskon Raamattuun ihan omalla tavallani. Tämä siis sen vuoksi, että olen henkinen ihminen, joka vastaanottaa tietoa totuudesta. Raamattua pitää osata tulkita. Lisäksi siinä on joitain tarkoituksellisia käännösvirheitä, jotta totuus on voitu pimittää. Koskee erityisesti Vanhaa Testamenttia. Lisäksi siitä on poistettu paljon tekstiä, samasta syystä. Siinä ei suoranaisesti valehdella, mutta väännellään sopivasti totuutta. Mutta Jeesus on totta ja Jeesus elää. Sen tiedän. 

Ja mistä tiedän, että saamani viestit tulevat Jumalalta? Ensinnäkin tunnen sen. En osaa selittää. Toiseksi, tiedän ennalta asioita, jotka osoittautuvat myöhemmin totuudeksi. Totuus paljastuu pala palalta, mutta koko totuus taitaa tulla vain harvoille ja valituille. Koska se mitä meille tullaan kertomaan, ei ole koko totuus. Pitää itse osata etsiä ja olla avoin. Ja vankkumaton usko Jeesukseen. 

Vierailija
49/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaliteologia käytännössä kieltää raamatun jumalan sanana ja totuutena. Silloin ihmiset voivat muokata kristinuskoa omiin mieltymyksiinsä sopivaksi.

Vierailija
50/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaaliteologia käytännössä kieltää raamatun jumalan sanana ja totuutena. Silloin ihmiset voivat muokata kristinuskoa omiin mieltymyksiinsä sopivaksi.

No en minä sellaista tue. Kyllä Raamattu on kristinuskon pohja ja totuus, vaikka sitä täytyykin oikeasti opiskella, pohdiskella ja osata tulkita. T. Ylempänä kirjoitellut

Vierailija
51/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synneistä tulee pyrkiä pääsemään eroon, jotta ihmisen mieli ja keho puhdistautuvat ja ovat kelvollisia vastaanottamaan Pyhän Hengen johdatuksen. Jos haluaa tarkoituksella tehdä syntiä eli tehdä pahaa, et saa johdatusta hyvältä puolelta vaan siltä vähän pahemmalta. Hyvän ja pahan välinen kamppailu. Siitä on pohjimmiltaan kyse. Sekä isommassa kaavassa että ihmisen omassa elämässä. 

T. Se joka uskoo "omalla tavallaan"

Parannuksenteko tarkoittaa mielenmuutosta, kääntymistä Jeesuksen puoleen omilta pahoilta (ulkoisesti tai sisäisesti) esim. itsekkäiltä teiltä. Jeesukselta saa rukoilla voimaa tehdä parannusta. Tämä on se sisäinen kamppailu, johon viittasit.

Sen sijaan ulkoinen kamppailu on jo voitettu Golgatalla 2000 vuotta sitten, kun Jeesus osti meille ristintyöllä lunastuksen ja anteeksiantamuksen. Puhdas ja synnitön kantoi meidän syntivelkamme.

Vierailija
52/55 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ei usko mihinkään teologiaan.

Vierailija
53/55 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaliteologia on käytännössä jo vallannut ev.lut. kirkon. Mitä tapahtuu kun kristinusko kuolee lähes kokonaan? Nytkin piispat vääntävät siitä, voiko kirkossa olla kaksi uskontosuuntaa. Voiko tämä olla edes todellista.

Vierailija
54/55 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaaliteologia on käytännössä jo vallannut ev.lut. kirkon. Mitä tapahtuu kun kristinusko kuolee lähes kokonaan? Nytkin piispat vääntävät siitä, voiko kirkossa olla kaksi uskontosuuntaa. Voiko tämä olla edes todellista.

Mihin se kuolee? Ortodoksit ja katoliset säilyttävät traditiota ja mysteeriä. Vain evlut on kääntynyt palvomaan ihmisyyttä ja ego - pois opista. 

Vierailija
55/55 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisin käärme oli ensimmäinen liberaaliteologi, joka kyseenalaisti Jumalan sanan ja auktoriteetin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän