Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko valtaosa ihmisistä liberaaliteologiaan?

Vierailija
07.03.2024 |

Vähemmistössä taitavat olla ihmiset jotka ottavat raamatun kirjoitukset ehdottomana totuutena ja Jumalan sanana.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon Raamattuun ihan vihervassun kiusaksi...

Wau, onpa hieno perustelu sulla 🙄 

Olen itse uskovainen, mutta inhoan yli kaiken konservatiiveja, jotka oikeuttavat huonon käytöksensä sillä.

Raamatun ykköskäsky on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, ja tämä unohtuu konservatiiveilta vihan lietsojilta.

Rakkaus on pysyä totuudessa. Raamatun Sanassa. Rakkaus ei ole johdattaa ihmisiä harhaan. Rakkautta on kehottaa parannukseen. Liberaalit opettavat täysin vastoin Raamattua että ihminen saa elää ihan niin kun itse haluaa, omien mielihalujensa mukaisesti. 

Rakkautta on varoittaa muita ja auttaa heitä välttämään ikuinen kadotus. Aika rakkaudetonta on katsella vierestä että jaa-a, taas on joku heittämässä kärrinpyörää ja kohta tipahtaa tulivuoren kraateriin, mutta minä, Hyvä Ihminen tässä sen kun taputan tahtia ja kannustan olemaan reippaasti oma itsensä ja tekemään mitä tahtoo. Kenties jopa tuuppaan hiukan vauhtiakin toiselle rakkauspöllyssäni?

Tykkisitkö sinä, että joku toisin uskova tulee sinulle koko ajan varoittelemaan, että joudut ikuiseen kadotukseen koska uskot Raamattuun, etkä Suureen Mahtavaan Pääsiäispupuun.

Vierailija
22/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkisitkö sinä, että joku toisin uskova tulee sinulle koko ajan varoittelemaan, että joudut ikuiseen kadotukseen koska uskot Raamattuun, etkä Suureen Mahtavaan Pääsiäispupuun.

Ei sillä olisi mitään väliä, koska Jumala on elävä ja tunnen Hänet, kuten sinäkin voit tuntea, jos vaan oikeasti tahdot.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä olisi mitään väliä, koska Jumala on elävä ja tunnen Hänet, kuten sinäkin voit tuntea, jos vaan oikeasti tahdot.  

Minulla on varsin syvä yhteys Jumalaan, se ei vain ole sellainen, jonka Raamattu kuvaa. Jumala löytyy ihmisen sisältä, kun hän hiljentyy ja kuuntelee intuitiotaan. Uskomalla Raamatun Jumalaan uskot jonkun toisen henkilön käsitykseen siitä, mitä Jumala on. 

Vierailija
24/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varsin syvä yhteys Jumalaan, se ei vain ole sellainen, jonka Raamattu kuvaa. Jumala löytyy ihmisen sisältä, kun hän hiljentyy ja kuuntelee intuitiotaan. Uskomalla Raamatun Jumalaan uskot jonkun toisen henkilön käsitykseen siitä, mitä Jumala on. 

Sitten et olekaan kristitty. Olipa ihmeellinen kommentti tuo että "uskomalla Raamatun Jumalaan, uskot toisen henkilön käsityksen siitä mitä Jumala on".

Jos nyt viittaat siihen että Raamattu on ihmisten kirjoittama, voin valaista sinua siinä, että olivat Pyhän Hengen johdattamia ihmisiä.

T. eri

Vierailija
25/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Olen konservatiiviortodoksi.

Vierailija
26/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et olekaan kristitty. Olipa ihmeellinen kommentti tuo että "uskomalla Raamatun Jumalaan, uskot toisen henkilön käsityksen siitä mitä Jumala on".

Jos nyt viittaat siihen että Raamattu on ihmisten kirjoittama, voin valaista sinua siinä, että olivat Pyhän Hengen johdattamia ihmisiä.

T. eri

Aivan kuin katolisen kirkon r a i s k a a j a papit olivat Pyhän Hengen johdattamia ihmisiä?

Vierailija
27/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon Raamattuun ihan vihervassun kiusaksi...

Wau, onpa hieno perustelu sulla 🙄 

Olen itse uskovainen, mutta inhoan yli kaiken konservatiiveja, jotka oikeuttavat huonon käytöksensä sillä.

Raamatun ykköskäsky on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, ja tämä unohtuu konservatiiveilta vihan lietsojilta.

Mitä on rakkaus?

Vierailija
28/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatullinen rakkaus ei tarkoita seksia. Rakastakaa kaikkia ei tarkoita että harrastakaa seksiä kaikkien kanssa tai kenen kanssa vaan haluat. Liberaalien tiedoksi.

Vierailija
29/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä keskustelu. Ei ainakaan kunniaksi kristittyjen Jumalalle 😔

Vierailija
30/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa et voi olla ortodiksikristitty myöskään. 

Vierailija
31/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika vaikeapa se on kunnioittaa sellaista Jumalaa joka mm. tappaa lapsia, vaatii eläinuhreja, lähettelee vitsauksia toisensa perään ja uhkailee helvetin tulilla. 

Vierailija
32/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan rakkaus on rajatonta.Hän rakastaa kaikkia aivan samalla rakkaudella, oletpa " hyvä" tai " paha". Jumala ei ikinä tuomitse ketään ja Hän näkee jokaisen täydellisenä.Mitä suurempi syntinen,sitä enemmän hän on armahdettu.Jumalan armo kattaa kaiken.

Vierailija
33/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan rakkaus on rajatonta.Hän rakastaa kaikkia aivan samalla rakkaudella, oletpa " hyvä" tai " paha". Jumala ei ikinä tuomitse ketään ja Hän näkee jokaisen täydellisenä.Mitä suurempi syntinen,sitä enemmän hän on armahdettu.Jumalan armo kattaa kaiken.

Ihminen on täysin syntinen. Teemme syntiä jatkuvasti ,jopa ajatustasolla. Näitä syntejä Jeesus sovitti ristillä, niin ette ne jotka turvautuvat Häneen saavat synnit anteeksi.

Mutta, huomaa ero : 

Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään. Jumalan Sanan vastaista elämäntapaa, tahallisissa synneissä, syntinen elämäntapa. Elää ihan kun itse haluaa, vaan niin kun Jumala Sanassan määrittää. Ihmisen tulee tehdä parannus. 

Vierailija
34/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on täysin syntinen. Teemme syntiä jatkuvasti ,jopa ajatustasolla. Näitä syntejä Jeesus sovitti ristillä, niin ette ne jotka turvautuvat Häneen saavat synnit anteeksi.

Mutta, huomaa ero : 

Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään. Jumalan Sanan vastaista elämäntapaa, tahallisissa synneissä, syntinen elämäntapa. Elää ihan kun itse haluaa, vaan niin kun Jumala Sanassan määrittää. Ihmisen tulee tehdä parannus. 

Tähän lisään vielä että:  Kyllä, Jumala rakastaa kaikkia mutta vihaa syntiä.

Vierailija
35/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaa kaikkia, mutta suurin osa menee kadotukseen.

Vierailija
36/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika vaikeapa se on kunnioittaa sellaista Jumalaa joka mm. tappaa lapsia, vaatii eläinuhreja, lähettelee vitsauksia toisensa perään ja uhkailee helvetin tulilla. 

Oot aivan sekaisin. Maapallo on paholaisen aluetta - vielä. Syytä häntä

Vierailija
37/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Raamattuun, enkä halua poimia sieltä ja valita, vaan uskon kaikkeen mitä Raamatussa kerrotaan. Olen myöskin dispensationalisti eli ymmärtääkseni Raamatussa on tietyt ajanjaksot ja että Israelilla ja juutalaisilla on erityinen rooli läpi historian. Uskon että tulee olemaan uskovien tempaus ennen 7 vuoden ahdistuksen aikaa. Ajattelen että tässä ajassa on tärkeintä muistaa Jeesuksen opetus "katsokaa ettei teitä eksytetä, sillä monta väärää profeettaa tulee minun nimissä." (lainaus omin sanoin ulkomuistista)

Vaarallista on kultti joka käyttää hypnoosin keinoja. Meillä on taistelu henkivaltoja vastaan joten päälle vanhurskauden haarniska, totuuden vyö, evankeliumin kengät, uskon kilpi, hengen miekka ja pelastuksen kypärä.

Vierailija
38/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot aivan sekaisin. Maapallo on paholaisen aluetta - vielä. Syytä häntä

Tämä todistaa sen että Jumala ei ole A)kaikkivaltias tai sitten Jumala ei ole B)hyvä. Hetkessä se kaikkivaltias Jumala sen paholaisen kuriin pistäisi jos niin haluaisi. 

PS: Raamatussa paholainen tappaa ainoastaan 10 ihmistä, kun Jumala tappaa reilun kaksi miljoonaa

https://www.wired.com/2007/04/old-testament-m/

Vierailija
39/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis vain sinulla on se "oikea" käsitys "jumalasta"? Eli toisin sanoen käytännössä olet itse kuin jumala, koska vain sinä subjektiivisesti voit olla yhteydessä jonkinlaisen epämääräisen yliluonnollisen voiman kanssa? Jaahas.

Vierailija
40/55 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ei sisällä teologiaa vaan filosofiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän